Передплата 2024 ВЗ

Кіт Кіндрат попросить сервелат

Студенти «Львівської політехніки» розробляють «розумний нашийник», який дозволить розуміти мову нявчиків

Кіт Кіндрат у старій версії нашийника. Фото НУ “ЛП”
Кіт Кіндрат у старій версії нашийника. Фото НУ “ЛП”

Спеціально для власників котиків, які ще не навчилися розпізнавати, чого саме хочуть їхні пухнасті улюбленці, команда студентів «Львівської політехніки» розробляє «розумний нашийник» Cotia. Пристрій зможе перекладати звуки, які видають коти. Стартап аналізуватиме та перекладатиме «мову котів» за допомогою штучного інтелекту, повідомили у пресслужбі «Львівської політехніки».

Керівник команди — Андрій Михайлів, аспірант І курсу і асистент кафедри систем штучного інтелекту (СШІ) Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій НУ «Львівська політехніка». Також у команді студенти НУ «ЛП» Софія Субтельна, Ірина Іськович, Максим Павліш та Олег Баган — студент І-го курсу комп’ютерних наук з Польсько-Японської Академії комп’ютерних технологій (PJATK), Варшава.

Новий дизайн нашийника Cotia.
Новий дизайн нашийника Cotia.

Андрій Михайлів розповів, що пристрій зможе не тільки перекладати мову домашніх тварин, а й збирати довготривалі дані, пов’язані з їхнім станом здоров’я, тобто працюватиме і як звичайний фітнес-браслет для людей.

Кожен член команди має котів, у когось лише один, у когось чотири чи навіть шість. Кіт, який найчастіше позує з нашийником, — це Кіндрат, йому півтора року. Це кіт Андрія Михайліва. У Андрія є чотири коти, він довго спостерігав за ними та вивчав їхню поведінку. Іноді не міг зрозуміти, що з ними відбувається. Ідея створити «розумний нашийник» з’явилася ще у 2020 році, коли Андрій писав дипломну роботу «Нашийник із мікрофоном для визначення стану кота за голосовим сигналом». Під час роботи над проєктом молодий вчений побачив його комерційний потенціал і вирішив розвивати цю ідею разом із командою.

Нашийник сконструйовано таким чином, щоб не викликати дискомфорту тварини, тому його постійно тестують і оновлюють дизайн. Зараз проходить вже третій редизайн нашийника. Продукт ще в розробці, це багатокомпонентна система, зараз завершують розробку кожної компоненти, а потім перейдуть до процесу компонування.

Алгоритм розпізнавання звуків зараз видає якість в межах 60% і розробники поступово збільшують цей показник. За словами Андрія Михайліва, команда планує почати продавати нашийник у тих країнах, що входять у топ-10 за популярністю котів. А це США, Велика Британія, Франція, Італія, Німеччина, Україна та Японія. Стартуватимуть перші продажі у США, потім в Україні та Японії. Ціна — 89 доларів + необов’язкова підписка. Очікується, що продукт зацікавить мільйони власників котів по всьому світу, а перші 10 тисяч активних користувачів з’являться ще до року після релізу першої версії продукту.

«Будемо постійно оновлювати ШІ завдяки новим даним і випускати покращені версії нашийника приблизно кожні два роки», — зазначив керівник команди.

Схожі новини