Передплата 2024 «Добре здоров’я»

«Шахраї дистанційно заблокували волонтерські банківські карточки»

Жертвою аферистів став львівський волонтер, захисник історичних пам’яток Андрій Салюк

Фото умовне з сайту pexels
Фото умовне з сайту pexels

Відомий львівський волонтер, керівник благодійної організації «Львівський лицар» Андрій Салюк, який тривалий час збирає гроші на фронт, став жертвою шахраїв. Йому зателефонували начебто працівники банку, попросили змінити налаштування банківських карток (на яку збирають кошти для ЗСУ), зокрема змінити суму кредитного ліміту. Оскільки волонтер засумнівався у тому, що це банківські працівники і відмовився змінити налаштування, ті перейшли на агресивний тон спілкування (працівники банку спілкуються ввічливо, це складова корпоративної культури. — Авт.). Тоді шахраї пригрозили одразу заблокувати картку волонтера. І за лічені секунди карточка була заблокована… У банку не могли пояснити, як шахраї самостійно заблокували картки, мовляв, це нова схема, яку банківські фахівці ще вивчають.

«Шахраї удосконалюються»

«Причому шахраї заблокували не лише мої карточки, на які я збирав гроші на фронт, а й мою особисту зарплатну картку, на яку отримую кошти за викладацьку діяльність, — розповів Андрій Салюк для „ВЗ“. — Звернувся в банк. Шахраї не встигли зняти гроші. У банку мені поміняли картки і зробили додатковий захист нових карток. Зміни відбулися і по телефонному номеру, щоб на майбутнє максимально ускладнити шахраям доступ до картки. Шахраї удосконалюються, тому і банки повинні удосконалювати захист карток своїх клієнтів».

Андрій Салюк каже, що одразу «розкусив» шахраїв. Спершу вони спілкувалися в діловому стилі, демонстрували неабияку «турботу» про клієнта… Та коли пан Андрій відмовився змінювати налаштування кредитного ліміту, на нього телефоном посипалася порція хамства. «Це мене насторожило, — продовжує розмову Андрій Салюк. — Що ще насторожувало — зі мною телефоном спілкувалися із застосуванням системи спотвореного голосу… Слава Богу, їм не вдалося вкрасти жодної копійки. Переживаєш не так за власні гроші, як за громадські. Працюємо далі».

«Пропонують власнику картки збільшити кредитний ліміт… «

Експерт з фінансових питань Віктор Гальчинський пояснює «ВЗ», що волонтери часто стають жертвами шахраїв — номери їх карток опубліковані в соцмережах. Далі - справа за майстерністю злодія, який намагається зняти гроші з картки. Якщо сума власних коштів на картці є малою чи кошти постійно знімають з рахунку, шахрай має план «Б» — переконати телефоном клієнта підвищити кредитний ліміт до максимуму. Після того виманюють паролі, аби вивести кредитні гроші з картки на інший рахунок…

Аби нечисті на руку люди не могли додзвонитися власнику картки, пан Віктор радить не вказувати публічний номер телефону в договорі на обслуговування картки. Якщо на картку є громадський збір коштів на ЗСУ, важливо не реєструвати фінансовим номером публічний номер телефону.

«Способів шахрайств, де виманюють гроші з банківських карток, є багато, — каже Віктор Гальчинський. — Це стосується карток різних банків. Одна річ, якщо шахраї виманюють паролі. Інша справа, якщо з публічних джерел волонтерів відоме ім‘я власника картки, телефон. Телефонують і пропонують власнику картки збільшити кредитний ліміт, щоби якомога більше коштів можна було потім вкрасти. Потім, як правило, просять власника картки зробити переказ грошей з кредиту, або змінити пароль таким чином, щоб його знали шахраї. Раджу не виконувати жодних дій, які просять сумнівні люди, що представляються працівниками банку. Після розмови з сумнівною особою треба зателефонувати на „гарячу лінію“ банку і запитати, що турбує».

Незаконні операції з банківськими картками класифікуються, згідно із Кримінальним Кодексом України, як «шахрайство», або «незаконне втручання в роботу комп’ютерних систем».

Схожі новини