«На NewsOne зайшов не Портнов, а Кремль…»

Колишній патрон цього проросійського телеканалу, екс-«регіонал» Мураєв і його новий управлінець «бачать світ однаково мальовничо»

Якщо досі хтось сумнівався у тому, що представники колишнього режиму перед майбутніми виборами посилюють свою присутність в Україні, активно заволодівають інформаційними ресурсами у ній, то всі запитання зняла звістка про нового «смотрящєго» на проросійському телеканалі NewsOne. Від 3 вересня цей рупор, який досі належав батькові одіозного нардепа Євгенія Мураєва — Володимиру, на три роки переходить в управління Андрія Портнова. Колишнього «головного юриста Януковича», екс-заступника голови Адміністрації президента, колишнього нардепа від партії «Батьківщина», який переметнувся в інший політичний табір. Після Євромайдану Портнов осів у Відні. Там і було підписано контракт.

Мураєв-молодший у соцме­режах описав цю угоду так: «…З понеділка NewsOne передано в управління відомому юристу і просто гарній людині, з якою ми бачимо світ од­наково мальовничо, Андрію Портнову. Тепер він здійснюватиме всю діяльність з управління і регулювання інформпо­літики (виділення наше — І. Ф.). Так що вибачте, Петре Олексійовичу і товариші активісти, але тепер стрибати з шинами біля входу тому, що вам не подобається моя думка, більше не вийде. У тому числі через те, що це буде уже не внутрішньо­українською, а європейською справою».

44-річний Портнов не забарився з по­дякою за компліменти і поділився плана­ми на майбутнє: «Спасибі, Євгенію. Ви і журналісти вашого каналу створили гар­ний продукт. Треба зберегти результа­ти вашої роботи». В іншому своєму пості Портнов більш розлого, з елементами са­мопіару і снобізму, розповів про свої пла­ни: «Планую проявляти повагу до всіх, хто причетний до створення і роботи телека­налу, його менеджменту і журналістів, за­безпечити їх максимальну незалежність і захищеність від тиску правоохоронців і Адміністрації президента, доступ всіх по­літичних сил і кандидатів у президенти до інформаційних можливостей телеканалу». А наостанок додав: «Петре Олексійовичу, коли захочете дати телеканалу яке-небудь завдання, мені подзвоніть»…

Як мовиться, не треба до ворожки хо­дити — з новим управлінцем NewsOne бої в інформаційному просторі України, ата­ки на мізки наших громадян стануть ще більш запеклими.

Ось як відреагував на новину дня по­літолог Тарас Березовець: «Андрій Порт­нов зайшов на NewsOne. Звичайно, не Портнов, а Кремль. Портнов це серйозний противник, боротися з яким тяжко. Вплив Росії на вибори стає вельми відчутним, він тільки ростиме. Це не привід посипати го­лову попелом. Це привід відповісти на пи­тання, як держава і суспільство мають ре­агувати на цей прогнозований виклик. Список гостей, який узгоджуватимуть для „Ньюзвана“, буде дуже чітким маркером, хто для Кремля є на найближчих виборах „своїм“ і на кого буде зроблено ставку. На­справді, по гостях це можна було здогада­тися і раніше, але тепер це стає непристой­ним. Звичайно, порядні люди з’являтися в ефірі „Ньюзвана“ дозволити собі не могли і раніше. Якщо вони порядні».

У першого заступника голови Вер­ховної Ради Ірини Геращенко свій по­гляд на те, що у NewsOne новий куратор:

«Цікаво, а якщо Янукович з Москов­ської окружної заявить, що і йому пе­редали в управління якийсь телеканал, наша «доблєсна апазіция» й звідти не вилазитиме?.. Знайомі журналісти мі­сяці три тому сказали, що я перебуваю у чорному списку на кількох новинних каналах. Темники повертаються, тепер їх впроваджує не влада, а ті, хто планує реванш. Я й без чорних списків не хо­джу на ті канали й відмовилася давати їм будь- які коментарі — бо приєдналася до заклику сестри Олега Сенцова, пані Наталі. Й у мене є принципи. Я голосую проти їх редакційної політики кнопкою — не дивлюся. Ще у травні звернулася до політиків підтримати бойкот цих теле­каналів. У мене публічне запитання до тих, хто не гидував жити в студіях «112» і NewsOne, особливо до тих, хто вже ба­чить себе президентом. Юліє Володи­мирівно, Анатолію Степановичу, ви го­динами жили в студіях цих телеканалів, накачуючи їм інформаційний рейтинг, освячуючи своєю присутністю. Щотиж­ня поливали там брудом владу при по­вній лояльності підставок для мікрофо­нів. Коли ваш наступний ефір? І ваших депутатів?

Альона Яхно пише, що коли почула цю новину, то ледь не поперхнулася кавою. А коли Юлія Володимирівна не виходила зі студії того каналу, то каву нормально було пити? Чи Юля Володимирівна там канал перевиховувала? Як свого часу — його нового управлінця, якого й привела у політику?".

Кілька днів тому стало відомо, що над іншим вітчизняним інформканалом — «112», через підставних осіб за кордоном і з допомогою власного менеджменту встановив контроль екс-керівник Адмі­ністрації президента України (у часи Куч­ми), кум Путіна Віктор Медведчук.