«Ми – єдиний театр в Україні, який протягом доби показуватиме вистави нон-стоп»
Перший академічний український театр для дітей та юнацтва святкує 100-літній ювілей
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/431248/img7250.jpg)
А ви любите пригоди? Особливо коли не треба виходити чи виїжджати далеко, а вам усе на блюдці з блакитною облямівкою подадуть у театрі актори? Саме такою є вистава Першого театру «Маленька Баба-Яга», яку представлено на суд глядачів у рамках святкування 100-літнього ювілею цього театру.
ЗА українською міфологією, Баба-Яга — родоначальниця і «бабуся» усіх відьом у світі. А «Маленька Баба-Яга» у постановці акторів Першого лише вчиться чародійства і наполегливо готується до іспитів, щоб стати справжньою відьмою. Їй допомагає вірний друг — Ворон Абрахамс. Натомість зла Тітка Румпумпель створює перешкоди. Однак Маленька Баба-Яга ладна усе подолати, аби тільки потрапити в омріяний світ дорослих відьом, танцювати разом з ними у Вальпургієву ніч на горі Блоксберг… Які ще сюрпризи готує Перший театр у рамках ювілейного святкування, журналістці «ВЗ» розповів директор-художній керівник Першого академічного українського театру для дітей та юнацтва Юрій Мисак.
— Попри те, що «Маленька Баба-Яга» на сцені нашого театру йде вже близько п’яти років, і діти, і дорослі, і артисти її люблять, — каже Юрій Орестович. — Цю виставу ми показували у Києві, і там її сприйняли «на ура». Там багато фокусів, жартів…
— Як плануєте відсвяткувати столітній ювілей театру?
— Планували розпочати святкування ще торік. І напланували багато заходів, але у наші плани втрутився ковід. Мені не подобається помпезне одноденне чи навіть тижневе святкування заради помпезності. Тож запланували 100 подій — прем’єри, бенефіси… Цьогоріч ми стиснули всю нашу програму до кількох днів, але, сподіваюся, все буде цікаво. 17 березня у нас відбудеться «День живих афіш» — у театральній вітрині артисти наживо представлятимуть ту чи іншу виставу. Та, на мою думку, одним із найцікавіших театральних заходів є цілодобовий театральний марафон, який називається «Перший NON-STOP». Я виношував цю ідею ще торік, однак лише тепер можемо її втілити. Ми — єдиний наразі театр в Україні, який протягом доби показуватиме вистави. Це не лише наша фішка, а й можливість показати вистави театру упродовж доби.
— Сподіваєтеся, глядачі о 4-й ранку зможуть дивитися виставу? А як хтось захропе?
— Не сумнівайтеся: охочі дивитися вночі виставу вже є. Хоча не можемо бути певні, що зал буде забитий. Але ж не плануємо забивати вночі зали ущерть, нема такої думки. Хочемо привернути увагу до спектру репертуарної афіші, до конкретних людей, які у ньому працюють, до театру загалом.
— До 100-ліття ставили нові вистави?
— Якщо говорити про прем’єри, то у нас їх вийшло три. Дві з них — вечірні вистави — «Король олень» і «Два джентльмени з Верони». Ми оголосили, що відкриваємо дворик «Перший: просто неба», і ці дві вистави планували зіграти у дворику. Але життя внесло корективи: поки готували вистави, актори почали хворіти, тож у дворику не змогли зіграти. Але зате зіграли на сцені. Багато нових глядачів, які ніколи не були у нашому театрі, у нас з’явилися саме завдяки цим двом виставам. Ще одна «родзинка» — нова вистава за казкою Марка Кропивницького «Івасик-Телесик» — «Пливе човен». Цю виставу глядачі дивляться із «зав'язаними» очима. Її гасло: «Ви цю виставу не побачите, зате почуєте і відчуєте». До кінця сезону плануємо випустити ще дві прем’єри.
— У час пандемії творчим людям було особливо складно. Як виживали ваші актори?
— Не можу сказати, що нам було важко. Складно було перші два тижні, а потім ми почали працювати онлайн. Записали багато відеороликів, майстер-класів. Артисти, режисери, балетмейстери — усі мали роботу. Головне, що ми мали можливість зосередитися на репетиційній діяльності. З одного боку, було погано, бо працювали без глядачів, з іншого — непогано. Бо театр — як виробництво, в якому регулярно ставлять вистави, а часу для репетицій завжди бракує. А коли повернулися до зали глядачі, також довелося звикати до нового процесу, оскільки за умовами карантину можна було розсаджувати їх з інтервалом два-три місця. Зал виглядав напівпорожній, хоча насправді він був аншлаговий. Глядач скучив за театром!