«Одна помилка в резюме — і ризикуєте втратити запрошення на співбесіду»
Навіть найкращий досвід не спрацює, якщо резюме складене абияк. Один недогляд — і ваша анкета опиниться в кошику, не дійшовши до очей роботодавця. Що ж написати, аби вас запросили на співбесіду з першого погляду? Ділимося п’ятьма перевіреними секретами, які реально працюють
/wz.lviv.ua/images/interview/_cover/532698/robota.jpg)
На четвертому році повномасштабної війни рівень безробіття в Україні потрохи знижується: у Львівській області за останніх пів року — на 24%. Ситуація на ринку праці врегульовується, дедалі більше українців повертаються з-за кордону і працевлаштовуються в Україні. Українці шукають місце праці і на сайтах пошуку роботи, і через рекрутингові агенції. Не бракує тих, хто йде до держаних перевірених роками установ — центрів зайнятості. То що ефективніше?
«Центри зайнятості — це стартовий майданчик, де допоможуть базово скласти резюме, підкажуть відкриті вакансії. Але підхід тут здебільшого формальний і стандартизований, — розповідає у коментарі для „ВЗ“ експертка на ринку праці з 12-річним досвідом, рекрутер в громадській організації „Платформа трансформація“ Наталія Лаба. — Сайти з вакансіями — зручні для швидкого моніторингу ринку праці. Та там ви змагаєтесь із сотнями анкет. Це самостійна гра наосліп. Рекрутингові агентства — це інший рівень. Тут для працедавця шукають ефективного кандидата, так само і для кандидата допомагають знаходити свого працедавця. Рекрутингові агенції допомагають кандидатам підготуватися до виходу на ринок праці. А за запитом роботодавців — навіть скеровують на курси, щоб людина не просто потрапила на роботу, а була готовою до неї».
— Які головні секрети успішного резюме, аби роботодавець взяв на роботу, не роздумуючи?
— Резюме має бути адаптованим під конкретну вакансію, сфокусованим. Жодних загальних фраз чи універсального шаблону. Порада, яка допоможе для тих, хто шукає роботу: «Де фокус — там енергія, де енергія — там результат».
Друге правило — напишіть в резюме про результати замість обов’язків: чого досягли на попередній роботі, а не просто, що там робили. Наприклад, за пів року підвищили продажі на 30%!
Порада, яка допоможе — про досягнення пишемо з «сильного дієслова» (робив, продавав, закривав) і підкріплюємо цифрою, бо цифра має значення.
Сильне резюме — сильний заголовок. Це те саме, що слоган у рекламі.
Наприклад: «Маркетолог, який збільшив онлайн-продажі на 60% за 6 місяців без збільшення бюджету». Цей підхід працює, бо відразу показує, хто ви (роль), який результат дали (конкретні цифри), в яких умовах (важливий нюанс — без додаткових витрат).
Важливе правило — жодних помилок в граматиці, пунктуації, датах. Одна помилка — і ви ризикуєте втратити запрошення на співбесіду.
— Чи можна на співбесіді відверто говорити про токсичні стосунки на попередній роботі, як головну причину пошуку нового місця?
— Відвертість — це плюс, але професійна відвертість. Пам’ятайте, це співбесіда, а не сповідь. Не раджу прямим текстом вживати фрази, на кшталт «токсичний керівник», чи «неадекватний колектив». Це може створити у рекрутера враження, що ви не вмієте справлятися з робочими труднощами.
Краще переформулювати так: «Шукаю команду з прозорою комунікацією і здоровою атмосферою», «Ціную середовище, де конструктивна критика — це норма, а не особиста атака», «Мені важлива етична корпоративна культура». Так ви дасте зрозуміти, що вас не влаштовує, не вдаючись у негатив.
— Як розпізнати роботодавця, який «імітує» пошук працівників, але реально нікого не шукає?
— У 2025 таких випадків чимало, і ось кілька ознак «фейкової» вакансії. Оголошення на сайті пошуку роботи постійно «висить» без змін: більше трьох місяців активне і без оновлень.
Мають неабияк насторожити шаблонні відповіді або ігнор — надсилаєте резюме, але у відповідь або тиша, або автоматичне «ми передамо вашу заявку».
Порада від мене — завжди дбайте за себе, беріть зворотний зв’язок по вас, як по кандидату. Також має насторожити відсутність чітких деталей щодо вакансії — незрозумілі обов’язки, зарплата «від…», немає інформації про компанію, особливо нема вимог до кандидата… А це дуже важливий критерій для обох сторін.
Постійні вакансії на одну й ту саму позицію, навіть коли немає змін у команді, — це часто знак «брендингу роботодавця» або збору бази резюме. Занадто ідеальні умови — високі зарплати, мінімальні вимоги, «робота мрії» без конкретики…
Рекомендую завжди перевіряти компанію через LinkedIn, відгуки на сайтах (Work.ua) та ставити уточнюючі питання під час дзвінка, або листування.