Передплата 2024 ВЗ

На німецьких автозаправках - цінові рекорди

Процвітає “бензиновий туризм”: німці їздять по пальне до Польщі, де бензин і солярка значно дешевші

На автозаправках Німеччини ціни на бензин і “дизель” б'ють історичні рекорди. Минулого тижня літр бензину “супер” коштував у ФРН 1,74 євро, а літр солярки - 1,66 євро. “Дорожче не було ще ніколи”, - констатує портал RBB24. І прогнози фахівців невтішні: очікувати суттєвого здешевлення пального німецьким споживачам не варто.

“На початку січня спрацювали кілька чинників, які штовхнули догори ціни на пальне, - пояснює голова Північно-Східної асоціації автозаправних станцій (об’єднує близько 250 АЗС у землях Берлін і Бранденбург) Ганс-Йоагім Рюлєман. - Це, зокрема, висока вартість сирої нафти, вищий, ніж торік, податок на викиди CO2, а також енергетичний податок”.

“У Польщі літр бензину на 52 центи дешевший”

Як відзначає RBB24, із грудня 2020 року вартість пального у Німеччині зросла на понад 40 євроцентів за літр. За словами Рюлємана, рекордне зростання цін впливає на попит - клієнтів на німецьких заправних станціях поменшало.

Процвітає “бензиновий туризм” чимало німців, зокрема, жителів східної землі Бранденбург, воліють заправляти свої автівки у сусідній країні. “У Польщі літр бензину Super коштує на 52 євроценти дешевше, - підрахував RBB24. - Поза тим, із 1 лютого польський уряд хоче знову знизити ПДВ”.

За словами Рюлємана, на продажі пального німецькі АЗС заробляють зараз небагато. “Після відрахування усіх податків і витрат АЗС отримує чистий прибуток у розмірі 1,1 євроцента за літр проданого бензину”, - констатує фахівець. Тож пальне зараз для німецьких АЗС не так джерело прибутків, як товар, що приваблює клієнтів. Які витрачають свої гроші на закуски, напої, газети, журнали й солодощі...

За рік нафта подорожчала на 60 %

Чому ж протягом останнього року нафта у світі подорожчала майже на 60 %? Федеральне статистичне управління Німеччини вказує три причини.

По-перше, раніше нафта була рекордно дешевою, оскільки пандемія коронавірусу значно обмежила попит на “чорне золото” (головно через скорочення кількості авіарейсів).

По-друге, попри збільшення попиту, держави ОПЕК наразі не збільшують обсяги видобутку нафти, відтак її пропозиція на ринку не зростає. А по-третє, американський долар (у цій валюті обраховують вартість бареля нафти) останнім часом щодо євро зміцнів. Значить, якби навіть у доларах нафта не здорожчала, її вартість у євро все одно б зросла...

Замість автівки - ровер чи громадський транспорт

За даними опитування, проведеного Інститутом досліджень Forsa на замовлення Федеральної асоціації споживачів, 61 % німців стурбований зростанням цін на пальне. Як наслідок, 40 % німецьких водіїв планують частіше залишати машину вдома й користуватися велосипедом, автобусом чи потягом. 7 % німецьких власників автівок кажуть, що хочуть їх продати. І тільки 24 % опитаних відповіли, що теперішнє здорожчання пального їх узагалі не турбує.

На думку експертів Берлінської асоціації торгівлі паливом і енергією, сподіватися на те, що бензин і дизельне пальне знову суттєво подешевшають, німцям не варто. Хоча наразі підвищення податку на CO2 на вартість пального особливо не вплинуло (саме через це ціни на АЗС зросли лише на 1,5 євроцента за літр), ситуація може змінитися. “Оскільки податок за CO2 поступово зросте, з поточних 30 євро за тонну до 55 євро до 2025 року, можемо очікувати подальшого зростання цін на пальне”, - вважає представник ADAC Berlin-Brandenburg Лєон Штромаєр.

Читайте також: В Україні зросли ціни на бензин і дизпаливо

Схожі новини