Передплата 2024 «Добре здоров’я»

«Ні колеги-депутати, ні міський голова Львова не бачать потреби провести позачергову сесію щодо кризи сміттєпереробного заводу»

Суд остаточно припинив будівництво заводу через відсутність ліцензії польського підрядника

Будівництво станом на серепень 2024 року. Фото Романа Балука
Будівництво станом на серепень 2024 року. Фото Романа Балука

17 жовтня на черговій сесії Львівської міської ради депутати розглянуть питання щодо причин припинення будівництва сміттєпереробного заводу на вулиці Пластовій, 13, та шукатимуть шляхи виходу з кризи. Фракція «Варта» у Львівській міській раді пропонувала провести позачергову сесію ще цього тижня, тобто на початку жовтня.

«На жаль, ні колеги-депутати, ні міський голова Львова не бачать потреби провести позачергову сесію щодо сміттєпереробного заводу, — сказав у коментарі для „ВЗ“ голова фракції „Варта“ у Львівській міській раді Юрій Мартинюк. — Тож, поговоримо про це 17 жовтня. Головне, аби вдалося знайти правильне рішення і відновити будівництво заводу».

Львівський окружний адміністративний суд зупинив будівництво сміттєпереробного заводу на вулиці Пластовій, 13, оскільки раптово виявилося, що у польського підрядника, компанії Control Process SA, немає ліцензії на зведення подібних об'єктів. Ситуація виглядає дивною. Завод зведено на 70%, невже у львівській Ратуші під час тендеру не перевірили ліцензію підрядника… Тендер проводили фахівці Європейського банку реконструкції та розвитку.

Перші сигнали про проблеми з будівництвом заводу виникли минулого тижня — польський підрядник порушив умови контракту, не продовжив вчасно банківську гарантію в сумі 3,6 млн євро на виконання контракту. Через це завод припинили будувати.

Зупинення будівельних робіт з боку Феміди — це тимчасовий захід на час розгляду справи в суді. Позов до суду подав депутат Львівської міської ради Олексій Різник. Він стверджує, що підрядник Control Process SA отримав дозвіл на будівництво заводу незаконно. За інформацією відкритих джерел, у компанії Control Process S.A. і раніше виникали проблеми з реалізацією проєктів на території Польщі.

В ухвалі суду, зокрема йдеться про те, що у представництва Control Process S. A. була відсутня ліцензія на будівництво обʼєктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до обʼєктів зі значними наслідками.

«Уважно вивчаємо цю ситуацію і готові надати всю інформацію, яка в нас є щодо цього питання. Сторони зобовʼязані виконати рішення суду. Очікуємо від підрядника, аби він в суді прояснив всі питання, повʼязані з його ліцензією», — розповів директор ЛКП «Зелене місто» Олександр Єгоров.

«Про відсутність ліцензії польської фірми публічно говорила я, покійний депутат-юрист Юрій Ломага, — зауважила у коментарі для „ВЗ“ депутатка Львівської міської ради Наталія Шелестак. — Але чиновники нам говорили інше — все перевірено, ліцензія є. Ми навіть давали витяги з реєстрів, де насправді ліцензії не було. Зараз з цього питання тривають юридичні консультації. Польський підрядник також не надав гарантію на свої роботи. Гарантію хотіли зробити умовною. А коли їм це не вдалося, то дали лише тримісячну гарантію. Згідно з угодою, гарантія головного підрядника має бути на термін одного року після завершення контракту плюс 28 днів. Цей документ поляки не надали досі».

Уточнюю про юридичний статус гарантії підрядника. «Якщо не виконують зобов’язань, то місто має право забрати в підрядника певну кількість грошей назад, — пояснила Наталія Шелестак. — Зараз йдеться про 8 мільйонів євро, а це велика сума. А ми вже заплатили підряднику 14 мільйонів. Завод зведено на 70%. Чому ми хотіли позачергове скликання сесії? Бо відповіді на ці проблемні питання щодо заводу маємо почути від міського голови Львова Андрія Садового, який привів цих поляків. З ними одразу були проблеми, це не трапилося одного дня. Своє слово має також сказати Європейський банк реконструкції та розвитку, інженер, який здійснює нагляд за роботами».

Нагадаємо, історія з будівництвом сучасного заводу з переробки сміття за прикладом Польщі у Львові говорять з 2018 року. На початку лютого 2022 року львівська мерія уклала контракт з підрядником на суму 36,6 млн євро кредиту. Згодом у мерії заявили, що через зміну курсу валют і війну будівництво сміттєпереробного заводу у рази подорожчає. Завод мали відкрити наприкінці січня 2025 року, але тепер про дату відкриття говорити завчасно.

Схожі новини