Як у Стрию організували комфортний догляд за будинками
У 2017 році прийняли Закон України про «Житлово-комунальні послуги». Відтоді мешканці самі визначили, хто управлятиме їхнім житлом
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/530112/img1084-kopiia.jpg)
Хтось створив ОСББ, інші взяли свої будинки на самоуправління. Ще хтось уклав договір з управляючими компаніями, що були створені на вимогу часу замість колишніх жеків.
У СТРИЮ реформу ініціював міський голова Олег Канівець. Чотири жеки були реформовані у комунальне підприємство «Комфортний Стрий». Уже чотири роки, як працює управляюча компанія, обслуговуючи понад чотириста будинків в одному з найбільших міст Львівської області. Про те, як працює підприємство, з якими викликами стикається під час повномасштабного вторгнення, ми поговорили з її керівництвом у День працівників житлово-комунального господарства і побутового обслуговування населення.
Час показав, що у реформі житлово-комунального сектору більше позитиву, ніж негативу, а ефективність роботи за останні роки стала вищою. Найперше це пов’язано з організацією праці та матеріально-технічним забезпеченням.
«Ми забезпечені усім необхідним, у нас є сучасні інструменти, обладнання, спецтехніка. Все це дозволяє надавати більш широкий спектр послуг і бути незалежними від інших організацій. Йдеться про висотні роботи. жеки були змушені шукати підрядників, тому що не мали спеціалізованого транспорту. Організація такої роботи займала багато часу. Треба було скоординувати дії з іншими організаціями, державними чи приватними, узгодити час з мешканцями, вибрати день, коли погодні умови дозволяють здійснювати відповідні роботи, і тільки тоді надати послугу. Все це створювало затримку і дискомфорт для мешканців. В управляючій компанії таких затримок нема. Є черга, якщо погодні умови дозволяють, роботи виконуються, оскільки маємо свій транспорт. Це не тільки ефективніше, це здешевлює процес», — розповідає директор «Комфортного Стрия» Олег Раківський.
Окрім цього, розпочала роботу цілодобова аварійна служба, створюючи комфорт та відчуття безпеки у мешканців, адже вони знають, що у випадку аварійної ситуації у будь-який час доби можуть звернутися — і проблема буде вирішена.
«З початку створення у липні минулого року аварійна служба виїжджала майже пів тисячі разів уночі та у вихідні. Ми локалізуємо і за можливості виконуємо усі виклики під час виїзду. І для людей, і для міста це добре, тому що аварійні ситуації не чекають робочого часу. Хоча й раніше не залишали людей сам на сам з проблемами», — каже начальниця аварійної служби Ольга Павлучкович.
Ефективна організація дає свої плоди: підприємство працює, сплачує податки.
«За підсумками 2024 року ми увійшли до переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства. У цьому списку було понад вісім тисяч підприємств України. Наша компанія посіла 621 місце. У військовий час це особливо важливо для нашої країни. Від себе і від усіх працівників нашої компанії хочу подякувати мешканцям будинків, які своєчасно сплачують плату за послуги з управління. Це дозволяє нам виконувати свій обов’язок перед людьми та державою», — наголошує директор підприємства Олег Раківський.
«Такі прості речі, як вчасна зарплата, здаються смішними для людей, які ніколи не стикалися із затримкою зарплатні. У жеках така затримка могла бути по декілька місяців. Зараз таких проблем нема, тому люди почуваються більш захищено та мотивовані краще виконувати свою роботу. Єдиним джерелом доходу для нас є оплата мешканців за надані нами послуги, тому для нас важливо робити свою роботу добре», — каже Олег Раківський.
З початку повномасштабного вторгнення управляюча компанія «Комфортний Стрий» працювала з першого дня у звичному режимі, адже входить до переліку критичних підприємств, які повинні працювати у будь-який час, забезпечуючи життєдіяльність будинків і міста.- каже керівник.
«Комфортний Стрий» обслуговує чотириста чотирнадцять будинків. Здійснює прибирання понад ста шістдесяти восьми тисяч квадратних метрів прибудинкової території, у тому числі косіння трави та порізку дерев. Ремонтує під'їзди, покрівлі, надає послуги теплопостачання, водопостачання, водовідведення.
«Ми забезпечуємо людей всіма комунальними вигодами і сучасними благами цивілізації, які утримуємо у справному стані. У зв’язку з теперішніми обставинами розпочали роботи з енергозбереження. Добре мешканці сприйняли встановлення світильників з датчиком руху на сходових майданчиках», — каже керівник.
Проте не без ложки дьогтю. В галузі існує брак вузькопрофільних спеціалістів у зв’язку з мобілізацією чоловіків до лав ЗСУ.
Крім цього, зростання цін на будівельні матеріали та електропостачання призвело до підвищення тарифу на послуги з липня минулого року.
«Намагаємось спілкуватися з людьми, пояснювати, знаходити спільну мову. Не завжди мешканці задоволені, і бувають непередбачувані ситуації - це життя. У зв’язку з війною люди, буває, хочуть просто вилити емоції на когось, але ми стараємося з розумінням ставитись до усіх і відразу вирішувати питання. Звичайно, ми теж люди, і теж можемо помилятись, але завжди відкриті до діалогу і готові визнавати і виправляти свої помилки. Раді, коли мешканці будинків виявляють ініціативу», — продовжує розмову директор підприємства.
Як наголошує головний інженер Андрій Шульга, компанія надає матеріали або здійснює зарахування коштів у рахунок оплати за послуги з управління, коли мешканці самі здійснюють ремонтні роботи у місцях загального користування.
«Щотижня звітуємо про свою роботу у соціальних мережах, а по кожному окремому будинку надаємо звіт мешканцям за їхнім запитом. Інколи ми також співпрацюємо з ОСББ міста, оскільки в них часто існує потреба у профільних спеціалістах, але першочергово обслуговуємо наших абонентів», — говорить Андрій Шульга.
За останні пів року управляюча компанія змінила стратегію управління і почала працювати на випередження. Проводяться огляди будинків і визначається, які роботи необхідно здійснити для уникнення аварійних ситуацій.
«При огляді бачимо, що, наприклад, треба замінити мережі, чи відремонтувати покрівлю. Тоді вносимо у план виконання робіт і здійснюємо по черзі. Співпрацюємо з міською радою та іншими комунальними службами міста, тому наша робота є максимально ефективною. Хочу сказати нашим мешканцям, щоб не соромились звертатись щодо невирішених проблем у вашому будинку, будемо виконувати у міру своїх можливостей», — наголосив Олег Раківський.