Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Бруківка: забрати не можна залишити

Що міф, а що – правда: топ-5 найпопулярніших запитань і відповідей про ремонт вулиці Бандери у Львові

Не кожна вулиця, яку реконструювали в місті упродовж останніх кількох років, удостоювалась такої уваги львів’ян, як вулиця Бандери. Причому — не лише мешканців мікрорайону, а й численних політиків, урбаністів та антиурбаністів і навіть «диванних експертів» у соцмережах. А сам ремонт магістралі «обріс» десятками чуток і міфів — від покриття оновленої вулиці і до додаткових коштів на ремонт взимку. «Високий Замок» проаналізував найпоширеніші закиди до влади міста, пов’язані з реконструкцією, та зібрав усі аргументи «за» і «проти», поспілкувавшись із міським головою Львова Андрієм Садовим.

Чому зараз?

Після двох років досліджень, обговорень та коригувань про­єкту ремонт вулиці Бандери таки стартував: із 28 вересня — на відтинку від вулиці Чуприн­ки до вулиці Антоновича, а вже наступного року ремонтувати­муть наступну ділянку. Загалом — понад 1 км вулиці. Інвестиція — близько 210 млн грн. Таку вар­тість обґрунтовують складністю робіт із колектором — він проля­гає на глибині 4 поверхів до по­верхні землі. Тож аби не було зсувів у майбутньому, всі роз­копки в глибину необхідно якіс­но укріплювати.

«Є питання — а чому ми це робимо зараз, восени? — комен­тує Андрій Садовий. — Останні­ми роками у нас нема різни­ці — чи осінь, чи зима, чи літо. Працюємо весь рік, бо треба ремонтувати дороги. До речі, 80% реконструкції Бандери — це земляні роботи, бо ми замінює­мо колектор, мережі води, газу тощо».

До слова, через виконання робіт в осінньо-зимовий період жодних додаткових витрат місто не зазнає, акцентує міський го­лова. Мовляв, такі умови не пе­редбачені жодною документа­цією: «Ми платимо за виконані роботи, а не за погоду».

Куди подінеться бруківка?

Бруківка залишається. 70−80% дорожньої частини вули­ці замостять саме нею. Лише невеликі смужки для коліс авті­вок будуть із римського каменю, аби було менше шуму, а велодо­ріжки — асфальтовані, для зруч­ності. Аргументують це в міськ- раді, зокрема, й тим, що від мешканців Замарстинівської та Городоцької є багато скарг саме на шумове забруднення вулиць.

«Чи правда, що бруківку за­беруть і буде асфальт? Ні, ми максимально зберігаємо бру­ківку. Асфальт буде лише на ве­лосмузі. Не думаю, що хтось хоче, аби вона була з бруківки», — додає Андрій Садовий.

Наразі ж бруківку, демонто­вану з вулиці Бандери, зберіга­тимуть на вулиці Пластовій, 13, на території міських очисних споруд.

Де паркуватись і що буде з деревами?

Майже 100 паркомісць плану­ють облаштувати на модернізо­ваній вулиці Бандери — між де­ревами. Це так звані «віденські зупинки», яких у Львові досі не облаштовували. Відтак і дере­ва збережуть максимально. Ба більше — обіцяють значно зба­гатити кількість зелених наса­джень на вулиці після ремонту.

Тобто дорогу звузять?

Ані дороги, ані хідників на ву­лиці Бандери не звужуватимуть.

«За проєктом, залишаємо дві смуги для руху транспорту, а місце, яке вивільняється, вико­ристовуємо для облаштування двох велосмуг», — пояснює Са­довий. Тут буде безшумна ко­лія для трамваїв і широкі й зруч­ні тротуари.

Та головний ризик проєкту усе-таки не в його складнощах, а в політиці, резюмує Андрій Са­довий: «Ризик — це деякі місце­ві політики, які вирішили напе­редодні виборів бити по всьому, що робиться в місті. Це прикро, але ризики є у кожному проєкті. Цей буде актуальним лише до 25 жовтня».

Нагадаємо, роботи на ву­лиці Бандери виконує турець­кий «Онур», який є переможцем тендеру. Повністю завершити ремонт повинні до кінця червня наступного року.

Схожі новини