Передплата 2024 ВЗ

На навчання сюди ліцеїстів лише після конкурсного відбору зараховують

Ольга Коробко, одна із цьогорічних випускниць Дрогобицького наукового ліцею імені Богдана Лепкого, разом із 6 випускниками з інших освітніх закладів України за підсумками оцінювання знань під час здачі цьогорічної основної сесії національного мультипредметного тесту продемонструвала максимальний результат

Наталія Ластов'як у своєму робочому кабінеті.
Наталія Ластов'як у своєму робочому кабінеті.

Набравши по 200 балів з усіх чотирьох предметів: української мови й літератури, математики, історії та іноземної мови, юна «вундеркіндка» з Трускавця підняла «планку» власних освітніх знань до 800 балів. Цим вона привернула увагу не лише до себе, а й до закладу, де навчалась. Хто й що стоїть за особистим рекордом цієї дівчинки у здобутті якісних знань? Ольга ж могла завершити навчання вдома, у місті «Нафтусі». Але ж ні, обрала інший шлях. Чому здібні діти, які проживають на території Дрогобицького району, як і свого часу Ольга, прагнуть потрапити на навчання до Дрогобицького наукового ліцею імені Богдана Лепкого, куди не так просто потрапити. Лише за результатами співбесіди або конкурсного відбору. Отримати відповіді на ці та інші питання, які, звісно ж, цікавлять читачів та мають значення для розуміння як «феномену» Ольги Коробко, так і зразкової організації навчання у цьому престижному навчальному закладі, де не тільки вона, а й багато інших ліцеїстів, отримуючи якісні знання, стають переможцями різноманітних олімпіад, конкурсів, спробували у розмові з директором Дрогобицького наукового ліцею імені Богдана Лепкого, експертом з проведення інституційного аудиту ЗЗСО Наталією Ластов’як.

Правонаступник гімназії імені Богдана Лепкого

— Що, на ваш погляд, про Дрогобицький науковий ліцей імені Богдана Лепкого потрібно знати? Як усе починалося? Хто фундамент теперішнього престижного закладу закладав?

— Наш ліцей — правонаступник гімназії імені Богдана Лепкого, яка була створена ще в 1992 році для здібних та обдарованих дітей без закріпленої території. Згодом, викликані реформою освіти зміни, коли чітка автономізація навчальних закладів почалась і, як наслідок, остаточно утвердилось поняття початкової, базової та старшої школи, «трансформували» гімназію у ліцей. Наш заклад ніколи не мав початкової ланки. Завжди забезпечував базову та повну загальну середню освіту. Навчання в ліцеї розпочинається з п’ятого класу. Здобувачі освіти зараховуються в ліцей за результатами співбесіди та конкурсного відбору. З 2022 року ліцей імені Богдана Лепкого здобув статус наукового ліцею. У 2024 році наш заклад пройшов інституційний аудит, за результатами якого підтверджено статус спеціалізованого закладу, що забезпечує здобуття базової та повної загальної середньої освіти наукового спрямування на високому рівні. Але торік і позаторік у ліцеї лише правило співбесід «працювало».

Найбільше дітей із Стебника та Трускавця доїжджають

— Звідки своїх учнів набираєте? Лише з Дрогобицького району? Чи є серед ваших підопічних діти і з інших районів, а, можливо, і з сусідніх областей?

— Зрозуміло, що найбільше учнів, які після початкової школи прийняли для себе рішення продовжувати навчання в одному із ліцеїв, які функціонують на території нашої ОТГ — це діти з дрогобицьких шкіл. Але далеко не всі. Наприклад, цього року на навчання до нас зараховано учнів з усіх розташованих на території Дрогобицького району об’єднаних територіальних громад. Крім Дрогобицької громади, це Трускавецька, Бориславська, Меденицька та Східницька ОТГ. Хто ці діти? Це ті, хто має високу мотивацію до навчання та хочуть здобути якісні знання й у перспективі стати тими, хто буде гідним конкурентом і лідером у світі та формуватиме майбутнє нашої країни. Найбільше дітей добираються на навчання зі Стебника та Трускавця, а також з навколишніх сіл Дрогобицької та сусідніх територіальних громад.

Перший на Львівщині

— Ваш ліцей впродовж останніх років посідає перше місце у Львівській області і 56 в Україні з-поміж 15 тис. 297 закладів освіти за таким показником, як складання мультипредметного тесту всіма випускниками за підсумками цьогорічної основної сесії. Це трапляється не вперше. Ви постійно намагаєтесь утримати престижну «планку» першості в області, і це вам непогано вдається. Хто з учнів, крім вже згадуваної Ольги Коробко, множить славу освітнього закладу імені Богдана Лепкого?

— Почнімо з обласних предметних олімпіад, на яких цього року 12 наших ліцеїстів стали переможцями. Багато про що свідчить той факт, що здобувачі освіти свої знання успішно демонструють не в одній конкретній номінації. Свою перевагу над іншими ліцеїсти довели на олімпіадах з інформатики та математики, а також з технологій, правознавства, біології, хімії, української мови та літератури тощо. Крім олімпіад, вже за традицією здобули високі результати на щорічних міжнародних конкурсах. Четверо наших дітей, вигравши обласний етап у конкурсах «Малої академії наук», здобули право представляти Львівську область у фінальній частині конкурсу, на всеукраїнському рівні.

Високі результати отримали наші діти, дуже цікаві рішення продемонстрували представники ліцею, взявши участь у Міжнародному конкурсі з комп’ютерної техніки та вебдизайну «CreDiCo». Основна мета цього конкурсу — це надати молоді майданчик для демонстрації авторських розробок та спілкування у галузях комп’ютерної графіки та анімації. Щоб мати цілісну картину не лише про участь учнів ліцею у різних конкурсах та олімпіадах, а й про загальну залученість до наукової роботи та досягнуті високі результати, варто зазначити, що з-поміж 761 ліцеїста, які цього року навчались у нас, 590 дітей, стали не просто учасниками, а й переможцями. Найбільш обдарованих ліцеїстів підтримують колишні випускники, забезпечуючи стипендіями. У 2024−2025 н.р. за результатами підтвердження статусу наукового ліцею, очікуємо забезпечення стипендіями від нашого засновника, що стане додатковою мотивацією для здобуття якісних освітніх знань.

Найкраща інвестиція

— Але в Дрогобичі така форма підтримки обдарованих школярів, як стипендія Ратуші, якщо не помиляюсь, вже давненько стала чинною, реально «працює». Про стипендію міського голови йдеться.

— Це так. Але стипендія міського голови виплачується лише одній, найбільш обдарованій дитині з кожного освітнього закладу зокрема. Маємо зрозуміти, що стипендії для найбільш обдарованих — це найуспішніша інвестиція в майбутнє громади та держави зокрема.

Для інших вчителів тренінги проводять

— У Дрогобичі багато людей, найперше — це сьогоднішнє покоління батьків теперішніх випускників, знають і пишаються тим, що учениця Ольга Коробко Дрогобицького наукового ліцею імені Богдана Лепкого потрапила до числа шести інших випускників українських шкіл, набравши за результатами цьогорічної основної сесії національного мультимедійного тесту 800 балів. Її, а також інших випускників Дрогобицького наукового ліцею імені Богдана Лепкого, які набрали максимальну кількість балів бодай з одного внесеного до національного мультимедійного тесту предмета, згадують у газетах та на радіо, про успіхи таких дітей пишуть інтернет-ресурси (Марія Мищатин та Роман Бреньо). Лише одна помилка віддалила від такого ж результату Юлія-Костянтина Гриня та Артема Леснянського. Проте історію освітніх закладів творять не лише успішні учні, а й їхні вчителі, добре згуртовані педагогічні колективи.

— Що можете сказати про людей, які вашим ліцеїстам дають такі якісні знання? Хто вони?

— Виокремити когось із педагогів не можу. Я це роблю не тому, що в нас педагогів з великої літери немає, а, навпаки, через те, що педагоги — це висококваліфікований колектив, дуже дієздатний та унікальний своїм новаторським підходом до викладання предметів. Педагоги не лише створюють навчальні програми, пишуть підручники, упорядниками книг стають, а й проводять тренінги для інших вчителів. Виступають із педагогічними ініціативами, надають консультації, проводять курси підвищення кваліфікації. Цього року, започаткований у ліцеї спецкурс «Музейна педагогіка», високо оцінили у Міністерстві освіти й науки України. Він рекомендований для викладання в усіх закладах освіти України. Подавали на конкурс наші колеги й свої програми та спецкурси з викладання іноземної мови. Як наслідок, були визнані переможцями та отримали у Львові відповідні премії. Науковій діяльності педагогів ліцею, їхнім здобуткам у царині експериментальних досліджень цілий річний звіт присвячено. Він доступний для всіх, ознайомитись можна на сайті закладу. Щоб привернути увагу тих, хто не байдужий до доробків своїх колег, варто зазначити: наші педагоги не просто друкуються у різних виданнях та розміщують свої доробки на освітянських платформах, але й публікуються у журналах, що індексуються у базі даних Scopus, до якої входять тисячі рейтингових видань. Якщо авторська праця до цього «збірника» вже потрапляє — це означає, що вона сприяє реалізації основних наукових цілей для вчених України. Щоб оцінити їхню багатогранну працю — не потрібно великим експертом бути. Про все свідчать досягнуті результати. Це і є наша спільна інвестиція у розвиток ліцею.

І учні у ролі дослідників себе випробовують

— Навчальний заклад, яким керуєте, називається Дрогобицький науковий ліцей імені Богдана Лепкого. Яка відмінність між науковим ліцеєм і просто ліцеєм?

— Наразі ми єдиний у Львівській області навчальний заклад, який не просто створений та функціонує, як науковий ліцей, а вже пройшов інституційний аудит, чим на державному рівні підтвердили свій статус. Крім освітніх послуг, які надають заклади загальної середньої освіти, в науковому ліцеї забезпечується спеціалізована освіта наукового спрямування. Це означає, що наші учні мають можливість займатись науковою та науково-технічною діяльністю. Яким чином це виглядає? Обравши собі тему дослідження, діти починають працювати. Свої роботи пишуть під керівництвом наукового керівника. Приклад наведу. Одна з учениць десятого класу, Анастасія Лагуш, цього року поставила собі за мету дослідити репресивну політику радянської влади на Дрогобиччині під час Другої світової війни. Щоб написати свою працю, створити з неї науковий продукт дівчинці довелось витратити немало часу, посидіти в архівах. Але, врешті-решт, свого добилася. Як наслідок, створила карту із нанесеною на ній інформацією, яка, маючи історичне та краєзнавче значення, стала в пригоді екскурсоводам, всім, хто цікавиться історією краю. Зрозуміло, що Анастасія — не єдина дитина, яка вже у стінах ліцею спробувала себе у ролі дослідниці. Також учениця Марта Кузьменко дослідила Особливості погодних умов льодовиків в контексті змін клімату. Проведене наукове дослідження базується на основі використання геоінформаційних систем і сервісів, які представляють відомості про льодовики та метеорологічні показники території дослідження. Сотні інших учнів та учениць, з інтересом випробовуючи свої сили у такій самій ролі, відкривають для себе цікавий світ дослідника. Деякі з них, маючи природний дар до науки, вже встигли своїми перемогами на різних конкурсах заявити про себе у повний голос.

Схожі новини