Передплата 2024 ВЗ

Без текстилю, зате з самокатами і велотренажерами…

У Польщі відбулася ХІІ Міжнародна виставка China Homelife Poland 2023

Фото автора
Фото автора

Так уже склалося, що в останні дні травня і на початку літа столиця Польщі перетворюється на «маленький Китай». Річ у тім, що саме на цей час припадає проведення міжнародної китайської виставки у Польщі. Останніми роками її проводять у спеціально обладнаних павільйонах поблизу Варшави, і сюди з'їжджаються підприємці з багатьох країн світу. І України у тому числі. Цьогорічна виставка China Homelife Poland відбулася 12-й раз. Її мета — презентація товарів і послуг китайських виробників, організація ділових переговорів між виробниками та потенційними імпортерами з країн Європи.

Щоправда, під час пандемії коронавірусу відкритих оглядів не було. Усе відбувалося в онлайн-режимі. Біля стендів стояли представники Польщі і розповідали про той чи інший товар. А цього року китайці приїхали особисто зі своєю продукцією.

Як і в попередні роки, на виставку China Homelife Poland 2023 група журналістів зі Львова поїхала з туристичною фірмою «Карпатія-Галич-Тур». Директор турфірми Любов-Теодозія Микитка пообіцяла нам не екскурсійну, а самостійну прогулянку старою Варшавою.

Перші два дні тут ніхто нічого не продає, а в останній день виставки можна було придбати все, що душа забажає. Ось тут вже наш народ тягнув до автобусів самокати, велотренажери, каструлі, і всіляке кухонне причандалля… Хоча, як відомо, не всі китайські вироби у нас користуються шаленою популярністю. Але китайці на виставку везли, мабуть, найкращі екземпляри своєї продукції. Продавали і за долари, і за польські злоті. Коли ми їм показували євро, кривилися і заперечливо махали руками.

За моїми особистими спостереженнями, на цьогорічній китайській виставці і павільйонів було менше відкрито, і асортимент був не такий широкий, як у попередні роки. У чому причина, журналістка «ВЗ» запитала у президента Варшавської Торгової Палати Марека Трачика.

— Так, звісно, якщо рахували, скільки виставкових павільйонів було до пандемії, то це була цифра, що сягала понад 1000. Натомість, під час коронавірусу жодного представника з Китаю не було із зрозумілих причин. А цього року вдалося відкрити понад 500 павільйонів. І це непогана цифра — нас тішить та динаміка, яка почала набирати обертів.

— Цьогоріч чула від українців нарікання, що зовсім не було представлено текстильних виробів — постелі, рушників…

— Ми не маємо впливу на асортимент. Що представники Китаю хочуть, те й пропонують до продажу. На мою думку, важливим елементом є те, що люди хочуть подорожувати, у тому числі і українці, які взяли участь у виставці. З нашого боку, звісно, будемо говорити, щоб на виставку, що відбудеться вже у листопаді цього року, привезли групу текстильних товарів.

— Чи багато на 12-й виставці було підприємців з України?

— На жаль, не так багато, бо через війну, що йде в Україні, багато підприємств змушені були припинити діяльність. Якщо до пандемії було понад 800 представників, то цьогоріч лише близько 150 власників бізнесу. Сподіваюся, що вже найближчим часом усе зміниться на краще.

Схожі новини