Зі Львова до Києва — за півгодини!

В Україні запрацює Hyperloop — проект американського винахідника Ілона Маска?

Добиратися “три дні лісом, два дні полем” у звичайному потязі — позавчорашній день. Основна ідея Hyperloop – проводити “на колесах” мінімум часу. Фото Vic Hyper

Якщо їхати нічним швидкісним поїздом, зі Львова до Києва можна дістатися за 7,5 години. Якщо добиратися “Інтерсіті” - за п'ять. А якщо Hyperloop – за... 30 хвилин! Високошвидкісний трубопровідний пасажирський транспорт — розробка канадсько-американського винахідника, “батька” електромобіля “Тесла” і космічної корпорації SpaceX, мільярдера Ілона Маска — має усі шанси з'явитися в Україні. Принаймні у цьому запевняє міністр інфраструктури України Володимир Омелян. До ініціативи приєдналися Національна академія наук України, держконцерн "Укроборонпром", Каховський завод електрозварювального устаткування, Південмаш, Український інститут майбутнього тощо.

Запуск тестового майданчика у Дніпрі планують здійснити 2019 року. “Останній вид транспорту придумали 100 років тому, а кілька років тому Ілон Маск запропонував абсолютно новий вид транспорту — Hyperloop. З його появою залізничний рух зі швидкістю 500-600 км/год. відійде у минуле”, - переконаний Володимир Омелян. У країні, яка посіла 134-те місце зі 138 можливих у рейтингу якості автомобільних доріг, складеному “Всесвітнім економічним форумом”, 34-те — за якістю залізничних шляхів і 103-те за якістю повітряних, така новина видається фантастичною.

“Вартість одного кілометра залізничних шляхів у Європі оцінюється у 40 мільйонів доларів. Для траси Hyperloop така ж відстань буде коштувати приблизно 11-17 мільйонів доларів. Тестовий майданчик – це півкілометра, тобто не такі великі гроші", - каже керівник Hype UA (українського проекту з будівництва тестового майданчика Hyperloop) Олександр Озеран. Проект планують реалізувати за підтримки партнерів, які будують Hyperloop у Мексиці. Вони консультуватимуть робочу групу створеного Центру транспортних інновацій. Як повідомив директор Південмашу, з Ілоном Маском робоча група вже спілкувалася.

Прем'єр-міністр Володимир Гройсман від цієї ініціативи “відхрестився”. На запитання журналіста, чому для реалізації проекту вибрали саме Дніпро, глава уряду відповів: “Кабмін не приймав жодних рішень щодо реалізації цього проекту. Це особиста ініціатива міністра (інфраструктури України. - Авт.). Він цим питанням буде займатися, та, відповідно, його коментувати”. І додав: якщо потрібна буде допомога, готовий її надати.

Нагадаємо, рік тому Ілон Маск відповів прем'єр-міністру України відмовою на пропозицію запустити у нас проект із відновлювальної енергії. В офіційному листі від Департаменту зв'язків із громадськістю компанії Tesla була вказана причина відмови — рівень корупції і несприятливий інвестиційний клімат в Україні.

Як працює Hyperloop?

Над поверхнею землі прокладуть трубопровід, який триматиметься на опорах і всередині якого зі швидкістю від 480 до 1220 км/год. (залежно від ландшафту),з інтервалом у 30 секунд (як у метро), переміщатимуться транспортні капсули завдовжки 25-30 м. З труби викачають повітря, але створять не повний, а попередній, технічний вакуум. Це дозволить частково уникнути проблеми тертя і зустрічного спротиву повітря. Енергію, необхідну для руху, отримуватимуть із сонячних батарей.

А тим часом...

Компанія Hyperloop One оголосила 10 місць-переможців конкурсу на будівництво першого майданчики Hyperloop (повноцінних високошвидкісних доріг). Як повідомляє The Verge, протяжність перших маршрутів становитиме від 320 до 1100 кілометрів. Один із запропонованих маршрутів з'єднає Гвадалахару і Мехіко, інший пропонує побудувати ділянку Hyperloop між Глазго і Ліверпулем. Ще один - сполучити Монреаль і Торонто. Також підрахували, що будівництво маршруту між Гельсінкі та Стокгольмом обійдеться у 21 мільярд доларів.

Раніше фахівці Українського інституту майбутнього підрахували, у яку суму обійдеться будівництва траси Hyperloop протяжністю 488 км, яка сполучить Київ та Одесу. Це — 3,6 млрд. доларів. Щоб покрити експлуатаційні витрати, квиток на такий потяг повинен коштувати 19,8 долара (майже 540 гривень). А щоб проект виявився окупним через 30 років — 168 доларів (понад 4530 гривень). Час у дорозі — 31 хвилина. Зараз поїздом “Інтерсіті” з Києва до Одеси треба добиратися 7 годин 11 хвилин. Вартість квитка — 329 гривень.