Із 1 квітня в Україну повертаються відомі модні бренди
Міністерство закордонних справ України повідомило, що бренди однієї з найбільших у світі дистриб’юторських груп в індустрії моди Inditex — Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home — з 1 квітня повертаються в Україну
Нагадаємо, ці міжнародні бренди покинули український ринок через початок повномасштабної війни рф. Раніше до України повернулися McDonald’s, H&M та інші.
Повернення великих міжнародних компаній на український ринок створить нові робочі місця, тож дозволить зміцнити нашу економіку. Але чи не втратять доходи українські виробники одягу? За час повномасштабної війни вони збільшили свою клієнтську базу. Про це пишуть у соцмережах, зокрема, власники невеличких ательє, які шиють одяг за сучасними лекалами й можуть скласти конкуренцію відомим брендам.
Журналістка «ВЗ» поцікавилася думкою українських виробників.
Майстриня, яка працює у невеликому ательє, де шиють вишитий одяг та його ремонтують, каже, що про повернення брендів-гігантів на український ринок навіть не думає.
— Нехай повертаються, — каже пані Оксана. — Маємо багато роботи, а буде ще більше! Часто такий одяг клієнти приносять до нас у ремонт… Окрім того, хто купував вишите вбрання, і надалі купуватиме. З цього приводу зовсім не хвилюємося.
А ось львівська дизайнерка Олена Даць каже таке:
— Українські дизайнери шиють щось більше, ніж, наприклад, сукню, чи сорочку. Це речі наповнені змістом, ідеєю! Коли їх купуєш, відчуваєш тепло людських рук. Щодо того, що ці бренди зараз з’являться, а два роки їх не було… Клієнти замовляли ці речі з-за кордону через Інтернет. Вони, по суті, не сильно кудись зникали. Ця конкуренція існувала завжди. На мою думку, міжнародні бренди не варто порівнювати з українським виробником. Вони зовсім різні за змістом, у різній «ваговій» категорії.
— Тобто і Zara матиме свого клієнта, і український виробник через це не постраждає…
— Українські дівчата завжди хочуть бути унікальними, виділятися, мати щось оригінальне у своєму гардеробі. В українок чудове відчуття смаку, стилю, тому, звичайно, обиратимуть своє, рідне. Тому віддаватимуть перевагу українським дизайнерам.
— Останнім часом люди більше купують українського, підтримують свого виробника?
— Звернула увагу, що люди більше уваги звертають на вінтажні речі, а не женуться за чимось стандартним і бездушним. І я, і мої подруги шукають речі з історією, які можна передати у спадок. Ясна річ, що мова не про повсякденні футболки, це стосується важливішої покупки: сумки, блузи, костюма, пальта… Я знаю, скільки праці українські виробники вкладають. Тому, якщо є можливість обирати, я обираю своїх! Плюс українських дизайнерів ще й у тому, що прагнуть знайти індивідуальний підхід до кожного клієнта. Людина щоразу почувається особливою, бо саме для неї ця річ пошита.