У кожній сукні бренду Olena Dats’ є елементи української вишивки
Українська дизайнерка Олена Даць представила нову колекцію на Всесвітній виставці у Дубаї (ОАЕ)
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/449795/dats.jpg)
Український павільйон на виставці EXPO-2020 у Дубаї мав на меті розповісти про нашу країну за допомогою сучасних технологій. Колекція Олени Даць гармонувала із цією концепцією, адже частину елементів суконь дизайнерки виконали на 3D-принтері. Це фрагменти української вишивки, яка присутня у кожній сукні бренду Olena Dats’. Про виставку Експо-2020, нову колекцію і використання у ній сучасних технологій Олена Даць розповіла в ексклюзивному інтерв’ю журналістці «ВЗ».
/wz.lviv.ua/images/articles/2022/01/gist_image_6483441.jpg)
– Олено, а чому саме ви поїхали представляти Україну на виставку Експо-2020 у Дубаї?
– Запропонували взяти участь у виставці не лише мені, а й багатьом українським дизайнерам. Великий акцент в українському павільйоні на Експо було зроблено на розвиток креативних індустрій. Кожна країна мала презентувати себе – аби люди довідалися про неї якомога більше.
– Знаю, не вперше берете участь у такій грандіозній виставці…
– Так, уже вдруге. Така виставка відбувається раз на вісім-десять років. Наступна буде в Одесі 2030 року. І треба вже готуватися, адже Україні довіряють таку почесну місію. А вперше я взяла участь в Експо у Лісабоні – 23 роки тому, коли ще була студенткою. Це був 1998 рік, я навчалася на третьому курсі. Власне участь у цій виставці вважаю початком своєї кар’єри. Тоді ЮНЕСКО обрало мене як представницю України для участі у показі «Світ для майбутніх поколінь: поза простором, часом та океанами”. Мою сукню з цієї події викупив японський Музей костюма в місті Кобе для постійної експозиції. Відтак тему інновацій вважаю «своєю». Оскільки у мене багато клієнтів з Близького Сходу, а через пандемію, яка панує у світі, ми не мали можливості бачитися, вони прийшли мене привітати під час виставки Експо-2020 у Дубаї.
– Спеціально до цієї виставки готували роботи?
– Звісно, актуальна колекція завжди у наявності, і можна було спакувати у валізку кілька робіт і полетіти в Дубай. Але оскільки вже готуюся до наступного сезону, то ідея у мене була готова. На жаль, було трохи мало часу – лише два тижні для того, аби втілити технічно усе те, що я задумала. Мабуть, усі 3D-принтери, які були у Львові, друкували ті елементи української вишивки, які я вирішила втілити у новій колекції.
/wz.lviv.ua/images/articles/2022/01/gist_1640473524741.jpg)
– Багато робіт представили?
– Це не був показ – я виставляла свої сукні на манекенах. Ми роздавали спеціальні листівочки і розповідали про нашу країну та представлені роботи. На кожній сукні були надруковані на 3D-принтері елементи. Мені подобається працювати з цією технологією, оскільки дизайнер не залежатиме від фабрик, – такі речі можна надрукувати й на відстані. Це новий крок у сфері дизайну. Було приємно спостерігати, як багато людей заходить в український павільйон. Я там була лише тиждень, а переді мною у павільйоні виставляла свої роботи українська дизайнерка, яка живе у Дубаї. Після мене ще хтось виставлятиме свої сукні.
– Ці ваші сукні можна одягати на свято?
– Ну, ми ж не запитуємо, куди вбирати сукню «от кутюр». У дизайнерських роботах головною є ідея, яку дизайнер хоче донести суспільству. Моя ідея полягала у тому, що від наших образів, від того, як виглядаємо щодня, залежить і наше оточення. Бо не лише архітектура, а й кожна людина впливає собою, своїм настроєм, своїм образом на те, що відбувається довкола…
/wz.lviv.ua/images/articles/2022/01/gist_IMG_3499.jpg)
– Можливо, під час виставки трапився цікавий випадок?
– Був. Приїхав мій партнер з Кувейту (власник магазину, де продають мої речі). У суботу він у Дубаї одружував сина, а у вівторок у наш павільйон прийшла ціла родина – 12 осіб. Від найменшого представника і до найстаршого. Було приємно, оскільки ми в основному з цим партнером зустрічаємося в Парижі. Вони продають речі і Версаче, і Дольче і Габбана, але казали, що Оленка Даць їхній улюблений дизайнер.
– До чого зараз готуєтеся?
– Звісно, буде створено нову колекцію. Хочу вдосконалити і зрозуміти, як працювати з технікою 3D. Мрію розвивати цей напрям, шукати нових партнерів і пропагувати українську культуру в інших країнах світу.
– А чому обрали саме 3D-друк?
– Кожен вибір – це можливість перейти на новий рівень і шанс запросити у наше життя зміни, про які ми мріємо. 3D-друк – технологія, перевірена часом. Мене завжди цікавив просторовий вплив форми, ефект, який вона створює і те, як форма впливає на поведінку, оточення і навіть, можливо, на нашу долю. Працюючи над цією колекцією, я знову пережила чарівний та містичний момент, – коли з площини зітканого полотна народжуються скульптурні просторові образи. Коли створюєш конструкцію, без якої прикладні вироби просто неможливі, навіть якщо ця конструкція непомітна... Я відчувала це 2006 року, коли створювала колекцію, надихнувшись мистецтвом орігамі, і відчуваю тепер, уже на іншому рівні.
/wz.lviv.ua/images/articles/2022/01/gist_IMG_3656.jpg)
Нова колекція – це нові історії, нова енергія, нові ідеї, які несе кожна річ. Обрана технологія дала мені певну незалежність як авторці. Адже фантазія – безмежна, хоч вона часто стикається з перепонами, які диктують ті, хто допомагає втілювати задуми... Хоча тактильні відчуття залишаються для мене основними, мені сподобалось знаходити і додавати до них нові відтінки. Більшість моїх суконь ніби відірвані від землі, позбавлені гравітації. Тканини леткі і залишають простір для природності.
Читайте також: «Усі мої роботи – як рідні діти. То хіба можу їх продати?»