Німці вже розлюбили «електрички»
Порівняно з минулим роком, попит на нові електромобілі впав у ФРН на 47%
![Після припинення програми державної підтримки електромобілів попит на них у Німеччині падає. Фото dpa](https://wz.lviv.ua/img/360x200/3/elektro-30f579dd.jpg)
Як інформує видання Die Welt, порівняно з минулим роком, у Німеччині різко впали продажі електричних автомобілів. Клієнтів відлякують, пояснюють у автосалонах, високі ціни «електричок», а також невизначеність щодо ціни, за якою ці автівки можна буде згодом продати. Покращення з продажем електромоблів німецькі дилери не очікують.
За даними опитування Центральної асоціації автовиробників Німечини(ZDK), від початку року приватні клієнти замовили на 47% менше нових електроавтомобілів, ніж за той же період 2023-го. Впали й продажі PHEV-«гібридів» (Plug-in-Hybride Vehicles, тобто «гібридів», які можна заряджати від розетки) — на 37%.
Дані ZDK підтвердило й Федеральне управління автотранспорту: у червні 2024 року частка «електричок» у реєстраціях нових авто була на рівні 2022-го, тобто значно нижчою, ніж торік. Найбільше падіння попиту на електроавтомобілі - серед приватних клієнтів. Водночас, повідомляє Die Welt, попит на автівки з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ, бензинові й дизельні) цього року в Німеччині зріс — на 24%.
Чому ж німці раптом розлюбили «електрички»? Як показало опитування представників 348 німецьких автосалонів, 27% дилерів вважають, що клієнтів відлякує насамперед висока вартість електричних автомобілів. Своє чергою, 23% дилерів як головну причину падіння попиту на «електрички» вказали невизначеність щодо ціни, за якою ці автівки можна буде згодом (наприклад, через 3−5−10 років) продати.
ZDK закликає автовиробників вжити спеціальних заходів, які допоможуть збільшити продажі електроавтомобілів. «Нам потрібні низькі ціни й низькі ставки лізингу, щоб створити ринкові стимули», — заявив президент ZDK Арне Йосвіг. Ось тільки не пояснив, як цього добитися. А державна програма підтримки «електромобільності», завдяки якій екологічно чисті автівки були дешевшими, вже завершилася… На думку глави ZDK, популярності «електричок» сприятиме також розширення зарядної інфраструктури. І тут влучив у десятку! Ось тільки за помахом чарівної палички нові зарядні станції не з’являться. Їх треба побудувати, а це великі гроші…
Як зазначає Die Welt, перспективи нових «електричок» на німецькому ринку автодилери оцінюють негативно. 91% опитаних представників автосалонів вважають, що ситуація з продажем повністю електричних автомобілів буде «поганою» або навіть дуже поганою" (щодо PHEV-«гібридів» так думають 79% дилерів). А от щодо авто з ДВЗ прогнози інші: падіння попиту на них наступного року очікують лише 23% німецьких автодилерів.