«У час війни та хаосу всі прагнуть безтурботності…»
Фурор у всьому світі: люди штурмують магазини заради нової серії іграшок Labubu. Полюють за цією колекційною іграшкою зазвичай модниці, які вішають популярного плюшевого звіра з заячими вушками та зубастою усмішкою на одяг або сумку. Піддались ажіотажу і світові зірки — до своїх брендових сумок його вже причепили Ріанна, Дуа Ліпа та учасниця K-pop гурту Blackpink Ліса
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/532980/lialka.jpg)
Лабубу (Labubu) — істота з серії The Monsters. Її створив художник Касінгом Лунгом з Гонконгу. Спочатку Лабуба був ілюстрацією у дитячій книжці, згодом персонаж став іграшкою, яку випустила китайська компанія Pop Mart.
Нова колекція під назвою «Big Into Energy» охоплює шість вінілових м’яких кулонів (і одну «секретну» фігурку), що уособлюють такі емоції, як кохання, надія і щастя, — кожна у нових колірних рішеннях.
Ціна на нові Labubu варіюється від 13 до 16 доларів (близько 480−590 гривень). Хоча останнім часом вона подорожчала — у деяких країнах Азії, в Європі та Америці ціни стартують уже від 27 доларів. Деякі вже перепродаються на американській платформі StockX за 90 доларів і більше.
Попри те, що іграшка з’явилась ще у 2015 р., її популярність різко зросла тільки зараз. В першу чергу завдяки знаменитостям.
Утім, це не вперше дорослі люди захоплюються іграшками. Свого часу були популярні, наприклад, ляльки Baby Born та Хагі Вагі - з трикутною головою та зубастою усмішкою… Але є такі, мода на які не минає. Це незмінна лялька Барбі, яка не втрачає своєї актуальності. Нагадаю, нещодавно вийшов популярний фільм про Барбі… І він був не для дітей.
Чому дитячі іграшки популярні серед дорослих?
/wz.lviv.ua/images/articles/2025/05/%D0%BB%D1%8F%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%B8.jpg)
Деякі фахівці кажуть, що захоплення дитячими іграшками — це потреба у швидкому дофаміні, який у такий легкий спосіб отримують дорослі. Бо це завжди теплі спогади з безтурботного дитинства…
Пригадую, як журналіст «Високого Замку» Омар Узарашвілі (нині покійний) колекціонував іграшки з кіндер-сюрпризів. Омар писав про кримінал, тематика вельми важка і токсична… А на підвіконні у його кабінеті було до кольору до вибору кумедних мініатюрних кіндерів. Омар, мабуть, на підсвідомому рівні відчував приплив енергії. Він навіть час від часу бавився цими іграшками. Як би це смішно не звучало… А ще він своїм друзям на дні народження завжди дарував м’які іграшки.
Психологиня Людмила Цюпа зазначила:
— Це цілком нормально і природно — колекціонувати іграшки. У час війни і хаосу всі прагнуть безтурботності. Інфантилізм у тренді! У такий спосіб наша психіка захищається. Бачимо цю тенденцію не лише в Україні, а й у світі.
Езотерик Ольга Ткачишин, яка розповідає у TikTok про духовний розвиток, каже:
— Іграшки — це спосіб проявити себе. Люди часто шукають щось зовні, аби надати собі значущості. Саме тому мода та тренди мають такий потужний вплив на людей і суспільство загалом.
Але у людини може складатися ілюзія, що вона щось придбає чи зробить, наприклад, пластичну операцію, і нарешті отримає спокій, насолоду та повноту життя. Але це ілюзія… Людина ніколи нічим зовнішнім — чи то речами, чи іншими людьми, не заповнить внутрішню порожнечу.
Це все призведе до постійної гонитви за якимись ідеалами, і ця гонка буде вічною. Людина все одно буде відчувати внутрішнє спустошення, і у неї буде відчуття, що їй чогось бракує…
Для того, щоб отримати довгостроковий результат, потрібно провести потужну та глибинну роботу над собою. Часто вона болюча. Це як забіг на довгу дистанцію…
Але люди обирають легші шляхи і намагаються себе порятувати якимись дрібницями: іграшками, іншими покупками, зовнішніми змінами в надії, що це щось змінить. Але тих змін, яких людина справді потребує, не буде. Треба пам’ятати, що основне джерело енергії та любові - всередині людини…
Щодо швидкого дофаміну… Справді, коли людина купує якусь дрібничку, споживає солодощі чи «зависає» у соцмережах, отримує швидкий дофамін. Певне задоволення та піднесення. Але це відбувається дуже швидко, і як тебе різко «підняло», так само різко «опустить». І людина знову шукатиме, чим заповнити порожнечу… Тому треба багато працювати над собою, аби почуватися комфортно.