«Мишенятко» стало принцесою

Анна Різатдінова – срібна призерка чемпіонату світу з художньої гімнастики в абсолютнійпершості

Київ

Другою у марафоні багатоборства 32-го чемпіонату світу з художньої гімнастики, який цими днями приймав Київ, фінішувала українка Анна Різатдінова. Окрім того, спеціальне журі Longines (четвірка сивочолих чоловіків-функціонерів Міжнародної федерації гімнастики, очолювана абсолютною чемпіонкою світу-2007 і дворазовою бронзовою призеркою Олімпійських ігор Ганною Безсоновою), визнало кримчанку найграціознішою гімнасткою світу. На вершину подіуму судді поставили росіянку Яну Кудрявцеву, якій через місяць виповниться 16 років. Дебют однієї з наймолодших учасниць чемпіонату виявився відразу «золотим». Бронзову нагороду приміряла білоруска Мелетіна Станюта.

Незадовго перед чемпіонатом світу Різатдінова запевняла, що за останній рік суттєво додала в майстерності і готова показувати якісно зовсім іншу гімнастику. Цілком і повністю повірити у це змогла лише тоді, коли Аня вийшла на поміст з м’ячем. Надзвичайно елегантна у сріблястому купальнику, українка під ритми Billie Jean Майкла Джексона видала таку серію обертів, яким позаздрили б усі чемпіонки минулих поколінь! Досконало відточені, з обов’язковою пау-зою у фінальному русі — щоб підкреслити музичний акцент і заодно продемонструвати суддям, що рівновагу витримано ідеально. Ось ця нова Аня, яка ще рік тому на олімпійському килимі Лондона з сірої маси середнячків нічим особливим не виділялась, а в підсумку змогла «похвалитися» лише десятим місцем, і стала для багатьох найбільшою несподіванкою чемпіонату. І не біда, що арбітри віддали їй тільки «сріб-ло». «Для Ані це перемога. Для усіх нас це грандіозний успіх», — не могла приховати радості завжди стримана наставниця українок Альбіна Дерюгіна.

«Після Олімпіади у Лондоні ми майже не відпочивали. Розуміли, що через рік прий-маємо у себе чемпіонат світу, і у рідних стінах просто не маємо права розчаровувати своїх уболівальників, — поділилася секретом такого несамовитого перетворення Ганна Різатдінова. — Тому вже через тиждень після Ігор ми знову працювали у залі. Найважче, зізнаюся, було побороти власну лінь і почати працювати щодня з повною віддачею. Моє «срібло» — це результат справді нелюдської праці. Ви навіть не уявляєте, через що нам довелося пройти. Як подумаю, що у мене за спиною… Не хотілося би мені повернутися у минуле, щоб пережити це знову. На тренуваннях останні «прогони» щоразу робила зі слізьми — нерідко просто не вистачало сил, щоб піднятися з підлоги. Думала, до чемпіонату не доживу. Та якщо б не це, сіре мишенятко ніколи не піднялося б на п’єдестал. Що потрібно зробити, аби наступного разу перемогти росіянок? Від поразок є тільки одні ліки — працювати ще більше. На цьому чемпіонаті я, як ніде і ніколи, зрозуміла: праця і віра у себе творять дива. У Києві показала свій максимум. Я так не виступала ніколи в житті: до цього мені не вдавалося безпомилково пройти усі види. Своїми оцінками цілком задоволена: не знаю, як щодо інших, але мене весь час оцінювали об’єктивно. Та це ще далеко не «стеля» мого потенціалу. Я не зупинятимусь і вже через рік, сподіваюсь, ви побачите у моєму виконанні досконалішу гімнастику. Але усе це згодом. Сьогодні мрію лише про відпочинок: поїхати з рідними кудись за межі України, щоб насолодитися спокоєм і спілкуванням у колі родини».

Яна КУДРЯВЦЕВА до Києва приїхала другим номером збірної Росії. Але коли дворазовій чемпіонці світу у вправах з м’ячем та булавами Маргариті Мамун не вдавалося розкрити свої постановки у всій красі, тендітне плече своїй на рік старшій подрузі по збірній підставила Яна. Можна багато говорити про складність російських композицій і ювелірну роботу надзвичайно юних грацій з предметом. Як і про далеко не досконале володіння тілом і нездатність у всіх барвах розкривати образи — це те, що приходить з віком і досвідом. «Золото» київської проби — цілком і повністю заслуга головної наставниці росіянок Ірини Вінер і її тренерської команди. Костюми у пастельних тонах, ненав’язливий макіяж і легка, безтурботна музика вигідно підкреслювали всю палітру ніжності і юності. Дитяча безпосередність росіянок розчулила не одного арбітра. І навіть неприховане хвилювання Кудрявцевої зі стрічкою — заключним для неї видом багатоборства, коли тремтіли руки і підгиналися коліна, уже не вплинуло ні на загальне враження, ні на суддівське рішення.

«Чи повірила я власним очам, коли побачила на табло оцінку за свої вправи з булавами 18,700? Так, на чемпіонаті Європи бали у мене були навіть вищі. При цьому не можу сказати, що розраховувала на перемогу, — скромно відповідала на запитання журналістів Кудрявцева. — Готувалася, багато працювала, і ось він — результат. Я дякую усім, що склалось саме так. Чи важко було мені виступати на території своїх найбільш принципових суперниць? У спорті легко не буває. Але в Києві, справді, було вдвічі складніше. Ваша команда дуже сильна. Тому протистояти тому тискові було ой як нелегко!».

Мелетіна СТАНЮТА свій дар сценічного перевтілення перейняла від своєї знаменитої прабабусі — актриси Стефанії Станюти. Гімнастичний поміст для білоруски — це сцена, де за півтори хвилини вона розповідає глядачам щоразу нову історію. Мабуть, тому аплодисменти публіки означають для Мелетіни більше, ніж медалі. У мікст-зону до журналістів білоруска вийшла, попередньо заховавши свою «бронзу» глибоко в сумку. «Я задоволена не так нагородою, як добре виконаною роботою, — продемонструвала голлівудську усмішку Станюта. — Почувалася абсолютно щасливою на 31-й секунді заключної вправи багатоборства, коли зрозуміла: усе позаду, а я молодець — виконала усе без грубих помилок. Ось це важливо. А також емоції, які я зуміла викликати у глядачів. А медалі — річ швидкоплинна. Тому свою «бронзу» відразу після церемонії нагородження і заховала подалі від очей. Тепер моя черга вітати вас. В України багата історія гімнастичних перемог. Тому те, що цей чемпіонат світу доручили приймати Києву, — цілком справедливо. І ви чудово впорались із цим завданням! В Україні я виступаю вперше. І цей досвід — з усіх боків позитивний».

Технічні результати. Чемпіонат світу з художньої гімнастики. Київ. Багатоборство.

1. Яна Кудрявцева (Росія) — 73,866 (обруч 18,533; м’яч 18,550; булави 18,700; стрічка 18,083)

2. Анна Різатдінова (Україна) — 73,041 (18,466; 18,250; 17,975; 18,350)

3. Мелетіна Станюта (Білорусь) — 72,166 (17,950; 18,116; 18,200; 17,900)

…7. Аліна Максименко (Україна) — 69.124 (17,850; 17,541; 16,100; 17,633)