«Адова» локшина на Першому Національному

Ніколи би не згадав про “теракт у Дніпропетровську”, якби випадково, клацаючи ввечері пультом від телевізора, не наштовхнувся на цю фразу на збіговиську в Савика Шустера.


Трохи послухав. Ішлося про ще весняні події, коли в Дніпропетровську вибухнули кілька вуличних сміттєвих баків. У Савика обговорювали присвячений тим вибухам документальний фільм “Адов ад”, який напередодні прокрутив Перший Національний. Здогадайтеся з трьох разів, кого саме автори цього фільму намагаються “прив’язати” до квітневих подій? Правильно — опозицію. Мотивація там приблизно така: вибухи мали на меті зірвати Євро-2012, а це об’єктивно працювало проти влади і додавало балів її політичним противникам...

У студії про результати розслідування доповів представник Служби безпеки України. До його честі, він зробив це професіонально. Розповів, що слідство абсолютно точно встановило, хто саме поклав у дніпропетровські баки вибухові пристрої, і про те, як шукали й затримували злочинців. Водночас представник СБУ наголосив: жодного зв’язку між виконавцями вибухів і опозицією слідство не встановило.

Здавалося би, крапка? Не зовсім. Після обговорення фільм-агітку... показали знову. Учора деякі ЗМІ повідомили, що “Адов ад” присутній у телепрограмі Першого Національного на 22,23 і 24 жовтня, причому у вечірньому прайм-таймі. (Я особисто на сайті vsetv.com у програмі на вівторок і середу не знайшов, але у програмі на понеділок фільм був. Може, на цьому сайті програму на вівторок-середу просто не встигли актуалізувати?). Виходить, спростування представника СБУ мали змогу бачити тільки ті телеглядачі, які дивилися шоу Савика. А маячню про опозицію, яка начебто організувала теракт у Дніпропетровську, аби прийти до влади, транслюють щонайменше три рази! А може, навіть усі п’ять.

На самому Першому Національному пояснили, що повтор стрічки зумовлено її високим рейтингом. Мовляв, так багато людей зацікавилося, що ми як “професійні менеджери” змушені були це повторити... Таку “туфту” слухати смішно й водночас огидно. Але не виключено, десь у глибинці передвиборну локшину телекомпанії V-TV (виробник роликів “Останнє попередження”, на які скаржилися “Батьківщина” і “УДАР”) сприймуть як незалежне журналістське розслідування... Найсумніше у всій цій історії, що Перший Національний — державний телеканал, який утримується з бюджету, тобто з податків громадян України. За повних лохів нас мають за наші ж гроші...