Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Валіза на колесах? У Дубровнику її хіба понесете…

Туристична Мекка Хорватії забороняє гостям із таким багажем заходити до Старого міста — аби шум не заважав місцевим

Улітку на вулицях старого Дубровника просто яблуку нема де впасти. Пхатися туди з валізами точно не варто... Фото Фото dw.com
Улітку на вулицях старого Дубровника просто яблуку нема де впасти. Пхатися туди з валізами точно не варто... Фото Фото dw.com

Влада хорватського Дубровника, розташованого на березі Адріатичного моря, не дозволятиме вхід до історичного Старого міста туристам із валізами на колесах. Такі валізи, що «волочаться» середньовічною бруківкою, дуже торохкотять, і на це постійно скаржаться місцеві жителі.

Щороку хорватський Дубровник відвіду­ють близько 1,5 мільйо­на туристів. Їхній потік значно зріс після того, як середньовіч­не місто-фортеця у Південній Далмації стало місцем зйомок популярного серіалу «Гра пре­столів»… Утім, туристи, якщо їх багацько, це не лише додат­кові гроші для міста, а й не­абиякий клопіт для місцевих жителів. У сезон на вулицях ста­рого Дубровника яблуку немає де впасти, натовп галасливих туристів такий щільний, що годі проштовхнутися…

Реагуючи на численні скарги жителів Старого міста, влада Ду­бровника неодноразово нама­галася якось зменшити кількість закордонних туристів. Зокрема, обмежуючи кількість поромів, які прибувають на рейд, і кількість туристів на мурі старого Дубров­ника… І ось нова ідея.

Як інформує хорватське ви­дання Jutarnji List, туристам, які відвідують Старе місто, не до­зволять брати зі собою валізи на колесах. Як пояснив міський голова Дубровника Мато Фран­ковіч, валізи, які «волочаться» середньовічною бруківкою, то­рохкотять так гучно, що це ство­рює неабиякий дискомфорт для місцевих мешканців.

Тож тепер туристам, які все-таки зайдуть у Старе місто з ва­лізами на колесах, доведеть­ся свій багаж нести… Утім, уже восени влада Дубровника пла­нує запустити нову туристич­ну послугу. Гості міста зможуть залишити багаж перед ворота­ми старого Дубровника, звід­ки валізи доставлять до забро­ньованих їх власниками готелів чи апартаментів. (Найімовірні­ше, послуги «носильників» бу­дуть не безкоштовними). А зго­дом схожу систему доставки багажу запровадять у місцево­му аеропорту.

Як інформує tourism-review.com, міський голова Дубровни­ка також розпорядився закрити літню терасу бару в центрі Ста­рого міста. Місцеві скаржилися на гучну музику, яка щоночі лу­нала до самого ранку…

Від початку 2023 року Ду­бровник відвідали 289 тисяч ту­ристів, які викупили понад 763 ночі у готелях і апартаментах. Це на третину більше, ніж за той са­мий період 2022-го. На інших хорватських курортах туристів теж побільшало. У Загребі це по­яснюють, зокрема, входженням Хорватії до Шенгенської зони й переходом країни на спільну єв­ропейську валюту — євро.

У центрі міста в купальнику? Штраф!

Літні новації також готують­ся запровадити на популярному італійському курорті Ґалліполі (південний регіон Апулія, побли­зу Лечче). Там влада заборони­ла ходити центром міста у ку­пальних костюмах і з оголеним торсом. Поза тим, заборонено заходити до публічних закладів і державних установ у надто лег­кому одязі, наприклад, у шортах і футболці. Штраф за порушен­ня нових правил, які діятимуть із 1 липня до 20 вересня, станови­тиме від 25 до 150 євро.

Міський голова Стефано Мі­нерва пояснив, що указ, який він підписав, має на меті відновити у Ґалліполі порядок, хороші ма­нери, аби курорт став «зручні­шим для життя». У місті також заборонили гучну музику піс­ля опівночі. «У туристів є право розважитися, але не можна по­гіршувати якість життя місцевих жителів», — цитує мера італій­ське видання Corriere della Sera.

У Ґалліполі, розташованому на березі затоки Таранто, — 20 тисяч жителів. При цьому вліт­ку курорт приймає одночасно близько 100 тисяч туристів.

А тим часом…

Із 1 липня Болонья стане першим великим містом Іта­лії, що запровадить «драко­нівське» обмеження швидко­сті автотранспорту — 30 км на годину. У такий спосіб сто­лиця регіону Емілія-Романья піде шляхом італійських Оль­бії та Асколі, а також бельгій­ського Брюсселя, іспанської Валенсії, норвезького Осло, французького Ґренобля й фінського Гельсінкі.

«Наша мета — нуль смер­тей на вулицях», — заявив мер Болоньї Маттео Лепоре. За його словами, у Болоньї створять «іншу модель місь­кого життя».

Схожі новини