«Євроколію з Рави-Руської до Польщі не відкриють у серпні, роботи тривають»

Заявив голова Львівської обласної військової адміністрації Максим Козицький

Фото ілюстративне з сайту Економічна правда
Фото ілюстративне з сайту Економічна правда

Відкриття євроколії з Рави-Руської до Польщі відкладається на невизначений термін, бо ремонтні роботи ще тривають. Попередня дата відкриття, яка була анонсована на серпень цього року, вже не актуальна. Колію ще прокладають та реконструюють вокзал у Раві-Руській. З обласного бюджету на частину робіт виділено 4 мільйони гривень.

Про це повідомив під час зустрічі з регіональними журналістами (в рамках проєкту Харківського пресклубу) голова Львівської обласної військової адміністрації Максим Козицький.

Ширина колії на дільниці Рава-Руська — Гребенне (кордон) — Варшава — 1435 мм, а між Равою-Руською і Львовом — 1520 мм. Колію з українського боку адаптовують до європейських стандартів.

«Потяг Варшава-Львів курсував з 2004 року, але згодом не їздив і залізнична колія занепадала, — каже Максим Козицький. — Ще до війни Львівська ОВА разом з місцевою громадою звернулася до „Укрзалізниці“, аби відновити маршрут. Місцеві громади і ЛОВА виділили гроші на ремонт колії (9 кілометрів від Рави-Руської до польського Гребенного). Завдання — відбудувати вузьку колію. Це розвантажить пункти пропуску і буде альтернативою для інших видів транспорту щодо перетину кордону».

За словами Максима Козицького, коли почалась широкомасштабна війна, плани змінилися — вирішили повністю відновити маршрут до Варшави.

«Роботи тривають і про відкриття рано говорити, — зазначив пан Козицький. — Це буде рішення на рівні урядів двох країн — України та Польщі. Це має бути повномасштабний пункт переїзду, оскільки західний кордон зараз є стратегічно важливим. Ми відійшли від початкового проєкту реконструкції до повноцінного проєкту на рівні урядів двох держав».

Про ситуацію з вимушеними переселенцями

Станом на 11 серпня, у Львівській області офіційно зареєстровано 245 тисяч переселенців з регіонів України, де тривають бойові дії. Але цифра неофіційних значно вища — орієнтовно 400 тисяч. Пан Козицький поінформував, що пік приїзду біженців на Львівщину припав на травень — 630 тисяч осіб.

Зараз потік переселенців значно зменшився, зокрема, у липні приїхало 6 тисяч осіб. Щодня до Львова приїжджають один-два евакуаційних потягів — до двох сотень переселенців.

«Львівщина — одна область України, яка щодня приймає евакуаційні потяги: Харків-Львів, Покровськ-Дніпро-Львів. Восени кількість переселенців на Львівщині зросте, це мої прогнози, — припустив Максим Козицький. — Причиною цього є погодні умови та можливі удари ворога по теплоцентральних мережах. Готуємо для них додаткові місця. У школах, де мешкали переселенці, 1 вересня плануємо розпочати навчальний рік. Людей поселимо у санаторіях чи школах, які не мають укриттів і не можуть через це відновити навчальний процес. Готуємося до різних варіантів на зиму».

Максим Козицький каже, що головна проблема роботи з переселенцями — гострий брак місць у геріатричних пансіонатах, Інтернатах, психоневродиспансерах та дитячих будинках.

«На Львівщині є 22 спеціалізовані заклади для вразливих категорій осіб, — каже голова Львівської ОВА. — 15 закладів зараз розширюють, аби прийняти більше осіб. Заповненість таких закладів — 110−156%…».

Схожі новини