Передплатити Підтримати

«Усе включено» буде! Але їжу туристи самі не набиратимуть

Чартерні рейси з України до Туреччини можуть розпочатись уже з 1 липня

Українці зможуть цього року відпочити за кордоном, однак лише у декількох країнах. Але раніше липня валізи пакувати не варто. «Цього тижня були перемовини між Туреччиною та Україною стосовно вильотів. Туреччина сказала, що вони відкриють своє небо для українців з 1 липня, хоча раніше йшлося про 15 липня. Кіпр, Мальта, Греція також, швидше за все, будуть відриті для українців цього літа», — повідомив «ВЗ» президент Української асоціації туристичних агенцій Антон Рудіч.

Турецькі готелі почнуть приймати гос­тей уже з початку червня. Але поки що це будуть лише внутрішні туристи. Саме на них випробують відпочинок в епідемії. За­працюють не всі готелі. Адже у цьому се­зоні приймати гостей зможуть лише ті заклади, які мають спеціальний «серти­фікат здоров’я». Туреччина першою роз­робила спеціальну програму сертифікації для готелів, яка складається з понад сотні пунктів. Серед основних: більша відстань між лежаками (тобто їх буде значно мен­ше), повсюдна розмітка для дотримання соціальної дистанції. Крім того, на тери­торії готелю має бути окреме приміщен­ня, відведене під ізолятор для тих, у кого підозрюватимуть коронавірус. Ймовірно, тестуватимуть усіх туристів, які прибува­тимуть у Туреччину. Наразі не відомо, чи тести планують робити в аеропорту, чи уже на території готелю. Такі ж карантинні зони будуть і в єгипетських готелях. Що­правда, коли Єгипет дозволить приймати іноземних туристів, наразі не відомо.

«Щодо шведського столу, за який так люблять Туреччину українські туристи, то він буде. Хоча раніше йшлося про те, що ресторани працюватимуть лише „a la carte“. Щоправда, набирати їжу відвідувачі будуть не самостійно. Вони лише вказуватимуть на те, що хочуть, а накла­дати буде хтось з персоналу, — каже Ан­тон Рудіч. — Не підтвердилась також ін­формація про те, що середні крісла у літаках залишатимуть порожніми. Авіа­компанії порахували, що такі рейси або будуть збитковими, або доведеться над­то піднімати вартість. Тож у результаті від цієї затії відмовились».

Щодо українських туристичних аген­цій, то для них зараз дуже непростий час. Адже агенти заробляють на комі­сійних від проданих турів. А зараз про­дажів дуже мало. Основна робота аген­тів нині — перебронювання та скасування тих турів, які забронювали до каранти­ну. Утім, за словами Антона Рудіча, опе­ратори кажуть, що навіть зараз вони ма­ють по кілька нових бронювань. Тобто переконані, що перельоти от-от віднов­лять і планують відпочинок за кордоном.

«Більшість туристів, які мали ранні бро­нювання на літо, приблизно до початку травня вичікували. А тепер почали масо­во переброньовувати на осінь або навіть на наступний рік, — каже турагент Ната­лія Кудлик. — Дехто обурюється, чому не може повернути завдаток, адже за два тижні до вильоту можна скасувати тур з мінімальними втратами. Але якщо раніше оператор брав лише невеличкий штраф за ануляцію, то тепер „зависає“ увесь аванс. Оператор посилається на форс-мажор і те, що кошти перераховані парт­нерам. Утім, більшість туристів розумі­ють, що саме завдяки тому, що оператори не повертали аванси, вони втримались на плаву. В Україні не збанкрутував жоден оператор. Але умови перебронювання в усіх різні. Одні дозволяють переносити на будь-який період цього року і наступного. Інші — лише до кінця цього року. От у мене клієнти мали вилітати в Кемер на початку червня. Але вильотів немає. Переброньо­вують на серпень. А оператор каже, тре­ба доплатити, бо у серпні вартість про­живання вища. Вони обурювалися, бо мусять переносити час не з власної вини. Крім того, у Кемері в серпні надто висо­ка вологість. Фактично різниця майже до­рівнює авансу. Тож вони досі нічого так і не вирішили. Але їхні друзі через іншо­го оператора перебронювали на серпень без доплат. Тож вони мають претензії і до оператора (який, до речі, вважався одним із найнадійніших), і до мене, хоч я лише посередник. Маю сумнів, що наступного разу вони до мене повернуться».

Жінка каже, зараз вона, як і її колеги, працює з дому. Їхня фірма не закрилась, але з приміщення виїхала, аби не пла­тити за оренду. Власник погодився зро­бити лише 20% знижки на час каранти­ну, тож вони вирішили працювати з дому. Наскільки їй відомо, керівник фірми ще навіть не почав шукати нове приміщення. «Мені зручно працювати з дому, а коли відкриються кафе, з клієнтами можна зу­стрічатися там. Однак люди не матимуть довіри до фірми, яка навіть не має влас­ного приміщення», — каже Наталя.

Що робити, якщо турагенція збанкру­тувала?

Далеко не усі туристичні агенції пере­живуть цей карантин. Та що робити, якщо агенція, через яку ви бронювали тур, припинила діяльність? «Тур ви купуєте в оператора, а турагенція — лише посе­редник. Головне, мати на руках договір. Звичайно, неприємно, коли агент зни­кає і неможливо навіть зателефонувати. Але тур не пропав. Просто звертаєтесь зі своїм договором до оператора, і всі пи­тання надалі вирішуєте безпосередньо з ним», — каже Антон Рудіч. За його слова­ми, щороку в Україні припиняє діяльність 20−30% туристичних агенцій, і приблизно стільки ж відкривається нових.

Ще більше новин від «Високого Замку»?
Долучайтеся до нас у Telegram