Передплата 2024 «Добра кухня»

Сміттєпереробний завод «завис»?

У Ратуші кажуть, його збудовано лише на 65%. Начебто завадив воєнний стан

На такому етапі будівництва сміттєпереробний завод зараз. Фото Романа БАЛУКА
На такому етапі будівництва сміттєпереробний завод зараз. Фото Романа БАЛУКА

Сміттєпереробний завод, який зводять у Львові на вулиці Пластовій, 13, не можуть вчасно здати в експлуатацію. Завод почали будувати 2021 року. За станом на серпень 2024-го роботи виконано лише на 65%, а про внутрішні ремонти взагалі не йдеться…

Найближчими місяцями планують закрити всі дахові конструкції комплексу. На те­риторію заводу завезли частину ае­раційного устаткування та венти­лятори для біофільтрів. Це перша партія обладнання, необхідного для роботи біологічної частини заводу.

Керівник ЛКП «Зелене міс­то» Олександр Єгоров пояснив на брифінгу причину призупинення будівництва заводу. Винна у всьо­му, традиційно, війна і, як наслідок, порушена логістика доставки мате­ріалів. Коли завод запрацює - пи­тання без відповіді… За оптиміс­тичними прогнозами, наприкінці цього року або на початку 2025-го.

Кошторис будівництва — 35 міль­йонів євро. Завод зводять за кошти Європейського банку реконструкції і розвитку та Фонду східноєвропей­ського партнерства з енергоефек­тивності та довкілля.

Потужність львівського сміттє­переробного заводу — 250 тисяч тонн відходів на рік. Завод має ста­ти одним з найпотужніших у Європі.

«Зараз роботи відновлені і пе­ребувають в активній фазі, усі суб­підрядники працюють, — розповів, зокрема, керівник ЛКП «Зелене міс­то» Олександр Єгоров. — До Львова вже завезено частину обладнання вентиляційних і генераторних уста­новок. Також до нас з Туреччини їде велика кількість обладнання для са­мої переробки відходів.

Завод прийматиме на перероб­ку змішані відходи. Принцип його роботи виглядатиме так. Сміттє­воз, який заїде на територію заво­ду, спочатку поїде на станцію зва­жування, а тоді вже у зону прийому відходів. Перш ніж потрапити на лі­нію переробки, вивантажені відхо­ди пройдуть процес попереднього відбору. Зокрема, відберуть гро­міздкі речі, які можуть пошкодити обладнання. Після цього відходи потраплять до перших шредерів-подрібнювачів.

Далі подрібнені відходи конве­єрною системою потраплять до сортувальної кабіни, в якій відбира­тимуть вторинну сировину.

Звідси колісні навантажувачі транспортують відходи до камер бі­осушіння, в яких проходитиме про­цес інтенсивної аерації. Система витягне з відходів усі запахи. Після усіх процесів переробки та сорту­вання залишаться відсортовані від­ходи, вторсировина, RDF паливо (27,96%) і до 15% екологічно без­печних залишків, які потребувати­муть захоронення на полігоні".

«Сім років триває будівництво „сміттєпереробного заводу“, а фактично сміттєсортувальної лінії у Львові, — написав на своїй сторін­ці у Фейсбуці журналіст, військо­вий Микола Савельєв. — За цей час „освоєно“ 1 млрд 845 мільйо­нів гривень. За ці кошти можна було б купити три винищувачі F-16, або 124 тисячі FPV-дронів. Реальна вар­тість будівництва уже перевищила 41,5 млн євро. Замість притягнення винних до відповідальності міський голова Львова пропонує взяти но­вий кредит на 15,5 млн євро».

А тим часом…

«Вимагаємо добудувати сміттє­переробний завод без корупційних схем і з дотриманням прозорості, — заявив народний депутат України Олег Синютка („Європейська Со­лідарність“). — Минає сьомий рік „будівництва“ сумнозвісного сміттє­переробного заводу, який вже давно був потрібен і гучно обіцяний місту. І врешті перебуває на етапі „добу­дови“. На завершення будівництва сміттєпереробного заводу міський голова Львова пропонує отрима­ти черговий кредит — 718 млн грн. І це попри суму у розмірі понад 41,5 млн євро, в тому числі й запозиче­них коштів, яка уже була витрачена. Чи готова громада Львова бути за­ручником цієї добудови? Відомо про проведення робіт у невідповідності з проєктно-кошторисною докумен­тацією, перерахунок коштів без на­лежно укладеного договору підряду і отримання дозволів на початок ро­біт, завищення вартості робіт порів­няно з ринковою».

Схожі новини