«За кошти, які витрачаю на реставрацію, міг би придбати «Мазераті»

У Львові відбувся Шостий ярмарок ретро-техніки

Американський трактор 1940 року випуску привезли на виставку на лафеті

Близько 100 ретро-автомобілів, кількадесят велосипедів і мотоцикли виставили на огляд на території авторинку «Кривчиці» — на Шостому ярмарку ретро-техніки.

Окрім параду авто-, вело- та мототехніки, відбулися ретро-танці. Визначали найкращі автомобіль, велосипед і мотоцикл. Власник мав їх оригінально представити, зокрема у костюмі тієї країни, де виготовлена техніка. На ярмарок приїхали гості з Польщі, Словаччини, Угорщини, а також колекціонери-реставратори з інших міст України.

Кюбель ваген 82» – автомобіль, який у Німеччині називали народним

«За кошти, які витрачаю на реставрацію, міг би придбати автомобіль «Мазераті», — розповів один колекціонер. «Родзинками» ярмарку стали американські військовий автомобіль і трактор, а також унікальна колекція ретро-велосипедів, якою пишається музей ринку «Кривчиці».

Про свій автомобіль «Вілліс МБ» 1942 року випуску розповів його власник Ярослав Борода зі Львова, який зібрав цілий «Борода-ретро-гараж».

Цього «Вілліса» Ярослав придбав в Україні 15 років тому. Це американське військове авто, що має підвищену прохідність. Серійне виробництво розпочалося 1941 року, радянській армії «Вілліси» почали постачати 1942-го. Їх використовували переважно як командирське авто, а також як тягачі для протитанкових гармат. Пан Ярослав реставрував свого «Вілліса» шість років (сам за фахом інженер-механік). «Машина була у катастрофічному стані, — розповів реставратор. — Більшість запчастин поміняли на совєтські. Я розібрав його до нуля і склав по-новому: від рами до двірників. Після ремонту вже наїздив чотири тисячі кілометрів». Приїхати «Віллісом» на виставку — задоволення не з дешевих, бо ця модель «їсть» багато бензину.

Американський маленький і зграбненький тракторець 1940 року випуску на виставці вперше. Його привезли на лафеті (причепі до автомобіля). Став атракцією ярмарку — біля нього фотографувалися, а тракторист пан Йосип охоче катав на ньому дітей.

Не оминали відвідувачі й колекції велосипедів, про яку захоплююче розповідав екскурсовод, реставратор-ентузіаст Любомир Олексин. Найстарший експонат — з кінця XIX століття, наймолодший — 1950 року випуску. Це велосипеди різних моделей, випущені у Польщі, Німеччині, Австрії, Америці. Є навіть перший львівський велосипед. «Якщо Київ проводить виставки літаків і танків, то велосипеди — це львівське явище.

У колекції Андрія Гладуна – понад 40 ретро- велосипедів

Колись велосипед коштував великі гроші, купити його міг тільки пан. Це був престижний вид транспорту", — розповів Любомир Олексин.

Фото Ігоря Бена