Передплата 2025 ВЗ

«У час війни та хаосу всі прагнуть безтурботності…»

Фурор у всьому світі: люди штурмують магазини заради нової серії іграшок Labubu. Полюють за цією колекційною іграшкою зазвичай модниці, які вішають популярного плюшевого звіра з заячими вушками та зубастою усмішкою на одяг або сумку. Піддались ажіотажу і світові зірки — до своїх брендових сумок його вже причепили Ріанна, Дуа Ліпа та учасниця K-pop гурту Blackpink Ліса

Лабубу часто вішають на сумку навіть відомі зірки.
Лабубу часто вішають на сумку навіть відомі зірки.

Лабубу (Labubu) — істота з серії The Monsters. Її ство­рив художник Касінгом Лунгом з Гонконгу. Спочатку Ла­буба був ілюстрацією у дитячій книжці, згодом персонаж став іграшкою, яку випустила китай­ська компанія Pop Mart.

Нова колекція під назвою «Big Into Energy» охоплює шість вінілових м’яких кулонів (і одну «секретну» фігурку), що уосо­блюють такі емоції, як кохання, надія і щастя, — кожна у нових колірних рішеннях.

Ціна на нові Labubu варіюєть­ся від 13 до 16 доларів (близько 480−590 гривень). Хоча остан­нім часом вона подорожчала — у деяких країнах Азії, в Європі та Америці ціни стартують уже від 27 доларів. Деякі вже пере­продаються на американській платформі StockX за 90 доларів і більше.

Попри те, що іграшка з’явилась ще у 2015 р., її популяр­ність різко зросла тільки зараз. В першу чергу завдяки знаме­нитостям.

Утім, це не вперше дорос­лі люди захоплюються іграшка­ми. Свого часу були популярні, наприклад, ляльки Baby Born та Хагі Вагі - з трикутною головою та зубастою усмішкою… Але є такі, мода на які не минає. Це незмінна лялька Барбі, яка не втрачає своєї актуальності. На­гадаю, нещодавно вийшов по­пулярний фільм про Барбі… І він був не для дітей.

Чому дитячі іграшки популярні серед дорослих?

Деякі фахівці кажуть, що за­хоплення дитячими іграшками — це потреба у швидкому дофа­міні, який у такий легкий спосіб отримують дорослі. Бо це за­вжди теплі спогади з безтурботного дитинства…

Пригадую, як журналіст «Ви­сокого Замку» Омар Узарашві­лі (нині покійний) колекціону­вав іграшки з кіндер-сюрпризів. Омар писав про кримінал, те­матика вельми важка і токсич­на… А на підвіконні у його кабі­неті було до кольору до вибору кумедних мініатюрних кіндерів. Омар, мабуть, на підсвідомому рівні відчував приплив енергії. Він навіть час від часу бавився цими іграшками. Як би це сміш­но не звучало… А ще він сво­їм друзям на дні народження завжди дарував м’які іграшки.

Психологиня Людмила Цюпа зазначила:

— Це цілком нормально і при­родно — колекціонувати іграшки. У час війни і хаосу всі прагнуть безтурботності. Інфантилізм у тренді! У такий спосіб наша пси­хіка захищається. Бачимо цю тенденцію не лише в Україні, а й у світі.

Езотерик Ольга Ткачишин, яка розповідає у TikTok про ду­ховний розвиток, каже:

— Іграшки — це спосіб про­явити себе. Люди часто шука­ють щось зовні, аби надати собі значущості. Саме тому мода та тренди мають такий потужний вплив на людей і суспільство за­галом.

Але у людини може склада­тися ілюзія, що вона щось при­дбає чи зробить, наприклад, пластичну операцію, і нарешті отримає спокій, насолоду та повноту життя. Але це ілюзія… Людина ніколи нічим зовнішнім — чи то речами, чи іншими людь­ми, не заповнить внутрішню по­рожнечу.

Це все призведе до постій­ної гонитви за якимись ідеала­ми, і ця гонка буде вічною. Лю­дина все одно буде відчувати внутрішнє спустошення, і у неї буде відчуття, що їй чогось бра­кує…

Для того, щоб отримати дов­гостроковий результат, потріб­но провести потужну та гли­бинну роботу над собою. Часто вона болюча. Це як забіг на до­вгу дистанцію…

Але люди обирають легші шляхи і намагаються себе по­рятувати якимись дрібницями: іграшками, іншими покупками, зовнішніми змінами в надії, що це щось змінить. Але тих змін, яких людина справді потребує, не буде. Треба пам’ятати, що основне джерело енергії та лю­бові - всередині людини…

Щодо швидкого дофамі­ну… Справді, коли людина ку­пує якусь дрібничку, споживає солодощі чи «зависає» у соцме­режах, отримує швидкий до­фамін. Певне задоволення та піднесення. Але це відбуваєть­ся дуже швидко, і як тебе різко «підняло», так само різко «опус­тить». І людина знову шукати­ме, чим заповнити порожнечу… Тому треба багато працювати над собою, аби почуватися ком­фортно.