«Олійна пастель — моя „тиха гавань“, у яку можу зануритися у ліричні моменти»
У Національному музеї імені Андрея Шептицького — виставка робіт Ірини Данилів-Флінти
/wz.lviv.ua/images/interview/_cover/429621/kartyna-2.jpg)
У Національному музеї імені Андрея Шептицького (вул. М. Драгоманова, 42) триває виставка Ірини Данилів-Флінти «Малярство». Ірина Данилів-Флінта — знана львівська мисткиня, яка працює у галузях художнього текстилю, малярства та рукотворної графіки, займається науковою роботою, є однією з яскравих представниць львівської школи декоративного живопису. Роботи Данилів-Флінти охоплюють техніки акрилового малярства та олійну пастель. Про свою виставку Ірина Данилів-Флінта розповіла в ексклюзивному інтерв’ю журналістці «ВЗ».
/wz.lviv.ua/images/articles/2021/02/kartyna.jpg)
— Пані Ірино, чому присвячена ваша виставка?
— Останнім чотирьом рокам моєї творчості. У цей час я кардинально змінила свій творчий почерк, почала працювати по-іншому, перейшла на іншу зображальну техніку, тобто на акрил на полотні.
— А перед тим у якій техніці працювали?
— Моєю улюбленою технікою була олійна пастель. А загалом тривалий час займалася текстилем — це мій улюблений фах. Саме текстильної майстерності я навчалася в училищі імені Івана Труша та в Академії мистецтв. У зв’язку з певними обставинами у моєму житті, що вимагали мого перебування вдома, почала працювати по-іншому. Я працювала не на виставку, а щоб висловити свої інтуїтивні імпульси, бачення, рефлексії на події сьогодення. Подекуди це були просто роздуми і занурення у саму себе.
— Як багато картин виставили на суд глядачів?
— У музеї виставлено 69 творів. Це не повна колекція, яка сформувалася за останній період. Відбирала відповідно до експозиційних норм, щоб не було перевантаження.
— І там лише роботи, написані за останні чотири роки?
— Є у першому залі кілька робіт не з цього періоду. Це для ретроспективи, щоб показати мій творчий шлях в окремих творах.
— Ваша виставка поділена на розділи?
— Так. Це «Ода Сонцю», «Шляхи дороги» та «Асоціативні метаморфози». Але це тільки умовний поділ.
— Пані Ірино, це ваша перша виставка після вимушеної перерви. Що трапилося? Чому ви так довго мовчали, адже ваша передостання виставка була ще 13 років тому?
— Це не зовсім правильна цифра. Насправді виставок у мене було багато, але за останні 4 роки це — перша такого плану. Просто цей період був пов’язаний з травмою — я зламала ногу і за останні чотири роки не подавала свої роботи.
— То за ці чотири роки ви, мабуть, і створили багато робіт?
— Я б сказала, що саме за останні два роки у моїй творчості відбувся переломний період. І у житті також. Я була прив’язана не до майстерні, а до хати, а матеріал акрил мені якнайбільше підходив. Насамперед через відсутність запаху і швидкість висихання. Акрилом я могла добре висловити свій стан і настрій.
— То скільки за два роки видали полотен?
— Близько ста. На виставці, звісно, не всі представлені, бо не всі ще оформлені.
— Ви — донька відомого художника Зеновія Флінти. То ви вже з дитинства знали, що станете художницею, чи відчували, що успадкували батьківський талант?
— Я обрала фах текстилю, який мені найближчий. Хоча постійно спостерігала за процесом творення керамічних та живописних творів, але шлях до текстилю проліг через певні порівняльні характеристики матеріалу. Він мені на той час здавався найбільш доступним. З часом у силу різних обставин я перейшла на олійну пастель, і тепер це моя «тиха гавань», у яку можу зануритися і входити у ліричні моменти. Акриловий живопис дає мені більше енергетичних імпульсів і можливість висловити свою внутрішню інформацію, яка в мені накопичилася.
— Коли намалювали свою першу картину?
— У ранньому дитинстві робила непогані малюнки. Але першими моїми виставковими творами були мінігобелени і гобелени, які виставляла на групових виставках. Це було приблизно 35 років тому.
— Роботи продаєте?
— Якщо хтось хоче купити, то із задоволенням продаю.
— Чи є у вашій творчості робота, яку не продасте за жодні гроші?
— У мене один гобелен, який висить у мене вдома, називається «Роздуми». Він знаковий для мене, як оберіг.