Передплата 2025 ВЗ

Як у Стрию організували комфортний догляд за будинками

У 2017 році прийняли Закон України про «Житлово-комунальні послуги». Відтоді мешканці самі визначили, хто управлятиме їхнім житлом

Адміністрація КП УК "Комфортний Стрий"
Адміністрація КП УК "Комфортний Стрий"

Хтось створив ОСББ, інші взяли свої будинки на самоуправління. Ще хтось уклав договір з управляючими компаніями, що були створені на вимогу часу замість колишніх жеків.

У СТРИЮ реформу ініцію­вав міський голова Олег Канівець. Чотири жеки були реформовані у комуналь­не підприємство «Комфорт­ний Стрий». Уже чотири роки, як працює управляюча компанія, обслуговуючи понад чотириста будинків в одному з найбільших міст Львівської області. Про те, як працює підприємство, з яки­ми викликами стикається під час повномасштабного вторгнення, ми поговорили з її ке­рівництвом у День працівників житлово-комунального госпо­дарства і побутового обслугову­вання населення.

Час показав, що у реформі житлово-комунального сектору більше позитиву, ніж негативу, а ефективність роботи за остан­ні роки стала вищою. Найпер­ше це пов’язано з організацією праці та матеріально-технічним забезпеченням.

«Ми забезпечені усім необ­хідним, у нас є сучасні інстру­менти, обладнання, спецтехні­ка. Все це дозволяє надавати більш широкий спектр послуг і бути незалежними від інших організацій. Йдеться про висо­тні роботи. жеки були змуше­ні шукати підрядників, тому що не мали спеціалізованого тран­спорту. Організація такої робо­ти займала багато часу. Треба було скоординувати дії з інши­ми організаціями, державни­ми чи приватними, узгодити час з мешканцями, вибрати день, коли погодні умови дозволя­ють здійснювати відповідні ро­боти, і тільки тоді надати послу­гу. Все це створювало затримку і дискомфорт для мешканців. В управляючій компанії таких за­тримок нема. Є черга, якщо по­годні умови дозволяють, ро­боти виконуються, оскільки маємо свій транспорт. Це не тільки ефективніше, це здешев­лює процес», — розповідає ди­ректор «Комфортного Стрия» Олег Раківський.

Окрім цього, розпочала ро­боту цілодобова аварійна служ­ба, створюючи комфорт та від­чуття безпеки у мешканців, адже вони знають, що у випад­ку аварійної ситуації у будь-який час доби можуть звернутися — і проблема буде вирішена.

«З початку створення у липні минулого року аварійна служба виїжджала майже пів тисячі ра­зів уночі та у вихідні. Ми локалі­зуємо і за можливості виконує­мо усі виклики під час виїзду. І для людей, і для міста це добре, тому що аварійні ситуації не че­кають робочого часу. Хоча й ра­ніше не залишали людей сам на сам з проблемами», — каже на­чальниця аварійної служби Ольга Павлучкович.

Ефективна організація дає свої плоди: підприємство пра­цює, сплачує податки.

«За підсумками 2024 року ми увійшли до переліку плат­ників податків з високим рів­нем добровільного дотриман­ня податкового законодавства. У цьому списку було понад ві­сім тисяч підприємств Украї­ни. Наша компанія посіла 621 місце. У військовий час це осо­бливо важливо для нашої краї­ни. Від себе і від усіх працівників нашої компанії хочу подякувати мешканцям будинків, які своєчасно сплачують плату за по­слуги з управління. Це дозволяє нам виконувати свій обов’язок перед людьми та державою», — наголошує директор підприєм­ства Олег Раківський.

«Такі прості речі, як вчасна зарплата, здаються смішними для людей, які ніколи не стика­лися із затримкою зарплатні. У жеках така затримка могла бути по декілька місяців. Зараз таких проблем нема, тому люди по­чуваються більш захищено та мотивовані краще виконувати свою роботу. Єдиним джерелом доходу для нас є оплата меш­канців за надані нами послу­ги, тому для нас важливо роби­ти свою роботу добре», — каже Олег Раківський.

З початку повномасштабного вторгнення управляюча компа­нія «Комфортний Стрий» працю­вала з першого дня у звичному режимі, адже входить до пере­ліку критичних підприємств, які повинні працювати у будь-який час, забезпечуючи життєдіяль­ність будинків і міста.- каже керівник.

«Комфортний Стрий» обслу­говує чотириста чотирнадцять будинків. Здійснює прибиран­ня понад ста шістдесяти восьми тисяч квадратних метрів прибу­динкової території, у тому числі косіння трави та порізку дерев. Ремонтує під'їзди, покрівлі, на­дає послуги теплопостачання, водопостачання, водовідведен­ня.

«Ми забезпечуємо людей всіма комунальними вигода­ми і сучасними благами цивілі­зації, які утримуємо у справно­му стані. У зв’язку з теперішніми обставинами розпочали робо­ти з енергозбереження. Добре мешканці сприйняли встанов­лення світильників з датчиком руху на сходових майданчиках», — каже керівник.

Проте не без ложки дьогтю. В галузі існує брак вузькопро­фільних спеціалістів у зв’язку з мобілізацією чоловіків до лав ЗСУ.

Крім цього, зростання цін на будівельні матеріали та елек­тропостачання призвело до під­вищення тарифу на послуги з липня минулого року.

«Намагаємось спілкувати­ся з людьми, пояснювати, зна­ходити спільну мову. Не завжди мешканці задоволені, і бувають непередбачувані ситуації - це життя. У зв’язку з війною люди, буває, хочуть просто вилити емоції на когось, але ми стара­ємося з розумінням ставитись до усіх і відразу вирішувати пи­тання. Звичайно, ми теж люди, і теж можемо помилятись, але завжди відкриті до діалогу і го­тові визнавати і виправляти свої помилки. Раді, коли мешканці будинків виявляють ініціативу», — продовжує розмову директор підприємства.

Як наголошує головний ін­женер Андрій Шульга, ком­панія надає матеріали або здій­снює зарахування коштів у рахунок оплати за послуги з управління, коли мешканці самі здійснюють ремонтні роботи у місцях загального користування.

«Щотижня звітуємо про свою роботу у соціальних мережах, а по кожному окремому будин­ку надаємо звіт мешканцям за їхнім запитом. Інколи ми та­кож співпрацюємо з ОСББ міс­та, оскільки в них часто існує потреба у профільних спеціаліс­тах, але першочергово обслуго­вуємо наших абонентів», — гово­рить Андрій Шульга.

За останні пів року управляюча компанія змінила стратегію управління і почала працювати на випередження. Проводяться огляди будинків і визначається, які роботи необхідно здійсни­ти для уникнення аварійних си­туацій.

«При огляді бачимо, що, на­приклад, треба замінити мере­жі, чи відремонтувати покрівлю. Тоді вносимо у план виконан­ня робіт і здійснюємо по черзі. Співпрацюємо з міською радою та іншими комунальними служ­бами міста, тому наша робота є максимально ефективною. Хочу сказати нашим мешканцям, щоб не соромились звертатись щодо невирішених проблем у вашо­му будинку, будемо виконувати у міру своїх можливостей», — наго­лосив Олег Раківський.