Сальєрі в інвалідному візку та любовний трикутник по-іспанськи

Перша прем’єра року у Львівській опері — одноактні балети у постановці Сергія Наєнка


Пристрасна Дівчина (Наталія Пельо) розривається між Коханим (зліва – Віктор Маліновський) та Привидом нареченого (Сергій Качура). Фото прес-служби театру

У Львівському національному театрі опери та балету імені Соломії Крушельницької — перша прем’єра 2018 року. Одноактними балетами «Дрібнички» Моцарта і «Любов-чарівниця» Мануеля де Фальї відзначив тридцятиріччя творчої діяльності балетмейстер-постановник, заслужений артист України Сергій Наєнко. Третій одноактний балет — «Гамлет» на музику Петра Чайковського.

Сюрпризом для глядачів стала вистава із невибагливою назвою «Дрібнички». Це єдиний балет у творчості геніального австрійського композитора Вольфганга-Амадея Моцарта. У Львові ця постановка побачила світло рампи вперше. Балетмейстер-постановник Сергій Наєнко сам вийшов на сцену у ролі Сальєрі. Точніше, його… вивезли на інвалідному візку. Таким «інвалідом творчості» Сергій Наєнко побачив Сальєрі — заздрісного і мстивого антипода Моцарта. Ювіляр танцював, навіть сидячи на візку.

Цього вечора Сергія Наєнка привітали колеги, генеральний директор і художній керівник Львівської опери Василь Вовкун, міністр культури України Євген Нищук. Моря квітів їм виявилося замало, тож ювіляра ще й… засипали пелюстками троянд…

Знаковим для балетмейстера-постановника є іспанський музичний стиль фламенко. Саме він став джерелом натхнення при створенні балету «Любов-чарівниця» на музику іспанського композитора Мануеля де Фальї.

В основі лібрето — любовний трикутник по-іспанськи. Ця романтична, повна хореографічної і вокальної пристрасті вистава хвилювала серця львівських балетоманів ще у 70-х роках минулого століття, а тепер у новій постановці отримала друге дихання. Незвичним для балетної постановки є те, що у танцювальну канву «вплетений» і спів: старовинні андалусійські балади виконує заслужена артистка України Яна Войтюк.