Передплата 2024 «Добрий господар»

«Свій „фронт“ тримаємо надійно»

Вже майже 4 роки минуло відтоді, як у Дрогобичі створили КП «Служба муніципального управління». З якою метою це було зроблено? Відповісти на це та багато інших запитань попросили директора КП «Служба муніципального управління» Дрогобицької міськради Володимира Суду

Володимир Суда
Володимир Суда

На всій території ОТГ

— На території Дрогобицької ОТГ тепер функціонує 18 комунальних підприємств. Не всі вони «прописані» в адмінцентрі ОТГ та базуються в Дрогобичі. Зрозуміло, що підприємства різняться між собою як за своїм призначенням та сферами діяльності, так і за масштабами роботи. Яке місце серед інших комунальних підприємств посідає колектив, який очолюєте? Що повинні жителі ОТГ знати про КП «Служба муніципального управління»?

— Найперше, мабуть, слід знати те, що підприємство наше працює на всій території ОТГ, а не лише в Дрогобичі. Послуги надаємо як жителям міст Дрогобича та Стебника, так і тим, хто проживає у селах громади. Це підприємство створено з «нуля». Воно не є правонаступником КП «Комбінат міського господарства», хоча нам передано значну частину функціональних обов’язків згаданого колективу. Підприємство відповідає за все господарство Дрогобича та громади, за винятком тепло та водопостачання.

Структурними підрозділами нашої служби є сім дільниць: зовнішнього освітлення, благоустрою, до складу якої входять ще два підрозділи (з паркування транспортних засобів та з утримання бродячих собак), ритуальних послуг, шляхоремонтна, автотранспортна, зеленого господарства та дільниця з утримання Стебника. Хоча наше підприємство надає транспортні послуги, ми не маємо жодного відношення до пасажирських перевезень. У цій сфері працюють два автоперевізники: дочірнє підприємство «АТП» та ПП «Сігма».

Робота робиться. Чи сніг падає, чи дощ ллє…

— Після 24 лютого 2022 року, коли росія розпочала повномасштабну війну проти України, для всіх нас почалась інша реальність. Що змінилось для КП «Служба муніципального управління»? За яким графіком працюєте?

— Війна наклала свій відбиток на наш спосіб життя та мислення. Ми стали іншими. Суворішими та зібранішими. Не так часто сміємось. Хвилюємось за наших захисників. Робимо все для того, щоб їм було легше. Щоб хлопці, які своїми діями правдивий жах наводять на полі бою та яких так бояться рашисти, відчували наскільки вони дорогі для нас та як ми ними пишаємось. Беремо участь у багатьох волонтерських акціях, виділяємо кошти на придбання необхідних для проведення результативних бойових дій приладів та спорядження. Відразу ж після початку війни на потреби армії скерували два автомобілі — один «газон» та один КАМАЗ. Дві одиниці техніки виставлено на злітну смугу нашого аеропорту. Зроблено це для того, аби в нас не могли приземлятися літаки ворога. І, звісно ж, у повному обсязі свою роботу виконуємо. Розумію, що це звучить банально, але направду тил — це також фронт. Кожного дня колектив стає до праці та своє робить — одні дороги ремонтують, другі саджають та кронують дерева, треті на всіх ділянках про належне автотранспортне забезпечення дбають… І так щодня. Дуже вдячний колективу за обов’язковість, сумлінність, розуміння. Свій «фронт» тримаємо надійно. І про це свідчать результати нашої роботи за минулий рік.

— Чи означає це, що в КП «Служба комунального управління» вчасно виплачується зарплатня, що ви не потерпаєте від всього того, із чим сьогодні стикаються у колективах, які недостатньо фінансуються або не дають собі ради із спровокованими війною викликами?

— Із фінансовими показниками, які найперше свідчать про стан «економіки» підприємства, у нас все гаразд. За наслідками торішнього господарювання отримали 53 млн 319 тис. грн доходу без ПДВ. Витрати становлять 53 млн 221 тис. грн. Вчасно та в повному обсязі сплачено платежі до всіх бюджетів — 14 млн 891 тис. грн. Зайве, мабуть, говорити про зарплатню. Зароблене колектив отримує у повному обсязі.

Торік для власних потреб вдалося придбати «вживані» КАМАЗ та пасажирський «Форд». Це нібито не та техніка, бо не нова, хтось може так сказати. Але тільки не я. Придбаний КАМАЗ дуже помічний, «повним ходом» використовується. Щодо «Форда», то його призначення — перевезти людей. Адже для доставки у необхідне місце працівників шляхоремонтної бригади використовуємо «пазік» 70-х років випуску. Завдяки фінансуванню з міського бюджету нам вдалося придбати нову піскорозкидувальну установку вартістю 573 тис. грн, яку встановлено на вантажний автомобіль МАЗ. Помітним інвестуванням у матеріально-технічну базу підприємства стали передані міською радою безкоштовно автокран та автовишка. Обидва — на базі ЗІЛа та сміттєвоз на базі DAF. Дана техніка потребувала ремонту, дозвільних документів на експлуатацію. Автокран та автовишка вже ефективно працюють. В планах — закупити нове устаткування на сміттєвоз та ще одну піскорозкидувальну установку.

Про зовнішнє освітлення та дільницю благоустрою

— Що можете сказати про дільниці підприємства — їхнє призначення, склад, режим роботи? Як добираєте кадри?

— Почнемо з дільниці зовнішнього освітлення. До її складу разом із керівником входять 11 осіб. На балансі перебуває все вуличне освітлення Дрогобицької ОТГ. Наші працівники забезпечують ремонт, заміну, пошкоджених ліній електропередач та опор, замінюють пошкоджені світильники та лампи, що згоріли, також встановлюють режим роботи освітлення… Якщо виникає потреба, як це донедавна траплялось під час повітряних ворожих обстрілів уночі, — вносимо зміни, перелаштовуємо режим. Працівники дільниці проводять постійний моніторинг, стежать за тим, щоб освітлення функціонувало у заданому режимі. Ну й світлофори, їх 13 штук. І вони — на балансі підприємства.

Дільниця благоустрою — найбільша на підприємстві. Її працівники займаються прибиранням вулиць, парків, скверів, сміттям, прибиранням снігу. До її складу входять ще два підрозділи. Перший підрозділ відповідальний за паркування автотранспортних засобів. У Дрогобичі платні парковки створено на вулицях І. Франка, Шолом-Алейхема, Д. Галицького та М. Лисенка і в центральній частині. Донедавна платною була й парковка на вулиці П. Орлика. Проте довелось змінити її «статус». Тепер вона безоплатна. Призначення другого підрозділу дільниці благоустрою — вилов, утримання та стерилізація бродячих собак і котів. Колектив дуже маленький. Не кожному до снаги тут працювати. Потрібно розуміти тварин, знати все про їхні повадки. Навіть більше скажу: слід любити їх. І мати відповідні знання. Дана дільниця базується на вулиці Тарнавського. Працює тут три особи. Вони від «а» до «я» знають, що і як слід робити, аби собаки та коти після стерилізації втратили агресивність, ставали лагідними. З кадрами великих проблем немає, ми стараємося створити для людей належні умови праці.

Що повинні водії знати?

— На кожній з платних автостоянок стоять паркомати, якими, до речі, не всі можуть користуватись. Що повинні знати водії? В якому режимі працюють автостоянки? Які з них — платні, а які — безоплатні?

— Кожна з платних стоянок обладнана відповідним знаком. Коштують послуги небагато. У центральній частині міста за паркування слід заплатити 15 грн за одну годину. У інших зонах — по 10 грн. Скрізь встановлено відеонагляд. Тому нікому не раджу уникати оплати. Для порушників передбачені штрафи. Вони у десятки разів вищі, ніж сама платня за паркування. Ніхто з наших працівників не прислухається до таких пояснень, коли доходить до притягнення до фінансової відповідальності, як невміння деяких водіїв, як вони самі ж стверджують, користуватись паркоматами. Усі дії, до яких слід вдатись, аби розрахуватись за послугу, розписані у відповідних інструкціях-меню. Підходите до паркомата, читаєте все це — і платите. Розрахуватись можна як готівкою, так і за допомогою застосунку «Юніп».

За участі священників та голів церковних комітетів

— Дільниця ритуальних послуг. Що мають тут знати жителі ОТГ?

— Працівники даної дільниці відповідальні за належне утримання міських кладовищ, поховання одиноких і невідомих померлих громадян. Ми встановили контейнери на усіх кладовищах сіл громади, збираємо та вивозимо з них сміття. Минулого року облаштували кладовище на вул. П. Орлика в Дрогобичі. Будемо й далі здійснювати заходи, аби на вулиці П. Орлика привести цвинтарне господарство до ладу. Маємо запит від депутата Володимира Ханаса та доручення від міського голови Тараса Кучми щодо покращення нагляду за територіями кладовищ. Плануємо обговорити це питання за участі старост та священників.

Ось-ось асфальтний запрацює

— Шляхоремонтна дільниця. Яке її призначення?

— Обов'язки колективу даного підрозділу — це поточний ремонт доріг і тротуарів, очищення дощових каналізаційних мереж, встановлення дорожніх знаків, нанесення дорожньої розмітки, проведення робіт з утримання об’єктів благоустрою, встановлення автобусних зупинок… Із нетерпінням чекаємо настання тепла, щоб повномасштабно починати асфальтування. Як не дивно, але сьогодні для цього маємо кращі можливості, ніж торік, коли так і не вдалося запустити свій асфальтний завод. На заваді стала «космічна» ціна на газ — по 64 тис. грн. за куб. м та проблема з оплатою матеріалів з Держказначейства. Цього року газ подешевшав. Якщо нічого не зміниться — асфальтний завод обов’язково запрацює.

Автопарк — не першої «свіжості». Але …

— Яке місце у структурі підприємства посідає автотранспортна дільниця? Що тут упродовж останнього року змінилося на краще?

— Автотранспортна дільниця напряму зв’язана з іншими підрозділами підприємства. Від її роботи дуже багато залежить. Її призначення — обслуговування всіх решта дільниць. На її балансі перебуває вся авто — та тракторна техніка, екскаватори та інші підіймальні механізми, сміттєвози на базі МАЗ, MERCEDES, DAF, вантажні автомобілі: КАМАЗ, ГАЗ, ЗІЛ… Автопарк наш — не першої «свіжості». Наразі так. Але ми постійно шукаємо шляхи для того, щоб покращити технічний стан свого автопарку, придбати нову техніку. І такі часи, віримо у це, скоро прийдуть.

Висаджують, коронують, викорчовують

— Довший час у Дрогобичі не було дільниці зеленого господарства. Чомусь ліквідували її. А тепер знову відновили?

— Відновили, бо довкілля, вміння дбати про зелене господарство, стежити та все робити для того, аби більше довкола нас було дерев, трави та квітів — один з пріоритетів у нашій роботі. Такий час настав. Колектив даної дільниці працює на газонах та у парках. Дбає про красу та чистоту, займається висаджуванням та кронуванням дерев, зрізанням аварійних дерев та викорчовуванням пнів. Садить квіти, щоб уявити масштаб роботи, один факт наведу: за дільницею «закріплено» парк Богдана Хмельницького. Його територія — 170 гектарів! Роботи там вистачає на всіх. Проводимо толоки, організовуємо масові прибирання. Дуже тішимось, коли нас чують, коли на оголошені «зелені акції» відгукуються цілі колективи, як це було у 2021 році, коли у сквері Василя Стефаника в центрі Дрогобича були висаджені іменні дерева коштом працівників Дрогобицького відділення банку «Львів». Приклад банківських працівників через рік повторив колектив підрозділу «Львівгазу» в Дрогобичі. Їхнім коштом посадили маленьку алею іменних дерев на вулиці В. Винниченка. В цілому, протягом 2021 року висаджено 1856 дерев, а протягом 2022 року видалено 54 аварійні дерева та скроновано 547 штук.

Не там, де прибирають. Там, де не смітять…

— Якщо не помиляюсь, окрему дільницю благоустрою створено для обслуговування Стебника. Розкажіть і про цей підрозділ…

— До складу дільниці з утримання Стебника входить 12 осіб. Обов’язок даного колективу — прибирати тротуари та вулиці, забезпечувати чистоту у громадських місцях. Мене дуже тішить та обнадіює ставлення працівників дільниці до виконання своїх обов’язків. Сподіваюсь, що це допоможе зламати старі стереотипи у взаєминах із жителями міста. Ми очікуємо на більше розуміння та вищий рівень співпраці. І, зі свого боку, робимо все для того, щоб стебничани, відгукнувшись на наші прохання та пропозиції, реально йшли на співпрацю. Бо, справді, чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять.

Тверді побутові відходи — це одне. Негабаритне сміття — зовсім інше

— Що повинні знати жителі ОТГ, яких правил всім нам слід дотримуватись у поводженні із твердими побутовими відходами, які самі ж «продукуємо»? Розкажіть про права та обов’язки кожної із сторін — як Служби муніципального управління, так і ваших партнерів — фізичних та юридичних осіб, жителів міста у всьому тому, що має стосунок до збирання, складування та вивезення сміття?

— Тут усе просто. Наш обов’язок — облаштувати сміттєві майданчики та подбати про вчасне вивезення сміття. Для цього на території міста обладнано 68 таких майданчиків. Жителі, які проживають у багатоквартирних будинках, мають, попередньо упакувавши свої тверді побутові відходи у мішечки для сміття, акуратно доставити свій «вантаж» до одного з контейнерів. У приватному секторі раз на тиждень приїжджає сміттєвоз, щоб забрати побутове сміття. Не гілки, не траву, не використану автогуму, не потрощену стару цеглу і всілякий інший мотлох, що неправомірно скидається на контейнерні майданчики або на узбіччя вулиць. Якщо хтось таке робить — значить порушує правила благоустрою в місті. За подібні дії передбачено адміністративне покарання. За вивезення негабаритного сміття, яке не має жодного стосунку до твердих побутових відходів, слід платити окремо. Ми надаємо цю послугу. Щоб отримати її, потрібно зателефонувати до нас та замовити автомобіль для вивезення непотребу. Разом із КП «Комунальник» хочемо купити спецпричепи. Нова техніка використовуватиметься для вивезення негабаритного сміття. Вже зробили замовлення.

Почали створювати майданчики закритого типу. Що це таке, знають жителі з мікрорайону на вулиці Самбірській, 94. Тут власники житла отримали від нас чипи, за допомогою яких можна потрапити на майданчик. Сторонні особи сюди не пройдуть. Наступний майданчик такого типу створюється на вулиці Стрийській, 103. Не знаю на створення скількох ще аналогічних майданчиків вистачить ресурсу упродовж цього року, наша справа — не зупинятись. Скільки вдасться — стільки й зробимо.

Схожі новини