Передплата 2025 «Добре здоров’я»

«Учні без погодження додали імпровізовану сценку»

Шкільна вистава, де б’ють людину у військовій формі, шокувала українців

На сцені столичної школи № 309 учні показали сценку із… побиттям військовослужбовців ТЦК. Про це розповів начальник управління комунікацій командування Сухопутних військ ЗСУ Віталій Саранцев.

На опублікованому в соцме­режах уривку можна побачити сценку, де хлопцю у військовій фор­мі з написом «ТЦК» завдають умовного удару, після якого він падає і його, вже лежачого, за ногу тягнуть по підлозі…

На думку Віталія Саранцева, сцена із побиттям українського військовослуж­бовця є «симптомом серйозної пробле­ми».

«Це криза розуміння, хто ворог і хто за­хисник. Як ми дійшли до того, що мобілі­зація — необхідний крок для виживання країни — стала предметом висміювання на рівні шкільних заходів? Чи не тому, що дорослі самі розганяють наратив про „злочинний ТЦК“, поки справжні злочинці сидять у кремлі», — наголосив Саранцев.

На скандальну сценку у школі відреа­гував міністр освіти і науки Оксен Лі­совий. Міністр назвав відео зі сценкою «ганебним і неприпустимим».

«Зателефонував директорці школи з вимогою провести внутрішнє розслі­дування і зібрати пояснення від усіх, хто брав участь у цьому вчинку. Мені особис­то дико, що жоден із тих, хто брав участь у підготовці та безпосередній участі у цій сцені, не відчув спротиву», — зазначив Лі­совий.

На своїй сторінці у Фейсбуці директор­ка школи Ольга Тимошенко написала:

«Під час вистави, яка відбулася у шко­лі 14 лютого, учні без погодження дода­ли імпровізовану сценку, — пояснила ди­ректорка. — Як керівниця закладу я несу персональну відповідальність за органі­зацію освітнього процесу та виховну ро­боту, тому щиро прошу вибачення у всіх, кого ця ситуація зачепила або образила. Особливо — у наших військовослужбов­ців, які щодня ризикують життям заради нашої свободи, та їхніх родин, для яких ця сценка стала болючим і неприпусти­мим сигналом».

Пані Тимошенко каже, що педагоги мали проконтролювати виступи дітей, а учні, які створили сценку, не усвідомлю­вали наслідків такого вчинку, вважаючи це жартом без негативного контексту.

«Ситуація засвідчила необхідність глибокої системної роботи з інформацій­ною гігієною учнів та педагогів», — дода­ла Ольга Тимошенко.

Вона зауважила, що у закладі запла­нували цикл уроків з медіаграмотності, зустрічі з військовими.

Директорка припускає, що педагог-організаторка знала про такий варіант закінчення сценки, оскільки школярі ре­петирували кілька варіантів завершен­ня вистави. Вчителька написала заяву на звільнення.

Чи мала написати заяву на звільнення і директорка школи? У її версію «про імп­ровізацію» громадськість не повірила…

Львівська громадська активістка Вікторія Балицька написала на своїй сторінці у Фейсбуці:

«З педагогами, причетними до цієї ганьби, все ясно. Але якби діти у сво­їх сімейних колах виховувалися в пова­зі до військових, вони б не погодилися програвати таку «сценку». Якби вони не чули розмови близьких про ТЦК у нега­тивному ключі, то сказали б на репети­ції: «що за фігня?»…

У тому, що це не імпровізація, я впев­нена. Не вірю поясненням директорки. Оце «діти зімпровізували» — ключове і гидке. Каналізували це все в недоторка­ну категорію — ніхто дітей чіпати не буде.

Часто пояснення більше обурюють, ніж сам інцидент. Це ІПСОшний чотири­кутник: вчителі/діти/батьки/Міносвіти. Лише у такому квартеті могло саме так спрацювати.

Зауважте, що в залі дружно сміють­ся… Ніхто не вигукнув «що ви чудите!?». Як на дурацких квартальних виставах — тупо ржуть… Є над чим задуматися".

Під постом Вікторії є декілька комен­тарів, на які я звернула увагу:

«В школі у місті Львові, де навчається моя дитина, спостерігав ситуацію, коли діти замість класичного „лови“, бав­ляться у „тцк і ухилянт“… Зробив заува­ження і отримав погляди, повні здиву­вання і зневаги, як від вчителів, які були в коридорах школи, так і від батьків… У суспільстві, на жаль, спостерігається дуже цікава ситуація, яка кардинально протилежна лютому 2022 року…».

«Про імпровізацію точно брехня ди­ректорки. Імпровізація — створення ху­дожнього твору в момент його виконан­ня без попередньої підготовки. Форма, напис на спині свідчать про таки підго­товку цього „витвору шкільного мисте­цтва“…».