Передплата 2024 «Добрий господар»

Німці вже розлюбили «електрички»

Порівняно з минулим роком, попит на нові електромобілі впав у ФРН на 47%

Після припинення програми державної підтримки електромобілів попит на них у Німеччині падає. Фото dpa
Після припинення програми державної підтримки електромобілів попит на них у Німеччині падає. Фото dpa

Як інформує видання Die Welt, порівняно з минулим роком, у Німеччині різко впали продажі електричних автомобілів. Клієнтів відлякують, пояснюють у автосалонах, високі ціни «електричок», а також невизначеність щодо ціни, за якою ці автівки можна буде згодом продати. Покращення з продажем електромоблів німецькі дилери не очікують.

За даними опитування Цен­тральної асоціації автовиробни­ків Німечини(ZDK), від початку року приватні клієнти замовили на 47% менше нових електроавтомобілів, ніж за той же період 2023-го. Впали й продажі PHEV-«гібридів» (Plug-in-Hybride Vehicles, тоб­то «гібридів», які можна заряджати від розетки) — на 37%.

Дані ZDK підтвердило й Федераль­не управління автотранспорту: у черв­ні 2024 року частка «електричок» у реє­страціях нових авто була на рівні 2022-го, тобто значно нижчою, ніж торік. Найбіль­ше падіння попиту на електроавтомобі­лі - серед приватних клієнтів. Водночас, повідомляє Die Welt, попит на автівки з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ, бензинові й дизельні) цього року в Німеч­чині зріс — на 24%.

Чому ж німці раптом розлюбили «електрички»? Як показало опитуван­ня представників 348 німецьких автоса­лонів, 27% дилерів вважають, що клієн­тів відлякує насамперед висока вартість електричних автомобілів. Своє чергою, 23% дилерів як головну причину падін­ня попиту на «електрички» вказали не­визначеність щодо ціни, за якою ці автів­ки можна буде згодом (наприклад, через 3−5−10 років) продати.

ZDK закликає автовиробників вжи­ти спеціальних заходів, які допоможуть збільшити продажі електроавтомобілів. «Нам потрібні низькі ціни й низькі ставки лізингу, щоб створити ринкові стимули», — заявив президент ZDK Арне Йосвіг. Ось тільки не пояснив, як цього добитися. А державна програма підтримки «елек­тромобільності», завдяки якій екологічно чисті автівки були дешевшими, вже за­вершилася… На думку глави ZDK, попу­лярності «електричок» сприятиме також розширення зарядної інфраструктури. І тут влучив у десятку! Ось тільки за пома­хом чарівної палички нові зарядні станції не з’являться. Їх треба побудувати, а це великі гроші…

Як зазначає Die Welt, перспекти­ви нових «електричок» на німецькому ринку автодилери оцінюють негативно. 91% опитаних представників автосало­нів вважають, що ситуація з продажем повністю електричних автомобілів буде «поганою» або навіть дуже поганою" (щодо PHEV-«гібридів» так думають 79% дилерів). А от щодо авто з ДВЗ прогно­зи інші: падіння попиту на них наступ­ного року очікують лише 23% німецьких автодилерів.

Схожі новини