Передплата 2025 «Добра кухня»

Потяг з Рави-Руської до Варшави не попрацював і року. Що трапилося?

22 вересня залізничне сполучення зі Львова з польською столицею закривають через бюрократію поляків та завершення договору перевізника SKPL

Фото: Укрзалізниця
Фото: Укрзалізниця

22 вересня припиняє роботу залізничний рейс з Рави-Руської до польської Варшави (потяг українського перевізника курсував з Коломиї, проходив через Львів) через те, що 21 вересня у польського перевізника SKPL завершується договір на обслуговування маршруту. Залізничний рейс з Рави-Руської до Варшави не попрацював і року, його відкрили 15 жовтня 2023 року.

15 жовтня 2023 року журналістка «ВЗ» була на відкритті довгоочікуваного рейсу зі Львова до Рави-Руської.
15 жовтня 2023 року журналістка «ВЗ» була на відкритті довгоочікуваного рейсу зі Львова до Рави-Руської.

Торік вперше за вісімнадцять років через станцію у Рава-Руській відновили залізничний трафік, аби розвантажити автомобільні пункти пропуску на польському кордоні та допомогти українцям швидше добратися до столиці Польщі та країн ЄС.

Тривалість подорожі від Львова до Варшави — майже дев’ять годин. Тоді ж голова Львівської ОВА Максим Козицький відзначив, що проєкт відновлення залізничного сполучення на станції у Раві-Руській до польської Варшави — мрія довжиною у вісімнадцять років. А наступним етапом мав бути запуск від Рави-Руської до смт Брюховичів євроколії.

Як розповів для «ВЗ» член правління громадської організації «Лінія 102. Ua» Віктор Гальчинський, цього тижня «Укрзалізниця» остаточно припиняє продаж квитків на потяг, який мав попит та був найшвидшим способом доїхати зі Львова до Варшави.

Фото автора
Фото автора

«Це пов’язано із закінченням терміну дії угоди з польською компанією SKPL, яка обслуговувала цей маршрут, — каже він. — Обслуговуванням цього залізничного сполучення зацікавився інший польський державний перевізник — PKP Intercity, який уже подав заявку на дозвіл до польського регулятора. Але шанси отримати дозвіл до 21 вересня близькі до нуля… Мені вдалося поспілкуватися з керівництвом SKPL та Пасажирської компанії „Укрзалізниці“. Обидві сторони запевняють, що хочуть зберегти цей успішний маршрут (Коломия-Рава-Руська), але переговори з поляками йдуть важко».

Віктор Гальчинський каже, що блокування проєктів йде з польського боку: бюрократія, нові умови.

«Через відсутність консенсусу під загрозою зриву також опинилося міжнародне пасажирське сполучення євроколією 1435 мм Перемишль-Хирів-Заґуж, на побудову колій для якого Україна і Польща спільно витратили приблизно півтора мільярда гривень, — продовжує розмову пан Гальчинський. — Це сполучення планувалося на грудень 2024 року. Не буде локальних маршрутів — не буде глобальних проєктів».

Нагадаємо, це не перша спроба згорнути маршрут Рава-Руська-Варшава. У січні цього року його планували закрити через неналежний стан потяга польського перевізника. Цей потяг, як говорили українські пасажири, був незручним, схожим до звичайної дешевої електрички… Зовсім не пристосований для перевезення на великі відстані, особливо вночі: від незручних крісел до… браку туалетів. Та згодом для роботи польський приватний перевізник знайшов новіші та комфортніші вагони.

Фото автора
Фото автора