Передплата 2024 «Добра кухня»

По Львову їздять трамвайні вагони-душогубки

У 20-градусну спеку не можливо відчинити вікна, а кондиціонери не працюють

Фото Алли Клебан
Фото Алли Клебан

За вікном — травнева спека, а деякі львівські трамваї, які курсують «на лініях», схожі на душогубки. Один з таких вагонів їздить на маршруті № 4 (від вулиці Вернадського до площі Соборної).

«Другий день поспіль цілодобово їздить вагон „четвірки“, де намертво зачинено вікна і жоден пасажир чоловік не може їх відкрити, — розповіла для „ВЗ“ пасажирка трамвая № 4 Ольга Ткаченко. — Хтось з пасажирів попросив на зупинці водія увімкнути кондиціонер, бо в спеку у салоні було дуже нічим дихати. Водійка неввічливо відповіла, що немає чого просити такого комфорту, кондиціонер не справний… А чому не відкриваються вікна — не її клопіт. До кінцевої зупинки, що на залізничному вокзалі пасажири їхали в дуже некомфортних умовах. Зверталися на „гарячу лінію“ Львова, але вагон досі із замкненими вікнами. Чому за проїзд у 20 гривень маємо їздити у трамваях, як у „газових камерах“ при концтаборах?».

Журналіст «ВЗ» звернулася за поясненням до ЛКП «Львівелектротранс», аби почути їхню версію, чому водії не вмикають кондиціонери і чи можна покращити умови проїзду в проблемних трамваях. На другому кінці дроту мені відверто відповіли, що складна ситуація з вікнами стосується вагонів «Електрону» старої моделі, які випущені у 2016 році. Мінус вікон в тому, що в них легко зламати клапани, за які відкривають вікно. Чимало пасажирів просто недбало ставляться до чужого майна, нищать клапани. Моя співрозмовниця з комунального підприємства каже, що знає під яким кутом відкривати вікна, тому в неї все виходить, а в пасажирів ні… Наступний аргумент, чому в салоні трамвая не можна відкрити вікна «вразив»: «А ви колись були в кабіні водія, який їздить по кілька годин без кондиціонера і ні на що не скаржиться? Мої друзі з Києва казали, що львівський електротранспорт в рази кращий та комфортніший за столичний… (інформація перебільшена, кияни нарікають на тисняву в маршрутках Львова. — Авт.). А ви знаєте, що зараз є брак кадрів, зокрема не вистачає водіїв трамваїв?».

Директор ЛКП «Львівелектротранс» Володимир Ковалів був більш лояльнішим до проблеми із вікнами в салоні: «Обов'язково з’ясую всі обставини і вирішимо проблему з вікнами. Кондиціонери водії ще не вмикають. Ситуацію беру під особистий контроль».

Схожі новини