Передплата 2025 «Добре здоров’я»

Престижна стипендія від Київської школи економіки для вчительки з Трускавця

Вчителька з Трускавця, аспірантка кафедри фізики Дрогобицького університету Ольга Лешко відзначена престижною стипендією від Київської школи економіки за програмою Talents for Ukraine

Ольга Лешко під час презентації її ученицею проєкту "Розумна теплиця".
Ольга Лешко під час презентації її ученицею проєкту "Розумна теплиця".

Ця програма створена за сприяння міжнародних благодійників для підтримки нового покоління лідерів України, які є талановитими і нестандартними, втілюють свої ідеї та працюють над важливими змінами.

У 2024 році в рамках другого етапу програми 150 представників різних галузей, обраних з трьох з половиною тисяч поданих заявок, отримали гранти, якими можуть розпорядитися на власний розсуд. До когорти українців, які своєю працею і досягненнями змінюють країну, потрапила і вчителька з Трускавця.

Завжди вірити у себе!

— Завжди вірте у себе! Йдіть до своєї мети, і у вас обов’язково вийде, — так емоційно відреагувала у соцмережах Ольга Лешко, дізнавшись, що стала переможницею конкурсу від KSEFoundation.

Ольга викладає біологію, хімію та екологію у Трускавецькій СЗШ № 1, популяризує STEM-освіту, залучаючи учнів до досліджень та розвитку інтересу до природничих наук і технологій. Також педагогиня досліджує наноматеріали і квантові точки, публікуючись у міжнародних наукових виданнях, координує ініціативу «STEM with Ukraine», розвиває науково-освітні ініціативи для вчителів, створюючи можливості для професійного зростання та міжнародної співпраці.

Торік у вересні Ольга Лешко та начальниця відділу міжнародної діяльності Дрогобицького педагогічного університету Христина Войтович отримали грант від American Physical Society (APS) та мали можливість пройти науково-педагогічне стажування у Middle Tennessee State University. Під час стажування було проведене спільне дослідження з групою докторки Ганни Терлецької, присвячене вивченню невпорядкованих квантових матеріалів. Ольга Лешко брала активну участь в аналізі даних і чисельному моделюванні, здобувши цінний досвід у дослідженні квантових систем і вивченні фізики конденсованого стану.

Коли повернулася з Америки

Ключовим аспектом стажування стало ознайомлення з методиками активного навчання, особливо у викладанні фізики. Учасниці мали змогу спостерігати, як інноваційні підходи до навчання, зокрема проблемне навчання та групова робота, сприяють глибшому розумінню студентами складних наукових концепцій. Також ознайомились з програмою MTeach, спрямованою на підготовку педагогів у STEM-напрямах.

— Коли ми повернулися з Америки мені вкотре потрапила на очі реклама конкурсу від KSE Foundation, і я розповіла про цю програму докторці Ганні Терлецькій, з якою підтримую тісні контакти. Пані Ганна порадила: обов’язково подавайся. У тебе стільки напрацювань! Я заповнила заявку, відправила й забула про неї. 4 місяці не було зворотного зв’язку від організаторів, і я не надто сподівалася на перемогу, дивлячись яких іменитих людей вони обирають: письменників, режисерів, науковців, — розповідає Ольга Лешко.

Тим часом учениці Ольги: одинадцятикласниця Анастасія Атаманюк та дев’ятикласниця Дана Нанівська здобули призові місця на обласному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології. Анастасія Атаманюк також стала переможницею обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.

За словами Ольги, Анастасія ще 2 роки тому стверджувала, що не знає і не любить біологію. А зараз вона планує вступати на біоінженерію, тому основне, на думку вчительки, зацікавити дітей, показати їм, що вони можуть себе реалізувати не лише, скажімо, у професії лікаря, вивчаючи біологію та хімію, а також як технологи, науковці.

Якщо говорити про впровадження STEM в школі - то це інтеграція предметів, результатом навчання є розуміння дітьми того, де вони реально можуть використати свої знання. Під керівництвом Ольги Лешко та вчительки хімії Олени Кузько учні робили «Розумну теплицю»: розрахували вологість, шукали найкомфортніші умови для рослин, досліджували, які добрива потрібні, як вони впливають на ріст. Також під'єднували датчики ардуїнів, які автоматично вмикали освітлення, вимірювали вологість, тобто це був такий інтегрований проєкт, де діти вчилися застосовувати знання з біології та хімії у практичній сфері.

Ольга Лешко вже четвертий рік викладає у першій трускавецькій школі. Легко знаходить спільну мову з дітьми, любить свою роботу. Переконана, що діти мають природну чутливість до емоцій і добре відчувають щире та поважне ставлення вчителя. Коли між ними є взаєморозуміння та довіра, спілкування стає легким і гармонійним.

Могла стати студенткою найпрестижніших вузів

Ольга — випускниця Дрогобицького педагогічного університету. Свого часу обрала навчання саме тут, хоча легко могла стати студенткою інших вузів. Мала високі бали ЗНО: 200 з української мови і 195 з біології, а також перемоги у конкурсах Малої академії наук. Такі престижні виші, як медичний університет, не привабили дівчину — вона віддала перевагу Франковому університету у Дрогобичі.

— Ще у шкільні роки я брала участь в учнівських конференціях і була приємно вражена атмосферою в Дрогобицькому педагогічному університеті. Особливо запам’яталося тепле, майже родинне спілкування викладачів зі студентами — вони знали всіх на ім'я, підтримували, спілкувалися відкрито й доброзичливо. Це й стало вирішальним фактором у моєму виборі навчального закладу, — ділиться роздумами Ольга Лешко.

— І сьогодні, коли я запитую своїх учнів, куди вони планують поступати — то бачу, що існує стереотип: мовляв, Дрогобич близенько, отже, це щось не найкраще, тому потрібно вчитися у Львові. І я розповідаю їм, що Дрогобицький університет — надзвичайно рівневий, це один з двох вишів в Україні, який торік отримав грант від Google.org на освіту з кібербезпеки. Що педагогічний університет має добре налагоджену співпрацю з закордонними партнерами і скеровує студентів за програмами Еразмус +, NAWA, BIP на семестрове навчання у виші Європи й Америки. Не настільки важливо, де ти вчишся, а те, що ти для цього робиш. І Дрогобицький університет надає, я б сказала, кращі можливості, оскільки тут безпечніше зараз, ніж у більшості вишів України. Тут менше студентів, і це — шанс, що викладачі приділятимуть достатньо уваги кожному студентові, допоможуть розвинути здібності, — переконана переможниця програми Talentsfor Ukraine.

Ольга КУЦ