РНБО викрила телеграм-канали, які поширюють дезінформацію

  • 25.10.2021, 18:45
  • 518

Також вдалося з‘ясувати, хто є їхніми адміністраторами

Про це повідомили на сайті РНБО.

Рада національної безпеки й оборони України виявила телеграм-канали, які поширюють дезінформацію на користь російської влади.

Йдеться про такі канали:

  • Klymenko Time;
  • VESTI;
  • Шептун;
  • First;
  • Новоstnoy,
  • Юрий Ткачёв;
  • Андрей Манчук;
  • КОРНИЛОВ;
  • Максим Могильницкий;
  • Вадим Рабинович;
  • Moroz.Live.

За спостереженнями ради, основним наративом цих ресурсів є «приниження національної гідності українців, особливо Революції Гідності, яку канали називають «переворотом».

В РНБО з’ясували, що «Klymenko Time» належить колишньому міністру доходів і зборів Олександру Клименку, а «Vesti» (канал видання Vesti.ua) очолює цивільна дружина Клименка — Ольга Семченко.

Канали «Шептун» та «First» адмініструє користувач «@A_menejer» (також @A_manager2 та @Arhangel).

Згідно з даними СБУ, він приймає замовлення на публікацію матеріалів політичного характеру, здійснює менеджмент та адміністрування мережі телеграм-каналів.

За даними джерела УП, адміністратором є Артем Давидченко — один з організаторів протистоянь в Одесі 2 травня 2014 року зі сторони представників «Антимайдану».

Він зараз перебуває у розшуку.

«@A_menejer», окрім вже загаданих каналів, адмініструє відомі проросійські канали «Легитимный», «Резидент» та «ЗеРада».

РНБО перехопило листування Давидченка, де він отримує замовлення на пропаганду.

Фрагмент листування. Скрін РНБО
Фрагмент листування. Скрін РНБО

Вказані канали разом зі своїми каналами-супутниками перебувають в одному проросійському пулі, всередині якого є кілька дружніх до них каналів, які активно поширюють публікації «Klymenko Time».

«Канали належать до пулу О. Клименка або напряму куруються РФ. Шляхом маніпулювання інформаційними потоками вони утворили мережу з телеграм-каналів, що постійно взаємодіють один з одним. За допомогою безперервних цитувань та перепостів створюється ілюзія незалежної думки каналу, що підкріплена посиланням на більший, і, відповідно, «поважніший» канал. Хоча насправді вони є лише «ретрансляторами» наративів РФ, що замасковані під так звану «українську опозицію», — йдеться у повідомленні РНБО.

Читайте також: РНБО допустила помилку щодо 108 осіб, — секретар

Схожі новини