Передплата 2025 «Добре здоров’я»

Продала за рік найбільше квартир — отримала у подарунок «Мерседес»!

Українка Глорія Фурманюк розповіла про специфіку ринку нерухомості в ОАЕ та свої враження про країну

Глорія демонструє ключ від новенького «Мерседеса».
Глорія демонструє ключ від новенького «Мерседеса».

Історія Глорії Фурманюк має бути дуже мотиваційною для молодих людей, які прагнуть реалізуватися та добре заробляти. Глорія народилася у місті Воловці на Закарпатті. Закінчила факультет соціології та соціальної роботи Львівського національного університету. Після навчання працювала у сфері продажів, а незадовго до початку широкомасштабної війни їй запропонували роботу в одній з найбільших компаній з продажу нерухомості у Києві. Їм була потрібна людина на посаду HR-менеджера (менеджер із роботи з персоналом), яка має освіту психолога. Глорія проводила співбесіди з претендентами на посаду брокера (менеджера з продажів нерухомості), і ті, кого відбирала і рекомендувала керівництву компанії, виявились найбільш результативними і за перші три місяці роботи показували найкращі результати. Глорія каже, що в нерухомості найважливіші якості - це в першу чергу вміння комунікувати, наполегливість та фінансова мотивованість. А ще бути трудоголіками, бо працювати доводиться, по суті, 24/7. Завдання дівчини полягало у тому, щоб розгледіти ці якості у претендентів на посаду брокерів. Щодня проводила по десять співбесід і з них відбирала трьох потенційних працівників… Керівництво оцінило комунікативні здібності дівчини і вирішило, що вона сама може бути результативним брокером. І тут почалася велика війна.

Перший клієнт запізнився на зустріч на три години

Щоб зберегти і навіть масш­табувати бізнес, агентство ви­рішило відкривати свої філії за кордоном: у Польщі, Іспанії, в Арабських Еміратах, і дівчині за­пропонували роботу брокера в одній із закордонних філій. Вона обрала ОАЕ. Каже, колись там відпочивала, і ця екзотична кра­їна їй дуже сподобалась. Крім того, знала, що ринок нерухо­мості в ОАЕ розвивається дуже динамічно, тож без роботи там точно не залишиться… Співробіт­никам, які працювали понад рік і були готові переїжджати у філії за кордон, керівництво кампанії обіцяло протягом трьох місяців оплачувати житло, аби людина за цей час змогла освоїтися і вже вийти на якийсь результат.

Попри те, що ринок нерухо­мості в ОАЕ ріс як на дріжжях, він доволі специфічний і дуже кон­курентний, тому навіть досвідче­ному брокеру треба чимало часу, аби його вивчити, зрозуміти і від­чути. Коли Глорія вже переїхала, власники агентства змінили по­передні умови контракту, тому вона вирішила перейти в інше агентство, яке їй запропонувало кращі стартові можливості.

Запитую дівчину про першо­го клієнта, якому продала неру­хомість. «О, це була цікава істо­рія!», — Глорія сміється. Агентство дає брокерам так званих лідів (це коли через рекламу у соцмере­жах заходить потенційний клі­єнт. — Авт.). Наприкінці робочого дня 30 грудня, тобто перед са­мим Новим роком, коли у всіх уже святковий настрій, з’явився та­кий лід. І зі всіх працівників лише Глорія зголосилась його взяти у роботу. Вона з ним зідзвонилась, запитала, що саме хоче придба­ти в Еміратах, і домовилась про зустріч. Це був потужний бізнес­мен з Баку, який торгує будівель­ними матеріалами. Він приїхав у Дубаї з сім'єю на святкування Но­вого року. Глорія приїхала на зу­стріч, але клієнт дуже запізню­вався. Зателефонувала йому, не брав слухавки… Глорія просиді­ла у кав’ярні три години. Каже, за цей час працювала на своєму комп’ютері, але інтуїтивно відчу­вала, що цей клієнт її «не кинув», що, можливо, сталася якась на­кладка, бо з попередньої теле­фонної розмови розуміла, що він є потенційним покупцем. Так і сталося. Врешті-решт він пере­телефонував, перепросив, по­яснив, що у нього сталася якась проблема і сказав, що вже біжить до неї на зустріч. Він хотів при­дбати однокімнатну квартиру на першій лінії на Пальмі Джумейра (штучний острів у вигляді паль­ми). Планував інвестувати, щоб згодом мати дохід з оренди цієї квартири або ж приїжджати сюди на зиму з сім'єю. Глорія йому пі­дібрала квартиру преміум-кла­су розміром 90 квадратів, з осо­бистим пляжем, яка коштувала мільйон доларів. Вже все йшло до підписання угоди, як раптом у нього плани змінилися і він від­клав покупку. Але Глорія продо­вжувала тримати з ним зв’язок (каже, у цьому бізнесі важливо не втрачати комунікацію з клієнтом), і через два місяці чоловік сам за­телефонував їй і сказав, що хоче купити не однокімнатну кварти­ру, а дві двокімнатні і одну три­кімнатну. Одну двокімнатну він вирішив купити собі, а інші дві хочуть придбати його друзі. Від­так у Глорії перша угода була од­разу на три квартири на суму по­над п’ять мільйонів доларів! Після цієї угоди дівчина потрапила у топ-десятку найкращих броке­рів агентства. І керівництво поча­ло доручати їй «закривати лідів», більшість яких купували нерухо­мість дистанційно. Через пів року Глорія за показниками вибилася у лідери продажів. За цей період продала 20 квартир. Серед її по­купців були клієнти з України, Із­раїлю, Таджикистану і Казахста­ну. З росіянами не працювала.

Крім того, у цей час у Дубаї за­йшла українська будівельна ком­панія. І Глорія завдяки контактам, які мала ще по роботі у Києві, звела цього забудовника з своїм агентством нерухомості. І агент­ство отримало ексклюзивне пра­во продавати квартири у будинку, яке збудувала ця українська ком­панія. Що, звісно, посилило її по­зиції у компанії.

Найкращий брокер отримує автомобіль

Щопівроку агентство преміює кращого брокера — дарує доро­гий годинник «Ролекс», а за під­сумками року кращий працівник отримує у подарунок автомобіль «Мерседес». За результатами півріччя на «Ролекс» претендува­ли Глорія і ще один брокер — Ми­кита. І він її трохи випередив. Але керівництво вирішило зробити дівчині заохочувальний подару­нок — браслет Діор. За рік Глорія уклала 35 угод, серед яких було кілька гуртових. Наприклад, в од­ній угоді було продано кілька вілл чи кілька квартир. Відтак загаль­ний чек проданої нею нерухомос­ті був найбільшим серед усіх бро­керів. І тепер Глорія їздить у Дубаї на новенькому білому «Мерседе­сі», вартість якого 60 тисяч євро.

Запитую, у чому полягає спе­цифіка ринку нерухомості в ОАЕ і які є ризики. «Ринок дуже «гаря­чий», бо є великий попит, — каже. — До великої війни в Україні ринок нерухомості в ОАЕ також ріс, але повільно, плавно, а після росій­ської агресії почався справжній бум. На цій хвилі в ОАЕ переїхало багато недосвідчених ріелторів, які не встигли чи не дуже й хоті­ли докладно вивчити ринок неру­хомості. Деякі покупці не вникали у нюанси, довірились недосвід­ченим брокерам, відтак непра­вильно заходили в інвестицію та потрапляли у неприємні ситуації. Глорія розповідає, що є два види інвестицій у нерухомість в Дубаї - для перепродажу і орендний біз­нес, коли купуєш житло, щоб по­тім здавати. Коли клієнт купує нерухомість на етапі будівництва, аби потім її перепродати за вищу ціну, має мати всю суму на випла­ти до етапу вручення йому клю­чів. Багато брокерів спокушали клієнтів тим, що на етапі котло­вану платять перший платіж, ска­жімо, 34 відсотки, а потім, через пів року чи рік, вже можуть пере­продати ще не збудовану кварти­ру за вищу ціну. Зазвичай, якщо купуєш нерухомість на стадії кот­ловану, то вартість її виростає на стадії «під ключ» від 30 до 40 від­сотків. При цьому, якщо купуєш безпосередньо у забудовника, розтермінування платежів є без­відсотковим. Багато клієнтів на це купилися, не маючи достатньо грошей на всі виплати, бо споді­вались продати квартиру дорож­че ще під час будівництва. Деякі мали гроші лише на перший пла­тіж. Але в Еміратах можна пере­продати квартиру лише після 15 чи 18 місяців, якщо інвестуєш на стадії котловану. Хто не знав про цей нюанс і не мав грошей на на­ступні платежі, втрачав і гроші, і нерухомість. Крім того, в Дубаї є деякі райони, де ринок пере­грітий, відтак нерухомість там не буде рости з такою високою до­хідністю. Натомість в таких райо­нах добре працює оренда. Якщо інвестор купував квартиру, щоб перепродати, але згодом пере­думав, то без проблем буде за­робляти на оренді. Бо квартири у новому будинку дуже цінують­ся, оскільки усі здаються з якіс­ним ремонтом, а деякі навіть вже з меблями, з паркомісцем. Буди­нок має охорону, часто басейн, спортзал, СПА-салон тощо.

Найбільше нерухомість купують громадяни Індії і Китаю

Запитую Глорію, хто за остан­ні роки найактивніше інвестує у нерухомість в ОАЕ. Чи серед лі­дерів є росіяни. На диво, у ліде­рах — громадяни Індії, Пакистану та Китаю, а вже після них — гро­мадяни країн колишнього так званого СНД. Це Росія, Азербай­джан, Казахстан, Киргизія. А від початку великої війни — багато клієнтів з України. Українці пере­важно інвестують у нерухомість з метою орендного бізнесу. А ось громадяни Індії, Китаю чи Казах­стану купують нерухомість для себе, аби згодом переїхати в ОАЕ на постійне проживання. Протя­гом останнього року з’явилось чимало клієнтів з Британії та кра­їн ЄС — з Франції, Італії, Німеччи­ни, Швейцарії.

Цікавлюсь також, який відсо­ток з продажу отримує брокер в ОАЕ. Виявляється, на первинно­му ринку комісію агентству пла­тить не клієнт, а забудовник. Це від 3 до 6 відсотків вартості жит­ла. 60 відсотків з цієї суми — отри­мує брокер, 40 відсотків агент­ство. Клієнт платить лише на вторинному ринку, і це зазвичай 2 відсотки.

Щодо цін на нерухомість, то якщо йдеться про середній сег­мент, це 4 тисячі доларів за метр квадратний. Якщо це нерухо­мість преміум-класу, то від 10 до 15 тисяч доларів за метр ква­дратний. Це квартири на першій лінії біля моря у будинках класу люкс. Якщо це брендована неру­хомість, то може бути і 20 тисяч за квадрат.

Квартиру на ключ не зачиняє

За понад два роки життя у Ду­баї Глорія закохалась у це міс­то. Каже, це одне з найбезпеч­ніших міст у світі з надзвичайно високим рівнем сервісу і розви­тку технологій. Вона навіть свою квартиру не зачиняє на ключ, бо знає, що туди ніхто не подумає зайти. Живе дівчина у так звано­му спальному районі, розташо­ваному неподалік центру міста (десять хвилин їзди машиною від знаменитого хмарочосу Бурдж Халіф). Це гарний район з пар­ками, штучними лагунами і пля­жами, з великою кількість ресто­ранів. За однокімнатну квартиру 55 квадратних метрів платить дві тисячі доларів оренди. У будинку є спортзал, басейн, спа, парко­місце. Якби Глорія захотіла купи­ти таку квартиру, то мала би за­платити 350 тисяч доларів. А ось однокімнатні квартири на вто­ринному ринку біля моря (хоча там квартири стартують мінімум від 70 кв. метрів), вже кошту­ють мінімум 800 тисяч доларів. А, скажімо, біля моря на Пальмі, від 15 мільйонів доларів. До речі, фінмоніторингу в Еміратах не­має, відтак інвесторам не потріб­но пояснювати походження сво­їх грошей. Крім того, тут досить легко можна отримати резидент­ство, тобто дозвіл на проживан­ня. Достатньо відкрити компанію чи придбати нерухомість: якщо купив квартиру вартістю 200 ти­сяч доларів, автоматично отри­муєш резидентство на два роки, якщо за 500 тисяч, то на десять років.

Запитую про мінуси. Каже, єдиний відчутний недолік — за­надто жаркий клімат влітку. Все решта їй в Дубаї подобається. Навіть різниця в культурі та мен­тальності не є проблемою. Каже, на відміну від багатьох інших арабських країн, в ОАЕ локальні жителі до експатів (людина, яка тимчасово або постійно мешкає в країні. — Авт.) ставляться толе­рантно і дружелюбно. Головне, не порушувати їхні закони та прави­ла, поважати їхню релігію і куль­туру. Скажімо, в Дубаї катего­рично заборонено підвищувати голос на людей зі сфери обслуго­вування чи гучно з кимось свари­тися, матюкатися. Якщо таке тра­пляється, то негайно з’являється поліція, і на порушника склада­ють кейс (протокол). Допоки йде розслідування, людині забороне­ний виїзд з країни. У неї навіть те­лефон забирають.

Глорія каже, жити їй у Ду­баї дуже комфортно, тому пла­нує найближчим часом придбати і собі тут квартиру. Каже, країна дає всі можливості, аби людина розвивалася і будувала щасливе життя. Недаремно в країні є мініс­терство щастя…