Співець рідної землі
У Львівській національній філармонії відкрилася виставка відомого митця Ореста Сколоздри «Оспівує художник»
/wz.lviv.ua/images/interview/_cover/430834/1363841481044615416040751103931715644652985n.jpg)
Ореста Сколоздру давно називають художником, який малює барви рідної землі. Мабуть, бачить митець усі кольори і відтінки різнобарв’я, яким так щедро наділив нашу землю Всевишній. І переносить пан Орест цю палітру на свої полотна. Тому вони такі соковиті! Щоб показати, якою неймовірною є природа довкола нас, Орест Сколоздра створив нові картини. Їх представив на персональній виставці, що відкрилася у Львівській національній філармонії.
— Пане Оресте, чому присвячена ваша виставка?
— Назва нової виставки — «Оспівує художник». Мої роботи — у залах філармонії, фоє, виставковому залі. Я хотів музику, яка щодня лунає у стінах філармонії, доповнити своїми роботами.
/wz.lviv.ua/images/interview/2021/03/154706144_3885284071592944_2262002000210641299_n.jpg)
— Скільки робіт представлено?
— На жаль, через брак місця я зміг показати лише 35 картин.
/wz.lviv.ua/images/interview/2021/03/155786276_3985041101547353_8214099915889590282_n.jpg)
— Це нові роботи чи зібрали кращі з кращих з попередніх років?
— Останній рік у моїй творчості був доволі плодотворним. Я написав багато полотен. І керівництво Національної філармонії ніби відчуло, що маю що показати і що сказати вибагливим львів’янам. От мені запропонували виставити свій доробок.
— Так виглядає, що карантин допоміг вам створити багато нових робіт?
— Знаєте, я був «у своїй тарілці». Бо понад усе люблю природу. Як відомо, художники завжди наодинці з природою. І карантин не карантин, різниці немає.
— Якій техніці написання картин віддаєте перевагу?
— Останнім часом зупинився на олійних фарбах. Бачу в них поле широкого застосування для моєї форми подачі і вираження думки у живописі. Якщо щось мені не сподобається, можна переробити, бо олія надається до цього. Окрім того, швидко сохне. Я не завжди задоволений своєю роботою, прискіпливо ставлюся не лише до готового твору, а й до кожного мазка пензликом. Хочу завжди щось доправити, дописати…
— Ви лише поправляєте роботу чи можете її повністю замалювати, якщо щось не сподобалося?
— Від початку до кінця ніколи не замальовую роботу. Основний кістяк моїх робіт — на природі. Що око схопило на перший погляд, те і викладаю. Енергетика вже закладена. Єдине, що наступного дня, або й навіть за тиждень, хочеться щось доповнити. Можна, звісно, багато переробити, і я це роблю, але щоб замалювати повністю свою працю — такого ще не було. У мене є такі полотна, до яких я повертаюся навіть через рік-два.
— Художники живуть з того, що продають свої картини. Чи є у вашому доробку таке полотно, з яким ніколи не розстанетеся?
— На перших порах, коли писав свої картини, деякими з них був страшенно задоволений. І сам про себе казав: от цю картину не продам ніколи. І нікому не подарую. Вважав гріхом позбутися її. Хотів, щоб саме та картина була поруч і супроводжувала мене у житті. Однак минав рік-два, з’являлися нові картини. Ті роботи, з якими я давав собі слово ніколи не розлучитися, якось вже не здавалися аж такими вагомими, бо я бачив у своєму доробку значно кращі…