Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Тріумф «Медака» та «Медівки»

Не вперше апіфіто-бальзами «Українських медоварів» «Медак» та вино «Медівка» здобувають визнання та перемагають як на національних, так і на престижних міжнародних конкурсах

До виконання чергового замовлення готується начальник цеху Петро Стефаняк.
До виконання чергового замовлення готується начальник цеху Петро Стефаняк.

Перше сертифіковане підприємство в країні

«Українські медовари», як перше сертифіковане підприємство у країні з випуску апіфіто-бальзамів, — розповідає один зі співвласників багатьох рецептів напоїв Роман Войтків, — пропагує вітчизняну продукцію. — Роботи тут непочатий край. У більшості наших людей відсутня культура споживання як неміцних, так і міцних напоїв. Вони не розуміються у «плюсах» і «мінусах» продукції, яку споживають. Головне для таких «споживачів» — міцність напою. Щоб випите, як самі ж висловлюються, «вдаряло» по голові. Але, але ж… Давно настав час від таких «стандартів» відходити. Те, що пропонують та реалізовують «Українські медовари» — це живі напої, без ГМО та консервантів. «Медівка» — зброджений продукт. Належить він до найстаріших у світі. Те ж саме скажу про інший наш ексклюзив — створений на основі меду, настоянок диких плодів і трав апіфіто-бальзам «Медак». Це корисна для здоров’я, помічна для людського організму продукція".

На підприємстві дуже уважно ставляться до комунікації із споживачами своїх напоїв. Довіра покупця, дотримання усіх технологічних вимог на виробництві - одне з визначальних правил, яке тут сповідують. Жодних секретів щодо компонентів, які використовуються під час виготовлення продукції, немає. Тут, крім всього іншого, виготовляються й напої, до складу яких входять харчові промислові добавки та барвники, згідно із затвердженими новими ТУ. Відповідальний покупець, звісно ж, знає про це. Потрібну споживчу «довідку» отримає, ознайомившись із інформацією на етикетках. Свою думку стосовно продукції «Українських медоварів» мають і професійні дегустатори, сомельє. Їхні оцінки, як стало відомо на недавньому міжнародному дегустаційному конкурсі Ukraine Wine&Spirits Awardz в Києві, на якому й продукція «Українських медоварів» була представлена, найвищі. Дрогобичани здобули найпрестижнішу нагороду конкурсу — платинову медаль, набравши 95, 14 бала (медак «Дикий мед»). Два інші напої, «П'янка вишня» та «Вогонь», також до числа кращих потрапили, здобувши срібло. Їх оцінено відповідно у 84, 29 та 83, 57 бала.

Роман Войтків та Вікторія Агромакова під час конкурсу в Києві
Роман Войтків та Вікторія Агромакова під час конкурсу в Києві

Дегустація відбулась наосліп

Наскільки об'єктивні результати конкурсу, організаторами якого стала Асоціації сомельє України та Міжнародна асоціація сомельє? Ніхто під сумнів результати міжнародного змагання не ставить. Інакше й бути не може. Як пояснили нам, конкурс відбувся відповідно до стандартів Міжнародної організації винограду і вина OIV. До складу журі обрали найавторитетніших сомельє. Вони й дегустували представлені для оцінювання напої. Цікаво, що уся ця робота відбулася наосліп. Ніхто з членів журі, дегустуючи та віддаючи перевагу якостям запропонованих для «проб» напоїв, не мав жодної інформації щодо виробника «скуштованої» ним продукції. І ще одна важлива деталь. Результати оцінювання зберігалися на платформі Gustos. life — технічному партнері конкурсу. Ця програма, як добре знали учасники конкурсу, виключає можливості помилок, що виникають під час ручної обробки даних.

Чим у своїх «симпатіях» сомельє керувались?

Усі залучені для дегустації сомельє відзначили вищу порівняно з продукцією інших учасників якість напоїв «Українських медоварів». Як зазначила сама директорка компанії Wine&Spirits, яка займається організацією та проведенням міжнародних конкурсів, виставок, конференцій та семінарів, а також ведуча недавнього конкурсу в Києві Вікторія Агромакова, медак «Дикий мед», набравши найвищу кількість балів за всю історію проведення змагання, став новим орієнтиром для тих, хто хоче покращити власні результати та прагне досконалості у своїй справі. До цього спонукає й мета конкурсу — підвищення якості виробництва та культури споживання напоїв, надання компаніям-виробникам ефективного інструменту для просування власної продукції. Саме на таких конкурсах відбувається обмін досвідом, укладаються нові партнерські угоди та визначаються пріоритети розвитку галузі. У розмові з нами Роман Войтків визнав, що результати конкурсу вплинули на відвідуваність павільйону «Українських медоварів». Людей побільшало.

Вікторія Агромакова — не єдина з тих, хто так схвально висловився про медові напої з Дрогобича. Такої ж думки, як вона, дотримуються й сомельє, які взяли участь у дегустації конкурсних проб. Знавцям напоїв дуже сподобався медак «Калина медова». Його також «Українські медовари» виробляють. Цей напій вирізняється ідеальним балансом смаків. У ньому тонко відчувається, м’яко дається чути «ядро» створеного напою. Шкода лише, що даний напій до конкурсної програми не увійшов. Бренд «Українських медоварів», на думку самих дегустаторів, слід рекламувати як національний.

А ось думка президента Асоціації сомельє України, переможця конкурсу на звання кращого сомельє країни у 2009 році Івана Бачуріна: «На недавньому конкурсі в Києві всі зразки напоїв поділили на п’ять груп. Я очолював комісію, члени якої дегустували міцні напої. У цій категорії дуже добре були представлені зразки „Українських медоварів“. Вже точно не пам’ятаю, але на нашу панель було представлено чи то 48, чи то 49 зразків міцних напоїв. Зрозуміло, що дегустація проводилась наосліп. Усі члени комісії у своєму оцінюванні виявились одностайними — віддали перевагу продукції „Українських медоварів“. Якщо спробувати дати переможцю загальну смакову оцінку, то висловлюсь так: дуже складна за органолептикою, із довершеним смаком. Із задоволенням рекомендую всім скуштувати продукцію цього виробника. Сам же сподіваюся на нагоду побувати в Дрогобичі, відвідувати дане підприємство». Інших сомельє найбільше вразив бальзам «Дикий мед». Своєю вишуканістю, смачним шоколадним присмаком, свіжим запахом вершків.

Головне — бренд. Решта додасться

Продукцію «Дрогобицьких медоварів», попри здобуті нагороди за високу якість, ще не скрізь в Україні знають. Вона добре реалізується у Трускавці, де відпочивальники швидко визначились із пріоритетами у споживанні медових напоїв. Що таке «Медак» та «Медівка» не з чуток знають у Києві та кількох обласних центрах. Загалом же, про цей бренд українці чують мало. Тому не дивно, що на першому плані у просуванні продукції «Українських медоварів» ставиться не заробляння грошей за будь-яку ціну, а популяризація, як на цьому не раз наголошує Роман Войтків, споконвічного українського бренду, яким для нашого народу завжди були медові напої. Нам свої позиції потрібно повернути. До 2022 року за обсягом виробництва меду Україна посідала перше місце в Європі та входила до числа світових лідерів у галузі медоваріння. На той час наша країна перебувала серед найпотужніших світових експортерів цього продукту.

Ще будуть нові розробки та досягнення

Як повернути втрачені позиції? «Легше запитати, ніж відповісти», — жартома відповіли нам в «Українських медоварах», чия загальна виробнича площа вже за межі однієї тисячі квадратних метрів виходить. У час війни, коли на роботу виходить близько 10 осіб, попит на продукцію підприємства не такий, як у мирний час. Працюють наполовину своїх можливостей. А раз так — значить і фінансова віддача далека від очікуваної. Усім більшого б хотілося, але, крім побажань та планів, є ще й таке поняття, як об'єктивна реальність. А вона така, що інвестори вкладати кошти не поспішають. Чекають, не діждуться, коли наші захисники очистять рідну землю від ненависного окупанта. Головне завдання, яке сьогодні стоїть перед підприємством, — вистояти. Але це, звісно ж, не означає, що в колективі не знають, що робитимуть, не готуються до дня, коли мир настане. Готуючи підґрунтя для майбутніх масштабних змін, активно співпрацюють із дослідниками напоїв. Наприклад, заміна складових та покращення смакових якостей напою «Дикий мед» відбулась за активної участі керівника лабораторії Львівського лікеро-горілчаного заводу Сергія Салака. Ця співпраця, як показав конкурс у Києві, безслідно не минулась. Так само активно, як із лабораторією Львівського лікеро-горілчаного, співпрацює підприємство і з кафедрою технології органічних продуктів Національного університету «Львівська політехніка». Зупинятись на цьому партнери не планують. Ще будуть нові розробки та досягнення. І, як запевняють на підприємстві в Дрогобичі, ще не раз почуємо про продукцію «Українських медоварів».

Схожі новини