Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

У Трускавці чекають на польських туристів

Для цього треба якнайшвидше запустити залізничне сполучення з польськими прикордонними містами

На недавній зустрічі міністрів інфраструктури України та Польщі Олександра Кубракова та Анджея Адамчика, що відбулась у Варшаві, одним із головних питань стало прикордонне залізничне сполучення між двома країнами. Варшава, як про це інформує пресслужба Трускавецької ОТГ, підтвердила свою згоду, готова у всьому сприяти, аби польські туристи, які полюбляють відпочивати у Трускавці, вже найближчим часом мали змогу добиратись до найвідомішого бальнеологічного курорту України найкоротшим залізничним шляхом. Колись такий потяг курсував між Хировом і Сяноком. Однак згодом сполучення перервали.

На кончу необхідність відновлення колишнього маршруту з продовженням руху до Трускавця очільник міста «Нафтусі» Андрій Кульчинський наголошує із 2016 року. Це питання обговорювалось на щорічних міжнародних економічних форумах в Польщі та Україні. Чому ж тоді так довго дане питання не вирішується, «провисло» в повітрі?

Та ніхто не давав гарантій, що залізничне сполучення у запропонованому українською стороною «форматі» стане економічно вигідним, принесе свої дивіденди як українській, так і польській стороні. З 2014 року, початку російської агресії на Сході України, зазнали зміни туристичні потоки до міста «Нафтусі». Якщо раніше серед відпочивальників, які приїжджали до Трускавця, найбільшу частку становили росіяни, тепер щораз більше туристів прибуває з сусідньої Польщі. Якщо в 2010—2015 рр., за даними планово-економічного відділу Трускавецької міськради, кількість відпочивальників з Польщі коливалась у межах 0,6 тис. — 1,4 тис. осіб, то в 2016 році даний показник зріс до 4,2 тис. осіб, у 2017 році — до 11,3 тис. осіб, а в 2018 році — до 20,3 тис. осіб. Піковим став докарантинний 2019 рік, коли кількість поляків, які прибули до Трускавця на оздоровлення, перетнула позначку в 25 тис. осіб. Ця позитивна тенденція продовжувалась би, якби не коронавірусна пандемія.

Після появи вакцини від небезпечної інфекції та початку щеплення до Трускавця знову почали їздити польські туристи. Їх, як вважають у Трускавецькій міськраді, було б набагато більше, якби не складнощі, що у період пандемії виникають під час перетину кордону. Трапляється, що відпочивальників із сусідньої країни змушують пересідати з одного автобуса в інший. Є і інші викликані коронавірусом «процедури», яких би не було, якби існувало прикордонне залізничне сполучення.

Точної дати відкриття залізничного сполучення між Трускавцем і польськими прикордонними містами наразі ніхто називати не може. Але мають надію і готові докластись до того, щоб гарна для всіх новина вже у найближчій перспективі стала реальністю. Першим кроком у реалізації підтвердженого у двох столицях гарного наміру мало б стати відновлення сполучення з Польщі до Хирова. Свою частку праці для того, щоб анонсований проєкт швидко відбувся, має виконати Трускавець. Місто «Нафтусі» володіє обмеженим колійовим ресурсом. До Трускавця, який має регулярне залізничне сполучення з Києвом, Дніпром та Харковом, поїзди постійно спізнюються. Справжній антирекорд встановлено в один із днів минулого тижня, коли потяг Київ-Трускавець приїхав не на восьму ранку, а в обід. Жителі міста-курорту та відпочивальники потерпають через незручності з переходом через колії. Повсюдно розрекламований бальнеологічний курорт чи не єдине місто на маршруті Трускавець-Львів, в якому немає мосту-переходу через залізничні колії.

Читайте також: Історія з бородою про воду, Борислав та Східницю

Схожі новини