Німці рвонули по бензин до Польщі
Бо літр пального там дешевший аж на 65 євроцентів
Із 1 лютого у Польщі знижено ПДВ (податок на додану вартість) на основні продукти харчування й пальне. У такий спосіб Варшава хоче стримати зростання цін. Антиінфляційний задум уряду Польщі вплинув і на сусідню Німеччину, зокрема її східні землі. На автозаправках ФРН уже кілька тижнів фіксують цінові рекорди, тому чимало німецьких водіїв заправляються у Польщі, де бензин і солярка коштують менше. Зараз, після зниження ПДВ, пальне на польських АЗС стало ще дешевшим. А відтак машин із ФРН там побільшало.
Уже через кільканадцять годин після зниження у Польщі ПДВ німецькі ЗМІ цитували власника однієї з берлінських АЗС. Той був у розпачі: “Мені телефонують мої колеги, не знають, що їм робити”... Із 1 лютого у Польщі подешевшало пальне, і на АЗС у Східній Німеччині клієнтів поменшало аж на 70%.
Як повідомило німецьке Radio Berlin-Brandenburg, через зниження у Польщі ПДВ на пальне з 23% до 8%, його літр подешевшав там із близько 1,3 євро до близько 1,1 євро. Тож літр бензину чи солярки коштує зараз у Польщі на 60-65 євроцентів дешевше, ніж у Німеччині. Заллєш у Польщі 30 літрів – зекономиш не менше ніж 18 євро. Навіть якщо до польської АЗС і назад проїхати сто кілометрів, все одно будеш у виграші.
Як вважає голова Північно-Східної асоціації автозаправних станцій (об’єднує АЗС у землях Берлін і Бранденбург) Ганс-Йоагім Рюлєман, кількасот німецьких АЗС, розташованих поблизу кордону з Польщею, можуть “не вижити”. “Ситуація ще ніколи не була настільки поганою, – каже Рюлєман. – Чимало власників АЗС думають про те, аби призупинити роботу”. Власник АЗС у німецькому Еберсвальде (30 км від польської Цедині) Райнер Штремпель каже, що розуміє співвітчизників, які хочуть платити за заправку своїх автівок набагато менше. Але, зізнається, зараз йому та його колегам йдеться вже “про існування”...
За словами Рюлємана, на продажу пального власники німецьких АЗС заробляють зараз украй мало. “Після відрахування усіх податків і витрат АЗС отримує чистий прибуток у розмірі 1,1 євроцента за літр проданого пального”, – констатує фахівець. Тож бензин і “дизель” для АЗС не так джерело прибутків, як товари, що приваблюють клієнтів. Які витрачають свої гроші на закуски, напої, газети, журнали й солодощі... Але якщо немає клієнтів, то й каву на АЗС не продаси.
...Минулого тижня літр бензину “супер” коштував у Німеччині 1,74 євро, а літр солярки – 1,66 євро. “Дорожче не було ще ніколи”, – констатує портал RBB24. За його даними, з грудня 2020 року вартість пального у ФРН зросла на понад 40 євроцентів за літр.
За даними опитування, проведеного Інститутом досліджень Forsa на замовлення Федеральної асоціації споживачів, 61% німців стурбований зростанням цін на пальне. Як наслідок, 40% німецьких водіїв планують частіше залишати машину вдома й користуватися велосипедом, автобусом чи потягом. 7% німецьких власників автівок кажуть, що хочуть їх продати. І тільки 24% опитаних відповіли, що теперішнє подорожчання пального їх узагалі не турбує.
Читайте також: На німецьких автозаправках - цінові рекорди