Швидкість «шумахерів» обмежили – до 50 км на годину

Радикальну зміну Правил дорожнього руху Кабмін запровадив після низки смертельних ДТП за участі «мажорів».


Кабінет міністрів України своєю постановою запровадив максимальну дозволену швидкість руху у межах населених пунктів — 50 кілометрів на годину (досі було 60 км/год.). У суботу, 25 листопада, постанову-новацію опублікували в офіційному виданні «Урядовий кур’єр». Нововведення набуває чинності з 1 січня 2018 року.

Згідно із документом, у населених пунктах, тобто на ділянках доріг, що позначені знаком «Початок населеного пункту», а також у зоні дії знака «Початок щільної забудови», максимальна швидкість руху для транспортних засобів встановлюється 50 км/год. «На сьогодні в переважній більшості країн ЄС дозволена швидкість руху транспортних засобів у населених пунктах — не більше 50 км/год., а в особливих пунктах — 30 км/год. Таким чином прийняття акта дозволить наблизити національне законодавство до законодавства Європейського Союзу», — йдеться у поясненні до постанови. Визначено, що швидкість 50 кілометрів на годину рекомендована Всесвітньою організацією охорони здоров’я — за результатами масштабного дослідження швидкості реакції людини в екстремальній ситуації.

Далі у планах влади - зниження допустимого «зазору» на перевищення швидкісного ліміту. Про це йдеться у матеріалах Міністерства внутрішніх справ. Зараз діє норма 20 кілометрів на годину, буде - 10 км/год. І паралельно вводяться підвищені штрафи за перевищення швидкості: 340 грн. - якщо швидкість була вище встановленої на 10 км/год, і 3400 грн, якщо перевищення на 50 км/год. Далі — більше: розпочнеться зміна законодавчої бази щодо роботи систем автоматичної фіксації порушень ПДР, та запуск комплексу автофіксації. Як заявив міністр внутрішніх справ Арсен Аваков, у найближчі півтора року на українських дорогах буде встановлено 4000 камер, які фіксуватимуть правопорушення. Таке рішення має допомогти знизити смертність на дорогах спочатку на 30%, а згодом на 50%.

Про необхідність запровадження драконівських обмежень швидкості та штрафів в Україні говорили давно. Але треба було статися декільком резонансним смертельним ДТП за участю “мажорів”, щоб у влади нарешті “дійшли руки” до оновлення законодавства. Нагадаємо, 18 жовтня у Харкові “Лексус”, за кермом якого була  20-річна Олена Зайцева, на швидкості в”їхав у натовп людей. П”ятеро загинули на місці, шістьох доставили у лікарню, а через тиждень померла ще одна постраждала дівчина. 26 серпня син нардепа Нестор Шуфрич-молодший, який їхав на Bentley, у Києві збив 31-річного чоловіка на пішохідному переході. Постраждалий отримав закриту черепно-мозкову травму і переломи. 18 серпня “Мерседес” з кортежу власника ФК “Карпати” Петра Димінського у Яворівському районі Львівщини  на високій швидкості грубо порушив правила і врізався в машину 31-річної Наталії Тріли. Від  отриманих травм жінка померла на місці.

Однак окремим любителям швидкої їзди не до вподоби нововведення, на що й нарікають у соцмережах. “50 кілометрів на годину — це все одно, що пішки ходити”, - пише харків’янин Юрій Скічко.  “Тепер треба за дві години до навчання з дому виїжджати, щоб по Києву проїхати, - не відстає від нього житель столиці  Андрій Семенець. - А чого б не обмежити до 5 кілометрів на годину, нарівні з пішоходами? Давайте вилучимо з продажу сірники, щоб не було пожеж тощо. Правила і зараз добрі, але проблема в тому, щоб примусити модників, мажорів і просто ідіотів реально їх дотримуватися. Хоча все дуже просто і не вимагає великих витрат. Треба дати право приватникам сертифіковано й інкогніто знімати відео з порушенням правил, потім відсилати на експертну комісію і штрафувати порушників. Відсоток від штрафів хай отримують ті, хто відзняв матеріал. Через півроку все саме собою налагодиться”.

“Я тільки за обмеження швидкості в місті до 50 км/год. Але для всіх і до реальних 50 км/год. , - написала у своєму ФБ прес-секретар Генпрокурора України Лариса Сарган. - Щоб ніяке «водило» не блимало мені в спину, бо йому, бачте, треба їхати швидко. Щоб усяке «водило» не забувало в темний час вмикати фари. Щоб усяке «водило» не забувало повороти на поворотах, а особливо - під час руху по колу. Бо де воно змінить маршрут - нікому не відомо. Щоб усяке «водило» гальмувало на світлофорі на жовтий, а не летіло на далеко червоний. Щоб усяке «водило» пропускало чемних пішоходів на переходах (тут звернення до пішоходів - чемний пішохід - той, що поважає і водія також: інколи перед тим, як кидатись під колеса, подивиться на дорогу: спочатку наліво, потім направо)”.

У Нацполіці України оприлюднили вражаючу статистику: від початку цього року в дорожньо-транспортних пригодах в Україні загинули понад три тисячі осіб! Про це повідомив перший заступник керівника Нацполіції В’ячеслав Аброськін на своїй сторінці у Facebook. За його словами, кількість загиблих в аваріях з початку цього року — 3184 людини. Травмовано за цей же період 29 932 особи.

Урядова постанова про обмеження руху — не єдиний законодавчій акт, покликаний внормувати ситуацію на наших дорогах. 10 листопада Кабмін також ухвалив низку нововведень, що стосуються водіїв-новачків (вони набрали чинності у понеділок, 27 листопада) Так, отримане вперше посвідчення водія буде чинним тільки впродовж двох років. Надалі, якщо особа не вчинила трьох чи більше адмінправопорушень у сфері безпеки руху, водійське посвідчення без складання іспитів будуть видаватися їй на 30 років (зараз водійське посвідчення видають одразу на 30 років). В іншому випадку особа повинна повторно скласти іспит.

Непереливки буде й любителям хильнути оковитої, а потім сісти за кермо. Міністерство внутрішніх справ ініціює збільшення термінів накладення адмінстягнень — з трьох місяців до 1 року з моменту виявлення правопорушення за керування транспортним засобом у нетверезому стані. Тож незабаром можна очікувати нові законодавчі акти з цього приводу.

“Те, що відбувається сьогодні в Україні, було в розвинених країнах Європи десь років 40-50 тому, - каже президент Асоціації безпеки дорожнього руху Михайло Берлін. - Наприклад, зараз Нідерланди - одна з передових країн у питаннях безпеки дорожнього руху. Там у ДТП гине максимум 3 людини на 100 тисяч людей. В Україні цей показник становить 18-20 людей на 100 тисяч. Тобто за ці 40 років розвинені країни Євросоюзу досягли таких показників і знайшли оптимальні алгоритми вирішення цієї проблеми. За інформацією Всесвітньої організації охорони здоров’я, приблизно 80% всіх ДТП відбувається з вини людини, через її агресивну манеру керування авто. Тому потрібно насамперед займатися з людьми. За даними досліджень ВООЗ, у нас переважна більшість ДТП стаються через перевищення швидкісних режимів, алкоголь, невикористання ременів безпеки, невикористання дитячих утримуючих пристроїв і шоломів”.

Отож законодавчо українських “шумахерів” обмежили. Тепер справа за реальним впровадженням закону в життя. Наразі залишається лише здогадуватися, як наші поліцейські з 1 січня будуть вимірювати швидкість автомобілів. Адже радарів у них немає. А чотири тисячі відеокамер міністр Аваков обіцяє встановити на дорогах “у найближчі півтора року”...