Передплатити Підтримати

Хочете електронного квитка? Погоджуйтеся на 5 гривень за проїзд!

До кінця року у Львові нарешті зрушать з мертвої точки проект впровадження в громадському транспорті електронного квитка (на маршрутне таксі та електротранспорт).

Пропозиції щодо приблизної оцінки вартості транспортної “затії” будуть виставлені на спеціальний конкурс. У мерії шукатимуть фірму, яка займеться встановленням та обслуговуванням пристроїв для роботи системи. Кінцевий термін реалізації проекту — січень 2017 року. Якщо не буде проблем з фінансуванням та бюрократичними труднощами, то електронним квитком будемо користуватися уже 2016 року.

Ідея електронного квитка хоч і має свої переваги (виведення готівки з тіні, що дасть змогу оцінити рентабельність тарифу), але не обходиться без ложки дьогтю. Пасажирам не дуже сподобається подорожчання вартості проїзду, яке неминуче, — 5 гривень. Зараз львів’яни платять за проїзд в маршрутках три гривні і обурюються.

Заступник голови громадської організації “За якісний транспорт” Олег Довганик розповів “ВЗ”, що у Львівській міській раді розроблено тарифний план при розрахунку електронною карткою. Разова поїздка на одну годину по електронній картці коштуватиме на 10-15% дешевше — 4,5 гривні (за умови одноразової купівлі ще 10-20 поїздок). Туристична проїзна картка на дві доби коштуватиме 40 гривень, на п’ять діб — 75. За місячну картку доведеться викласти 200 гривень, тримісячну — 500, на півроку — 800, на рік — 1500. При цьому на перших етапах реалізації проекту проїзні електронні квитки можна буде купити також і у водіїв транспорту. Водії матимуть касові апарати, щоб готівка була “чистою”.

Касовий апарат обіцяють підключити до системи передачі даних, щоб інформацію про кожен проданий квиток отримало підприємство, яке обслуговує систему. У міськраді пояснюють, мовляв, водіїв тимчасово зроблять касирами через те, що спочатку не буде розвиненої мережі продажу електронних квитків.

Як розповів “ВЗ” заступник начальника управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради Сергій Журбенко, разовий тариф за проїзд (5 гривень) розробляли з проекцією на 2017 рік, коли все має значно подорожчати, зокрема, пальне. Схема тарифів щодо електронного квитка розроблена так, щоб спонукати людей купувати квитки не разові, а місячні чи річні. Деякі квиткові абонементи дозволятимуть безкоштовні пересадки з одного транспорту в інший. Якщо придбати річний абонемент, проїзд транспортом коштуватиме 4 гривні в день.

— У кожному транспортному засобі хочуть встановити стільки валідаторів для зчитування електронного квитка, скільки є дверей. Чи буде це вигідно перевізникам, оскільки валідатори — річ не з дешевих?

— Валідатори справді дорогі. В Європі один пристрій коштує тисячу євро. Маємо пропозиції від українських фірм, де ціна вдвічі дешевша. Якщо купувати гуртом, ціна буде ще меншою. Хочемо уточнити цінове питання. У скільки обійдеться закупівля валідаторів на весь громадський транспорт Львова.

Можливо, у малих маршрутках (“Богдан”) будемо ставити не по два валідатори, а один (біля передніх дверей). Перевізники не будуть платити за пристрої. Підприємство, яке буде обслуговувати систему електронного квитка, також оплачуватиме купівлю валідаторів.

— Які ще витрати потягне електронний квиток?

— У громадському транспорті потрібно буди ввести контро­лерів, щоб за допомогою спеціальних пристроїв перевіряли, чи пасажири сканували е-квиток на валідаторі. Зараз водій сам контролює питання оплати за проїзд. У разі оплати електронним квитком водій не буде мати таких функцій. За попередніми оцінками, доведеться залучити до роботи двісті контролерів. Штраф за несканований квиток — 100 гривень.