Передплата 2024 «Добре здоров’я»

«Почуваюся не пасажиром, а «шпротом»...

Відколи приміські маршрутки курсують по Львову лише до автостанцій, люди добираються на роботу в нелюдських умовах.

Цього тижня у Львові до дощової погоди додалася проблема з громадським транспортом. Усі приміські маршрутки, які курсували Львовом, тепер доїжджають лише до автостанцій. Пасажири з районів “штурмують” зупинки міських маршрутів, що зупиняються біля автостанцій. Люди добираються на роботу в жахливих умовах. У салонах автобусів — тиснява, на зупинках — довжелезні черги. Міських маршруток не додалося, а пасажиропотік значно зріс.

У Львівській мерії кажуть протилежне — на проблемних лініях збільшили кількість міських автобусів.

55-річний Олег з районного Миколаєва кілька років доїжджає на роботу до Львова. До транспортних нововведень добирався годину, тепер — щонайменше дві. Їде до автостанції, а звідти - двома маршрутками, платить за проїзд удвічі більше, ніж раніше. Така “картина” і в пасажирів, які їдуть з інших районів Львівщини. “Львів — “європейське” місто! - обурюється чоловік. - Після того, як приміські автобуси змінили маршрути, добиратися на роботу стало справжнім пеклом. У маршрутці почуваюся не пасажиром, а “шпротом”... Через поїздки у переповненій маршрутці щодня маю поганий настрій. На кінцевих зупинках пасажири не поміщаються у львівські автобуси, їдуть у жахливих умовах, сваряться. Тісно, нічим дихати. А що буде, коли місто замете снігом? Раніше пасажири з приміських маршрутів не перевантажували міські, людям зручно було їхати на роботу чи у справах. Ще й містяни підсідали, пересуваючись містом. Кому зробили краще?”.

Пан Олег нарікає, що біля “Ашану” та автовокзалу немає нормальної зупинки громадського транспорту. Ніде сховатися від дощу, все у руїнах.

20-річна Ольга — студентка НУ “Львівська політехніка”. Дівчина мешкає на вул. Стрийській, раніше добиралася до університету маршруткою №133. Тепер їде на навчання двома маршрутками, які переповнені. “Некомфортно тепер добиратися до “Політеху”, - жаліється дівчина. - В автобус неможливо сісти, великі черги. Пасажири збивають одні одних з ніг, “витискають” конкурентів ліктями. Їхати жахливо, коли на тебе навалюються інші пасажири. Не їзда, а суцільна мука. Поверніть маршрутку №133 до пам’ятника Бандері!”.

В. о. директора департаменту дорожнього господарства, транспорту та зв’язку Львівської ОДА Роман Кокотайло каже, що це не ЛОДА зробила транспортні реформи у Львові, а Львівська міська рада. Згідно із законодавством, усі приміські та міжміські маршрути мають доїжджати лише до сертифікованих автостанцій. Там пасажирам мають офіційно продавати квитки, щоб у сфері перевезень не було “чорної каси”. Тож тепер їздити “від бордюра” у Львові заборонено. Але чому з цим не навели лад раніше, чому мерія зволікала? Деякі експерти не “на диктофон” кажуть, що міські перевізники давно обурювалися щодо конкуренції міжміських маршруток, мовляв, ті забирають у них касу. Питання переформатування ринку перевезень власники маршрутів піднімали в коридорах Ратуші давно.

Начальник управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради Віктор Щир сказав “ВЗ”, що Львівська мерія ніколи не “закривала очі” на приміські маршрути, які їдуть містом як їм заманеться і влаштовують вигідні для себе кінцеві зупинки. “Ми неодноразово зверталися з цією проблемою до Львівської ОДА, щоб вони привели роботу приміських маршрутів до законодавства, - наголошує пан Віктор. - Не може в місті бути ситуація, коли приміські перевізники їдуть, як їм подобається. Захотів — поїхав до ринку “Південний” чи до площі Святого Теодора і там зробив свою автостанцію. Захотів - поїхав до площ Митної, Петрушевича. Їхали також до церкви Анни, де теж робили свою автостанцію”.

Гостро ставлю чиновнику питання про незручності, які виникли від нововведень, зокрема, що пасажири їдуть у маршрутках як “оселедці в банках”. На це Віктор Щир відповів: “Люди обурюються не поганими умовами, а тим, що відтепер вони змушені платити за проїзд вдвічі більше. До АС “Західна” ми додали більше міського громадського транспорту (два великі автобуси). Моніторили ситуацію, ці автобуси курсують не переповнені. Від автовокзалу теж додано більше маршруток. Напруга була в перший день нововведень, бо люди з районів не знали, на який транспорт їм сідати, чим можна доїхати. У середу і четвер ми моніторили ситуацію на автовокзалі. Напруги вже не було. Вранці в час “пік” у нас весь громадський транспорт переповнений. Сам користуюся маршруткою №42. Можу вранці сісти в третю машину, бо попередні заповнені”.

Головний транспортник Львова каже, що ситуацію трохи може врятувати купівля нових 55 автобусів. Частину транспорту кинуть на проблемні маршрути, зокрема, від зупинок автостанцій. До кінця 2016 року на лінії пустять двадцять автобусів, у першому півріччі 2017 року — тридцять. На Сихів пустять сім нових трамваїв.

А чи не варто було спочатку купити й пустити на маршрути додаткові автобуси, а тоді вже вдаватися до набридливої системи “покращення”? Про пасажирів у цих нововведеннях чиновники думали в останню чергу.

Коментар для «ВЗ»

Роман ІВАНЦІВ, член депутатської комісії з питань інженерного господарства, транспорту, зв’язку та житлової політики Львівської міської ради

Львів рухається до проекту електронного квитка та очищення міста від зайвого громадського транспорту. В межах міста — лише міський транспорт! А приміські маршрутки мають їхати до автостанцій.Ці маршрутки будуть коригувати ситуацію з електронним квитком у Львові.

Наша комісія розглядала питання роботи приміських маршруток ще півроку тому. Комісія підтримала рішення про перенесення їх кінцевих зупинок. Незручності, з якими зараз зіштовхнулися львів’яни, пов’язані з тим, що управління транспорту мерії не може належно організувати роботу громадського транспорту. На проблемні маршрути не додали нових автобусів.

Фото зі сторінки соцмереж «Типова львівська маршрутка»

Схожі новини