Передплатити Підтримати

Вітражі — примха не лише багатих…

Чи варто прикрашати сучасний інтер’єр елементами кольорового скла?

У сучасному інтер’єрі вітражі займають почесне місце. Малюнками з кольорового скла оздоблюють віконні або дверні прорізи, вітражі використовують для декору меблів, ламп, ваз та інших дрібничок. В інтер’єрі квартири або будинку вітражі будуть актуальні завжди, переконана власниця дизайн-студії львів’янка Ірина Гриник.

Сонячне світло, що ллється крізь барвистий вітраж… Краса! Вітражі асоціюються з парадністю і навіть монументальністю, оскільки вітражні ві­кна зазвичай прикрашають будівлі музе­їв та храмів. Тому багато хто впевнений, що вітражам в інтер’єрі житлового бу­динку не місце. Прийнято вважати, що ві­траж — це дуже дорого, тож не пасує до звичайного, скромного інтер’єру… Од­нак вітраж в інтер’єрі житлового будинку використовувався ще у ХІХ столітті, коли у моду увійшов стиль модерн. Щодо вар­тості вітражів, то сучасні технології до­зволили значно знизити витрати на їх ви­готовлення, що позначилося на ціні. Тож вітраж — не така вже й розкіш у наші дні, як можна було б подумати.

— У багатьох вітражі асоціюються з церквами чи середньовічними будів­лями… Наскільки вітражі актуальні?

— Є такий стереотип, — каже Ірина Гриник. — Попри це, вітражі стають де­далі популярнішими. Ними оздоблюють вхідні та міжкімнатні двері, меблеві фа­сади у кухні, вітальні, бібліотеки. Роблять перегородки, панно та підвісні стелі. За­мовляють вітражі у склопакетах на схо­дові майданчики, балкони, ванні кімнати, зимові сади, оранжереї, люстри, бра… Адже вітраж — це класика, це ручна ро­бота! Такі речі будуть популярні завжди.

— Як підібрати вітраж, аби вдало «вписався» в інтер’єр?

— Хтось віддає перевагу сюжетним ві­тражам в інтер’єрі, чи на релігійну тему. Такі вітражі доречні тільки в розкішних інтер’єрах у стилях модерн, неоготика. Для ніш часто обирають пейзажну тема­тику з реалістичними горами, океанічни­ми пляжами, райдужним небом. Попу­лярні для інтер’єрів житлових будинків квіткові вітражі. Можна використовувати вітражі з геометричним орнаментом чи, наприклад, урбаністичний сюжет.

— Які кольори переважають серед замовлень?

— Ще кілька років тому найпопулярні­шими були пастельні кольори. Я боялася, коли замовники просили додавати чер­воного, зеленого чи синього… Поки доля не звела мене з одним політиком. Напо­лягав, щоб його вітражі були максималь­но насичені різними кольорами: ультра­марин, яскравий червоний, палаючий жовтий, живий зелений, фіолетовий, бі­лий… Його наполегливість додала мені впевненості. Коли змонтували ці вітражі, виглядали вони ефектно.

— Який найбільший вітраж вдалося виготовити?

— Найбільша вітражна стеля у нас була в Червонограді — 4×6 метрів! Якщо ж го­ворити про вітражі у склопакетах, то най­більший (понад 100 кв. м) прикрашає зи­мовий сад і оранжерею в Одесі. Цікаве замовлення отримали у Києві — басейн у східному стилі. Нам замовили об’ємні ку­поли розміром від 1,2 до 2,4 м у діаме­трі. Уявіть собі, кільканадцять тисяч ма­леньких (до 1 см) кольорових деталей потрібно зібрати у куполи… У Трускавці зробили вітражі для трьох церков: Свя­того пророка Іллі, Покрови Пресвятої Бо­городиці й Святого Миколая. Парафіяни і меценати згрупувалися і своїми сила­ми змогли втілити давні мрії настоятелів храмів.