Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Не працюється? Пліткуйте!

Що робити, аби не нести негативу з роботи додому

«Горить» звіт, а комп’ютер, як на зло, «висне» третій раз підряд. Відвідувач приперся за п’ять хвилин до обіду і дві години вимотував нерви. Шеф дав завдання, яке нереально виконати, і вимагає негайного виконання... Навіть на улюбленій роботі бувають невдалі дні. Виходиш з офісу — і хочеться трощити все, що трапляється на дорозі. Як наслідок, «під роздачу» потрапляють випадкова людина у маршрутці, продавець, чоловік (дружина, діти)... Психіатр Зураб Кекелідзе вважає, що усіх цих конфліктів можна уникнути, якщо правильно будувати свій робочий час.

«Коли ПРИХОДИМО на роботу, не варто братися за найскладніші завдання. Треба «впрацюватися» хоча б 5-10 хвилин, — каже психіатр. — Можна проаналізувати, скільки питань, які ви собі намітили, ви змогли вирішити. Якщо не більше половини, значить, не змогли правильно розрахувати час. Якщо написали в план удвічі більше справ, ніж можемо зробити, — ми перевтомилися. З цим потрібно боротися», — розповів Зураб Кекелідзе.

Аби працювати продуктивніше, психіатр радить через кожні півтори години робочого часу робити п’ятихвилинну перерву. Не слід братися за складні справи і наприкінці робочого дня.

«Коли до мене звертаються з питанням, як позбутися негативу, всім пропоную знайти картинку, де зображено собаку, який щой-но вийшов з води. Він струшує з себе воду. Приблизно такий же внутрішній стан у вас має бути перед виходом з роботи — щоб не нести весь цей вантаж додому», — каже Кекелідзе.

Аби не перевтомлюватись на роботі, не варто забувати золоте правило: війна війною, а обід — за розкладом. Повноцінний обід за межами офісу — один із найкращих способів боротьби зі стресом на роботі. По-перше, ситі люди спокійніші і добріші. По-друге, зміна обстановки дозволяє швидше «перезавантажитись».

Навіть у найкращих працівників бувають дні, коли робота не йде. Або маєш завдання, за яке не знаєш, з якого боку взятися. Тоді треба зробити паузу та переключитись. Саме для цього в офісах часто облаш-товують кімнати для релаксації, тренажери, тенісні столи. Саме фізичні навантаження найкраще розвантажують голову. Нема окремої кімнати для релаксу? Почепіть принаймні дартс на стіну.

Для жіночої (та й чоловічої теж) половини колективу ідеальний антистрес... плітки. Причому користь пліткування довели науково. Американські учені провели кілька експериментів та виявили, що коли людина володіє якоюсь інформацією, у неї виникає бажання поділитись нею. Коли людина розповідає комусь плітку, вона отримує психологічну розрядку. І навпаки, коли щось знаєш, і нема кому (чи нема коли) розповісти — це пригнічує.

«Плітки дозволяють людям збирати і перевіряти інформацію, розважатися патяканням одне з одним, — вважає соціолог Біанка Бершма. — Плітки можуть підвищувати продуктивність співробітника, ніби стимулюючи його до роботи, відкриваючи йому його слабкі місця. А страх, що про нього можуть пліткувати, добре мотивує до роботи».

Якщо ж робочий день був надто важким і нервовим, прой-діться додому пішки (бодай одну-дві зупинки), прогуляйтесь у парку, підіть по магазинах. Прийшовши додому, найперше прийміть душ — вода добра змиває стреси. Якщо ви навчитесь залишати робочі проблеми в офісі, а сімейні — вдома, від цього виграють усі.

Коментар для «ВЗ»

Світлана ГЕНЕРАЛЬЧУК, психолог, спеціаліст з управління персоналом

Потрібно навчитись розділяти роботу та сім’ю. Вийшли за поріг офісу, зробіть тричі глибокий вдих-видих, перенесіть свою увагу на щось нейтральне — подивіться на небо, дерева чи ще щось. Так само, вийшовши з дому, — три вдихи-видихи, погляд на небо — і до роботи. Якщо ж у вас постійні стреси на роботі, варто замислитись — чому? Як правило, основна проблема у невмінні організувати робочий процес. Якщо у людини постійний дедлайн, то вона або забагато бере на себе, або не любить роботу. Хоча є категорія працівників, які саме в умовах дедлайну працюють найефективніше, тому самі створюють собі такі умови.

Схожі новини