«Економічно обґрунтований тариф за проїзд – 6-7 гривень»

Запевнив заступник міського голови Львова Сергій Бабак, який ходить на роботу пішки.


 «Приватні перевізники не готові до зими. Не закупили «зимове» пальне, нові запчастини. Бо не мають коштів! Гроші є лише на поточний ремонт машин та на зарплату працівникам. Ситуація з громадським транспортом критична і буде ще погіршуватися. Якщо у Ратуші не підвищать тариф за проїзд або не компенсують за пільговиків, то взимку буде транспортний колапс», - розповів «ВЗ « приватний перевізник Степан Кузбит. Коли ж нарешті управління транспорту Львівської міської ради втрутиться у ситуацію?

«Дехто розкручує істерію щодо роботи громадського транспорту, — вважає заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства, позаштатний радник міського голови з питань житлової інфраструктури Сергій Бабак (на фото). - Розумію, львів’яни порівнюють місто з Європою. Але треба порівняти з іншими містами України, де тариф за проїзд підвищили до шести-семи гривень. Якщо хтось хоче їздити безкоштовно і вчасно — так не буває... Не можемо у Львові нічого вдіяти з пільговиками, бо закон не дозволяє. В сусідніх областях пільговикам обмежили час проїзду, або вони частково платять. У Львові таке неможливо втілити в життя. Щойно щось запропонували на цю тему, низка громадських організацій повідомила, що оскаржать це в суді».

- Пане Сергію, справді не бачите проблеми з транспортом?.. Чим їздите на роботу?

- Ходжу пішки! Іноді їду 13-м тролейбусом, іноді користуюся маршруткою. Умови в громадському транспорті відповідають ціні проїзду. Тариф у Львові — 4 гривні. Якщо хочете їздити, як у Європі, то там квиток вартує два євро. Автобус у Німеччині чи Польщі коштує стільки ж, як в Україні, ціна бензину теж не відрізняється.

- Львівські перевізники прогнозують, що взимку маршрутки курсуватимуть ще гірше, ніж тепер...

- Спеціальне дизпальне до зими можна придбати за два тижні. Звідки така інформація, що не готові до зими? Підписав угоду — отримав партію пального. Буде мороз — буде нове дизпальне!

- На якому етапі запровадження ідея, щоб пенсіонери платили у маршрутці половину вартості квитка (рішення ухвалено на сесії міської ради) — дві гривні?

- Ініціативу заблокували громадські організації та активісти. Нас попередили: ухвалите таке рішення — подамо позов до суду і скасуємо це рішення.

У Львові перевозять близько ста тисяч пільгових пасажирів. Якщо вони будуть платити або їздити безкоштовно лише у спеціальні години, то салони маршруток автоматично будуть розвантажені. Не буде жахливої тисняви.

- Мер Львова Андрій Садовий заявив на одному з брифінгів, що не дозволить перевізникам підвищити тариф за проїзд в автобусах...

- Економічно обґрунтований тариф за проїзд — від 6,30 до 7,05 грн. Такі розрахунки подали нам власники маршруток. Переглядати тариф на проїзд треба у комплексі з рішенням щодо пільговиків.

Ми порахували, зараз у маршрутках міста їздить 52% пільговиків, а на 13-му тролейбусному маршруті — аж 64%. За них хтось має платити!

Питання з транспортом треба вирішувати комплексно. Щоб громадський транспорт працював добре, має бути три складові — обґрунтований тариф, вирішене питання з пільговиками, конкурси з перевезень розблоковані (зараз суд заборонив проводити конкурс на визначення нових власників маршрутів). Питання заблокували громадські організації, які вміють лише критикувати. Позов щодо транспорту є навіть від жителя Дніпра...

За таких умов ніхто з перевізників Львова не придбає нові автобуси і далі возитиме пасажирів за три-чотири гривні. Дива не буває!

А тим часом...

У четвер, 26 жовтня, міський голова Львова Андрій Садовий прокоментував на сесії ЛМР ситуацію з громадським транспортом. «Цього року держава нам не дала жодної копійки  за проїзд пільговиків, - зауважив Андрій Садовий. - З яких коштів платити?  Перевізники говорять, що не можуть працювати собі в збиток, тому просто з’їжджають з  маршрутів. Ситуація надзвичайно складна.

Я противник підняття тарифів. Тому що будь-яке підняття тарифів наступного дня перетворюється у підбурювання людей: виходьте, пікетуйте і виступайте проти».

Фото з архіву «ВЗ»