Маршрутки – по дві гривні. Наразі...

Другі громадські слухання завершилися... нічим. Львів’яни вимагали від перевізників покращення якості послуг і введення електронного квитка

Пасажири громадського транспорту, які їздять у маршрутних таксі, наразі можуть не хвилюватися через подорожчання проїзду.

З 1 травня 2014 року тариф з двох до трьох гривень не збільшать. Минулого тижня у Львівській міській раді відбулися повторні громадські слухання щодо підвищення вартості проїзду. Вони вдруге завершилися нічим. До кінця слухань більшість людей розбіглися, нікому було голосувати “за” чи “проти” підняття тарифів. Тож наразі залишається в силі чинний тариф на проїзд. Але, можливо, ненадовго...

Як пояснив “ВЗ” начальник відділу громадського партнерства управління “Секретаріат ради” Юрій Лукашевський, громадські слухання хоча й не погодили збільшення тарифу, але вони мають рекомендаційний характер. Остаточне рішення — за виконкомом. Якщо члени виконавчого комітету захочуть проголосувати “за”, тоді набуде чинності новий тариф. Згідно із законодавством, для підвищення тарифів потрібно пройти процедуру слухань. “Під час других громадських слухань говорили не лише про підвищення тарифу, а й про неякісні послуги перевізників, неможливість обчислення кількості перевезень, введення електронного квитка”, — зауважив Юрій Лукашевський.

...У сесійній залі Львівської міської ради було трохи менше людей, ніж під час перших громадських слухань. Процес обговорення тарифів почався зі скандалу. Прийшли представники “Правого сектору” та ще кілька громадських активістів, які вимагали від управління транспорту пояснити, згідно з якими законами мерія проводить так звані повторні громадські слухання, і що саме не погодили на перших слуханнях? Представники “Правого сектору” назвали слухання... з’їздом КПРС. Мовляв, якщо хтось захоче їх організувати “енний раз”, то міська рада буде “за”. “Правий сектор” мав претензії і до регламенту. Мовляв, чому представники влади мають доповідати 20 хвилин, а для запитань від львів’ян виділили 5 хвилин?

Як сказав в. о. начальника управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради Сергій Журбенко, розрахунки перевізників — 3,5 гривні, але готові возити пасажирів і за три гривні. “Тарифи на проїзд підвищувати треба, бо головна його складова, пальне, подорожчало до 13,90 гривні за літр, — каже пан Сергій. — У 13 областях України йде процедура перегляду вартості проїзду в маршрутках. У Харкові проїзд коштує 3,5-4 гривні, Києві — 3,5-5, Полтаві — 3. Львівські перевізники возять пільговиків, яких у Львові 180 тисяч. Запевняємо, що власники маршрутів покращують якість послуг, ми проводимо рейди”.

Після цього почалася жвава дискусія, сварки. Львів’янин Юрій обурився: “Які рейди ви проводите? Де можна отримати інформацію про них, зокрема, скільки проблем вдалося вирішити з їх допомогою? Скарги пасажирів — найкращий рейд. Про ваші перевірки чуємо вже п’ять років, але користі немає”. Сергій Журбенко пояснив, що рейди визначають, чи транспорт працює за графіком. Запевнив, що на кожну скаргу, яка надходить від пасажирів на “гарячу лінію” управління транспорту, реагують. За його словами, тепер менше нарікань містян на те, що водії курять за кермом, спілкуються по мобільному.

Громадський активіст Сергій Черешньовський сказав, що львів’яни втомилися від обіцянок перевізників. “Маршрутки стають лише гіршими, зараз вони схожі на бляшанки, — зауважив пан Сергій. — Вимагаємо виконання всіх рейсів, згідно з графіками, забезпечення належною кількістю транспортних засобів відповідного класу та пасажиромісткості, справного технічного та санітарного стану автобусів, ввічливості водіїв”.

Ще одна проблема, яку порушили львів’яни під час громадських слухань, — незалежні дослідження пасажиропотоку. Доки у місті не введено електрон­ного квитка, доти ніхто не знатиме, чи перевіз­ники працюють у збиток. Активісти громадської організації “Наше право” запропонували відкласти тарифне питання до вересня.