Фіцо раптом згадав, що у Словаччині купа автозаводів…
І шукає захисту в ЄС, який ганьбив на заході трампістів… Удар автомобільних мит Трампа по економіці Словаччини буде відчутним
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/530417/fico-avto.jpg)
Велика симпатія до президента США зіграла злий жарт із прем'єр-міністром Словаччини. Наприкінці лютого Роберт Фіцо подався за океан, де на всі лади хвалив Дональда Трампа. Мовляв, той нарешті «викрив» підступний Євросоюз і принесе Старому світові мир… А вже наприкінці березня Фіцо заспівав іншої. Каже, Європейська комісія повинна негайно діяти — аби захистити європейських автовиробників від 25-відсоткового мита на імпортні автівки, яке від початку квітня запроваджує Трамп. Фіцо раптом згадав, що у Словаччині купа автозаводів, завдяки яким ця країна є третім після ФРН і Британії експортером європейських автівок до США. Тож удар мит Трампа по економіці маленької Словаччини буде дуже відчутним…
Наприкінці лютого прем'єр-міністр Словаччини Роберт Фіцо побував у Сполучених Штатах, де взяв участь у роботі щорічної Конференції консервативної політичної дії. Фіцо намагався презентувати себе як великого симпатика трампівського руху MAGA (Мake America Great Again), тому, виступаючи на конференції, не шкодував улесливих слів для Трампа.
«Ваш президент робить Європі велику послугу, — заявив, зокрема, Фіцо. — Енергія і рішучість, з якими президент Дональд Трамп долучився до мирного процесу в Україні, викликають захоплення. Трамп несе Європі правду і, сподіваємося, поверне їй мир. Мій хороший друг Віктор Орбан (прем'єр-міністр Угорщини. — А. Є.) нещодавно нарікав.., що він роками намагається викрити Європейський Союз. А потім з’являється Дональд Трамп, якому вдається це зробити за лічені дні».
Але після того, як Трамп запровадив 25-відсоткове мито на всі імпортні автівки, у тому числі на вироблені в ЄС, риторика словацького «викривальника» кардинально змінилася.
Роберт Фіцо раптом згадав про існування Європейської комісії, яка, на його думку, повинна негайно знайти рішення, яке захистить автомобільну промисловість Європейського Союзу… У спеціальному телезверненні Фіцо розповів, що американські мита на імпортні автомобілі можуть завдати великої шкоди автозаводам, що працюють у Словаччині. Фіцо згадав про підприємства у Братиславі, Нітрі, Трнаві й Жиліні, які виробляють автівки Volkswagen, Jaguar і Land Rover, а також про новий завод Volvo, що запрацював у Кошице.
«За кількістю виготовлених автомобілів на одного громадянина Словаччина є світовим лідером — з усіма наслідками, які це може принести», — констатував Роберт Фіцо. І закликав Європейський Союз (який ще недавно завзято ганьбив на заході трампістів) вжити заходів у відповідь — щоб захистити «хребет» європейської промисловості від американських мит.
Додаткові мита у розмірі 25% на всі імпортні легкові й невеликі вантажні автівки президент США Дональд Трамп обіцяв запровадити з 3 квітня (досі відповідна ставка мита становила у Штатах 2,5%). За даними CBS, близько половини автомобілів, які продають у США, вироблені за кордоном.
Експерти кажуть, нові мита піднімуть ціни на нові автівки — на деякі моделі навіть на 10 тисяч доларів. Але, за словами Трампа, його це зовсім не хвилює, а мита на імпортні авто будуть «безстроковими»… «Братимемо 25% мита. Але якщо будуєте свій автомобіль у Штатах, то жодних мит не буде», — заявив Трамп у Білому домі, підписуючи відповідне розпорядження. Трамп вірить, що додаткові мита змусять автомобільні компанії перенести виробництво до США й принесуть до федерального бюджету не менш ніж 100 мільярдів доларів. Експерти кажуть, на перенесення виробництва потрібен час…
Автозапчастини, на які поширюється торговельна угода USMCA (з Канадою і Мексикою), «поки що» будуть звільнені від додаткового 25-відсоткового мита. Утім, це не стосується двигунів та їхніх складових, електронних компонентів, елементів системи кермового управління, коробок передач тощо.
За даними Tradeimex, найбільшим експортером автомобілів до США є Мексика, на яку припадає майже чверть імпортованих Америкою автомобілів. Серед країн із-поза Європи великими експортерами автівок до США є також Японія (18,6%), Південна Корея (17,3%) і Канада (13%). А у Старому світі найбільшими експортерами автомобілів до Сполучених Штатів є Німеччина, Велика Британія, Словаччина, Італія і Швеція.