Магазини стануть привітними, а в церквах — «туристична дисципліна»

Які новинки готує Львівська мерія для покращення туристичного сервісу?

Львів — туристична мекка України, що славиться різноманітними атракціями. Достатньо у вихідні вийти в центр і побачити, скільки там туристів! Та, на жаль, є ще чимало проблем, які відштовхують гостей нашого міста: жахливі дороги, хамство продавців у магазинах, які ще не перейшли з радянських стандартів обслуговування до європейських, фінансові оборудки таксистів, які обдирають туристів як липку. Не бракує “лівих гідів”, які спотворюють історію міста, залишають неприємні враження. Чиновники управління туризму Львівської міської ради обіцяють боротися з цими та іншими проблемами, щоб місто було більш привабливим для туристів. Цього року їх очікують 1,9 мільйона. Про тенденції туристичного бізнесу, його проблеми журналіст “Леополіса” розмовляла з чиновниками Львівської міськради та експертами.

Як розповіла журналісту “Леополіса” начальник управління туризму Львівської міської ради Галина Малець, для покращення сервісу туристичної галузі у місті реалізовують проект “Привітні магазини”, “Привітний театр”, “Привітні музеї”. Продавців магазинів безкоштовно навчають англійської мови та азів привітного спілкування з клієнтами.

“Турист, який приїжджає до Львова, має отримати якісну послугу, поїхати з міста задоволеним, розповідати друзям, щоб і вони сюди приїхали, — зазначає пані Галина. — З такими очікуваннями відновили кампанію “Привітне місто”, яку започаткували у 2012 році. Зараз кампанію розбили по різних середовищах: готелях, хостелах, залізниці, аеропорту, магазинах. У рамках проекту — двомісячні курси англійської. Багато хто з магазинів зголосився, але чимало відмовилися, мовляв, персонал і так знає англійську. Інша відповідь — нам це не потрібно. Вночі зайшла у магазин на вул. Сербській. Була здивована, коли чотири продавці не могли собі дати раду з іноземним туристом, тикали в товар пальцями. Ніхто з персоналу не знав англійської, ціну писали на листочку.

Слабенькі знання англійської демонструють також працівники більшості хостелів. Двомісячні курси іноземної чекають і на них.

Другий напрям туристичних реформ — правила поведінки в храмах. Більшість екскурсій для туристів відбуваються у культових спорудах. Священики нарікають, що туристичні групи голосно розмовляють, заходять у храм в коротких спідницях, шортах, фотографують зі спалахом, а гіди з мікрофоном проводять екскурсії. Священики усіх конфесій зустрілися з представниками турагенцій, щоб домовитися про “правила гри”.

“Львів — місто ста храмів (у 104-х проводять Богослужіння), — додала директор Центру туристичної інформації Олена Голишева. — Хочемо, щоб їх відвідували більше туристів, але щоб при цьому парафіяни не почувалися ображеними. Є пропозиції щодо співіснування парафіян та туристів: в які години не треба планувати екскурсій, яким чином має поводитися екскурсовод, гості міста. В обов’язки екскурсовода входить інформування туристів про правила поведінки у храмі. З іншого боку, в церквах, які нарікають на голосних туристів, немає інформаційних табличок з правилами поведінки, особливо англійською мовою”.

Серед пріоритетних туристичних напрямів — індустрія ділової гостинності (конференц-туризм). Галина Малець наголошує на позитивах, мовляв на конференц-туризм роблять ставку в цілому світі. IT-конференція, яка зібрала на “Арені Львів” 600 учасників, принесла місту за три дні 200 тисяч євро. Така сума варта того, щоб у місті розвивався конференц-туризм. Залів для проведення таких заходів не бракує. Єдиний нюанс — вартість оренди часто-густо зашкалює. Нарікають на те, що до “Арени Львів” немає транспортного сполучення. За словами пані Галини, конференц-туризмом зацікавився Будинок вчених, палац Потоцьких.

Коментар для «ВЗ»

Володимир КОСМИНА, власник туристичної компанії, експерт

З 19 грудня на площі Ринок та проспекті Свободи запрацює ярмарок. Кіоски затулятимуть пам’ятки, а турист має вільно проходити по екскурсіях, вивчати культуру міста. Площа Ринок і так забита, а коли будуть кіоски, то місця буде ще менше. Головне, не перетворити пізнавальний туризм на торгівлю та комерцію.

Фото автора