«Якщо діти виберуть заняття з будь-якого виду спорту замість „залипання“ у гаджетах — це вже маленька перемога»
Вчитель із Львова Микола Линдюк переміг у всеукраїнському проєкті «Грай за рівність» для викладачів фізичного виховання
Львівський ліцей імені Івана Пулюя вміє дивувати перемогами. Особливо спортивними. Лише три місяці тому дівчата під керівництвом вчителя фізкультури Тараса Гливи привезли «золото» з Всеукраїнських змагань з черліндингу «Пліч-о-пліч. Всеукраїнські шкільні ліги», аж тут нова «заявка» на перемогу. Учитель фізкультури ліцею Микола Линдюк Микола став одним з переможців у всеукраїнському проєкті «Грай за рівність».
Змагання відбувалося серед 80 вчителів, які взяли участь у проєкті Klitschko Foundation. Вчитель фізичної культури не лише пройшов інтенсивний 4-денний тренінг, а й виграв для свого ліцею сучасний спортивний інвентар, який дозволить проводити заняття у 6 модулях НУШ (нової української школи). Про цю перемогу пан Микола розповів журналістці «ВЗ».
— Коли побачив, що відкрито прийом заявок на Всеукраїнський проєкт «Грай за рівність», одразу подав необхідні документи, — каже пан Микола. — Бо завжди мріяв створити середовище, у якому кожна дитина, незалежно від статі, почуватиметься рівною на спортивному майданчику чи у спортзалі. Адже саме ми, вчителі, часто впливаємо на мотивацію та мрії наших учнів. Проєкт дав мені інструменти та знання, щоб це все втілити.
За словами Миколи Линдюка, участь у проєкті взяли 80 вчителів з усієї України і пройшли тренінгову програму, яка допоможе їм створити гендерно рівні умови на уроках фізичної культури. Крім того, значна частина інтенсивних занять була присвячена розвитку у самих вчителів навичок заохочувати своїх підопічних до занять спортом. Після завершення навчання всі учасники проєкту реалізують локальні спортивні ініціативи у своїх школах: змагання, челенджі, фестивалі та конкурси. І за свою активність та наполегливість отримають від Klitschko Foundation набір сучасного спортивного спорядження для підтримки шкільних заходів.
— Як і більшість вчителів, відчуваю особисту відповідальність, насамперед, за безпеку учнів, — каже Микола Линдюк. — Ну, і, звісно, за їхній вибір. Не вимагаю, аби вони ставали чемпіонами. Але навіть те, що вони оберуть 40-хвилинне заняття з будь-якого виду спорту замість «залипання» у гаджетах — це вже маленька перемога.
За словами директорки благодійної організації Klitschko Foundation Ангеліни Осандчої, вчителі фізичного виховання залучили понад 20 тисяч дітей з різних регіонів України до спортивних активностей у межах проєкту. Попри повітряні тривоги та відключення електроенергії, учасники проєкту продовжують популяризувати рівність у спорті та залучати до нього якомога більше людей. «Грай за рівність» — проєкт, покликаний допомогти побачити не просто учениць, які потребують підтримки на уроці фізичного виховання. Це проєкт, який допомагає роздивитись особистість, стерти гендерні стереотипи у спорті. Урівняти можливості дівчат та хлопців в їхніх шансах на успішне та вільне майбутнє.