Передплата 2024 «Добрий господар»

Сицилію і континентальну Італію з'єднає міст

Італійський уряд вважає, що завдяки інвестиції острів матиме чималий дохід — плюс 5−6 мільярдів євро щороку

Вид на Мессінську затоку (зі сицілійського берега). За планом, через шість років Калабрію і острів Сицілія з'єднає міст протяжністю понад три кілометри. Фото Wikipedia
Вид на Мессінську затоку (зі сицілійського берега). За планом, через шість років Калабрію і острів Сицілія з'єднає міст протяжністю понад три кілометри. Фото Wikipedia

Уряд прем'єр-міністерки Джорджі Мелоні ухвалив постанову, яка відкриває шлях до будівництва підвісного мосту через Мессінську протоку, що з'єднує південну провінцію Калабрія («носок» італійського «чобота») з островом Сицилія. Підвісний міст заввишки 60 метрів матиме протяжність понад три кілометри.

У правому кабінеті Джорджі Мелоні цю багатомільярдну інфраструктурну інвестицію вже назвали «історичною» для всієї Італії. Роботи планують розпочати влітку наступного року.

Між Сциллою і Харибдою

Про небезпечну для мореплавців Мессінську протоку писав у своїй знаменитій поемі «Одіссея» легендарний давньогрецький поет Гомер. У поемі йдеться про дві небезпеки, які чатували на сміливців обабіч протоки (звідси й пішов вислів «опинитися між Сциллою і Харибдою», тобто між двома великими небезпеками). Шестиголове чудовисько Сцилла, читаємо в «Одіссеї», підстерігає моряків на одному березі Мессінської протоки. А гігантський морський вир Харибда готовий поглинути кораблі відчайдухів біля іншого берега…

Якщо вірити "Одіссеї" Гомера, шестиголове чудовисько Сцилла підстерігає моряків на одному березі Мессінської протоки. А гігантський морський вир Харибда готовий поглинути кораблі біля іншого берега... Малюнок smokefreeworld.org
Якщо вірити "Одіссеї" Гомера, шестиголове чудовисько Сцилла підстерігає моряків на одному березі Мессінської протоки. А гігантський морський вир Харибда готовий поглинути кораблі біля іншого берега... Малюнок smokefreeworld.org

Перші проєкти будівництва мосту через Мессінську проку з’явилися ще у 19-му столітті. Не бракувало й відверто чудернацьких. Наприклад, 1866 року інженер Альфредо Коттрау презентував свій проєкт спорудження мосту, що мав з'єднати місто Реджо-ді-Калабрія на «чобітку» з Мессіною на Сицилії. За планом Коттрау, треба було облаштувати на дні протоки гігантську ферму з вирощування морських молюсків (зокрема, мідій), — а через 50 років мушлі тих молюсків мали стати твердою основою, на якій звели би конструкцію мосту…

Коридор із півночі Європи до Палермо

Міст через Мессінську протоку планував будувати ще уряд колишньго прем'єр-міністра Італії Сильвіо Берлусконі. Його кабінет стверджував, що реалізація цього інфраструктурного проєкту забезпечить південним регіонам Італії розвиток, зайнятість населення й економічне зростання. За планом уряду Берлусконі, роботи мали завершитися 2017 року. Уже навіть витратили 600 мільйонів євро… Однак насупні уряди заморозили проєкт мосту, мовляв, це надто дороге для країни задоволення, користь від якого — під сумнівом.

Але консервативний уряд Джорджі Мелоні («Брати Італії» Джорджі Мелоні, «Ліга» Маттео Сальвіні й «Уперед, Італіє!» Сильвіо Берлусконі) вирішив повернутися до цього масштабного проєкту. В уряді впевнені, що завдяки цій інвестиції острів матиме чималий дохід — плюс 5−6 мільярдів євро щороку.

Пррфільний мінстр Нелло Мусумечі розповів, що для розробки остаточного проєкту мосту знадобиться рік, а на будівництво — ще п’ять років. «Міст у Мессінській протоці - не примха, а необхідне рішення для продовження транспортного коридору, який вестиме з північної Європи до Палермо на Сицілії», — зазначив урядовець.

Схожі новини