Передплата 2024 ВЗ

Гроші «злуплять» навіть із «електричок»?

У Каліфорнії (США) пілотний проєкт: замість податку на утримання доріг, включеного в ціну пального, водії платитимуть за пройдені милі

Фото Los Angeles Times
Фото Los Angeles Times

Зростання кількості електромобілів покращує стан повітря, але… призводить до зменшення надходжень від податку на утримання доріг. Цей податок є складовою вартості бензину й дизелю, а власники «електричок» їх не купують… Як наслідок, у багатющому американському штаті Каліфорнії шукають альтернативу.

Пілотний проєкт Caltrans, який запустили у Каліфорнії, має на меті випробувати концепцію стягнення плати за милі, про­йдені кожним авто (у тому числі електричним) — замість податку на утримання доріг, включеного у вартість пального для автівок із двигунами внутрішнього згорян­ня (ДВЗ).

За словами координаторки програми Caltrans Road Charge Лорен Пригоди, утримання ав­томобільних доріг коштує бю­джетові штату Каліфорнія понад 8 мільярдів доларів на рік. Зна­чна частина цих грошей над­ходить з податку на утриман­ня доріг, включеного у вартість бензину й дизелю. Останніми роками на дорогах сонячної Ка­ліфорнії побільшало електро­мобілів, власники яких пально­го не купують. А відтак податку на утримання доріг у штаті зби­рають тепер набагато менше, ніж раніше…

Як розповіла виданню Los Angeles Times Лорен Пригода, через зменшення надходжень від цього податку протягом на­ступних десяти років у бюдже­ті Каліфорнії може утворитися «діра» в розмірі 4,4 мільярда до­ларів.

У штаті вже думають, як цьому запобігти. Одна з ідей — обкласти спеціальним дорожнім збором усіх без винятку водіїв, зокрема власників «електричок». За заду­мом авторів ідеї, замість податку на утримання доріг, включеного в ціну пального для ДВЗ, усі во­дії платитимуть за пройдені милі.

Добровольці, які зацікави­лися експериментом, реєстру­ються на сайті проєкту California Road Charge. Учасники пілотної програми можуть одержати до 400 доларів, при цьому, купую­чи пальне на заправних станціях, податку на утримання доріг не платитимуть. Натомість за кожну милю, яку проїдуть своїми автів­ками, учасники програми запла­тять близько 3 центів. (Частина з них платитимуть за фіксованою ставкою, а решта — залежно від того, як багато «жеруть» їхні ав­тівки).

Пілотний проєкт, який щойно стартував, уже критикують. Мов­ляв, якщо таке рішення втілять у життя, то це відіб'є у каліфорній­ців бажання купувати електро­мобілі… Але автори ідеї запере­чуюь: екологія — це добре, але де взяти гроші на утримання доріг? Схоже, дискусії можуть бути три­валими…

Схожі новини