Передплата 2025 «Неймовірні історії життя»

«Якщо з бюджету не дотувати перевезення, то проїзд по Леокарт коштував би 23 гривні»

Перевізники Львова вимагають від мерії підвищити тариф на проїзд, але про цифри мовчать

Фото з сайту ЛМР
Фото з сайту ЛМР

Не встигли львів'яни звикнути до нових тарифів по системі електронного квитка (Леокарт — 13 грн, банківська картка — 15, квиток придбаний у водія — 25), як міські перевізники почали вимагати підвищення оплати проїзду, мовляв, зараз тарифи збиткові. Нагадаємо, востаннє тариф на проїзд підвищували у вересні минулого року, щоправда, лише на паперовий квиток з 20 до 25 грн. Тепер перевізники за своїм традиційним сценарієм вимагають у чиновників Ратуші підвищити тариф, але сум наразі не називають.

Які аргументи у власників маршрутів?

Тариф треба збільшувати, кажуть перевізники, через зростання витрат на пальне, ремонт, зарплати водіям і необхідність оновлення автобусного парку.

Серед аргументів — зростання зарплат. Так, середня оплата водіїв зросла з 10 тис. грн (грудень 2023 року) до 20 тис. грн, а для механіків — до 47 тис. грн. Застерігають, що без підвищення тарифів місто невдовзі може зіштовхнутися із зменшенням кількості автобусів на маршрутах і погіршенням якості перевезень.

Начальник управління транспорту Львівської міської ради Олег Партика сказав для «ВЗ», що не знає, чи варто слухати версії перевізників, усе потрібно вивчити і порахувати. «До мене лист перевізників ще не дійшов», — наголосив чиновник.

Що кажуть в транспортній комісії?

«Заява перевізників про підвищення тарифів — як сніг на голову, — відзначив у коментарі для „ВЗ“ голова депутатської комісії транспорту та зв’язку Львівської міської ради Ігор Зінкевич. — Дивна позиція комунального перевізника — АТП 1. Ще тиждень тому вони говорили на засіданні нашої комісії, як в них з грошима все добре і що взяли в банку 50 мільйонів гривень кредиту для купівлі десяти автобусів. А тут кажуть про збитки через тариф… Я не проти розглядати питання підвищення тарифів, але хочу побачити цифри та аргументи. Справді, з введенням електронного квитка у місті стало менше скарг на роботу громадського транспорту. Але мінуси все ж є - не всюди є кондиціонери, деякі автобуси старі. Щороку перевізникам виділяють з міського бюджету кошти, зокрема на покриття пільгових перевезень. За моїми суб'єктивними підрахунками, якщо з бюджету не дотувати перевезення, то проїзд по картці Леокарт коштував би 23 гривні (зараз коштує 13 грн)».