Сміттєпереробний завод «завис»?
У Ратуші кажуть, його збудовано лише на 65%. Начебто завадив воєнний стан
Сміттєпереробний завод, який зводять у Львові на вулиці Пластовій, 13, не можуть вчасно здати в експлуатацію. Завод почали будувати 2021 року. За станом на серпень 2024-го роботи виконано лише на 65%, а про внутрішні ремонти взагалі не йдеться…
Найближчими місяцями планують закрити всі дахові конструкції комплексу. На територію заводу завезли частину аераційного устаткування та вентилятори для біофільтрів. Це перша партія обладнання, необхідного для роботи біологічної частини заводу.
Керівник ЛКП «Зелене місто» Олександр Єгоров пояснив на брифінгу причину призупинення будівництва заводу. Винна у всьому, традиційно, війна і, як наслідок, порушена логістика доставки матеріалів. Коли завод запрацює - питання без відповіді… За оптимістичними прогнозами, наприкінці цього року або на початку 2025-го.
Кошторис будівництва — 35 мільйонів євро. Завод зводять за кошти Європейського банку реконструкції і розвитку та Фонду східноєвропейського партнерства з енергоефективності та довкілля.
Потужність львівського сміттєпереробного заводу — 250 тисяч тонн відходів на рік. Завод має стати одним з найпотужніших у Європі.
«Зараз роботи відновлені і перебувають в активній фазі, усі субпідрядники працюють, — розповів, зокрема, керівник ЛКП «Зелене місто» Олександр Єгоров. — До Львова вже завезено частину обладнання вентиляційних і генераторних установок. Також до нас з Туреччини їде велика кількість обладнання для самої переробки відходів.
Завод прийматиме на переробку змішані відходи. Принцип його роботи виглядатиме так. Сміттєвоз, який заїде на територію заводу, спочатку поїде на станцію зважування, а тоді вже у зону прийому відходів. Перш ніж потрапити на лінію переробки, вивантажені відходи пройдуть процес попереднього відбору. Зокрема, відберуть громіздкі речі, які можуть пошкодити обладнання. Після цього відходи потраплять до перших шредерів-подрібнювачів.
Далі подрібнені відходи конвеєрною системою потраплять до сортувальної кабіни, в якій відбиратимуть вторинну сировину.
Звідси колісні навантажувачі транспортують відходи до камер біосушіння, в яких проходитиме процес інтенсивної аерації. Система витягне з відходів усі запахи. Після усіх процесів переробки та сортування залишаться відсортовані відходи, вторсировина, RDF паливо (27,96%) і до 15% екологічно безпечних залишків, які потребуватимуть захоронення на полігоні".
«Сім років триває будівництво „сміттєпереробного заводу“, а фактично сміттєсортувальної лінії у Львові, — написав на своїй сторінці у Фейсбуці журналіст, військовий Микола Савельєв. — За цей час „освоєно“ 1 млрд 845 мільйонів гривень. За ці кошти можна було б купити три винищувачі F-16, або 124 тисячі FPV-дронів. Реальна вартість будівництва уже перевищила 41,5 млн євро. Замість притягнення винних до відповідальності міський голова Львова пропонує взяти новий кредит на 15,5 млн євро».
А тим часом…
«Вимагаємо добудувати сміттєпереробний завод без корупційних схем і з дотриманням прозорості, — заявив народний депутат України Олег Синютка („Європейська Солідарність“). — Минає сьомий рік „будівництва“ сумнозвісного сміттєпереробного заводу, який вже давно був потрібен і гучно обіцяний місту. І врешті перебуває на етапі „добудови“. На завершення будівництва сміттєпереробного заводу міський голова Львова пропонує отримати черговий кредит — 718 млн грн. І це попри суму у розмірі понад 41,5 млн євро, в тому числі й запозичених коштів, яка уже була витрачена. Чи готова громада Львова бути заручником цієї добудови? Відомо про проведення робіт у невідповідності з проєктно-кошторисною документацією, перерахунок коштів без належно укладеного договору підряду і отримання дозволів на початок робіт, завищення вартості робіт порівняно з ринковою».