Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

70% виробників хліба не звітують про випущену продукцію

За повідомленням Всеукраїнської асоціації пекарів, у першому кварталі 2016 року 70,7% хлібобулочних виробів виготовлено підприємствами, що не звітують у Держкомітет статистики.

Відсутність повних офіційних даних щодо ринку ускладнює облік виробників і оцінку того, скільки з них працюють «у тіні», виготовляють продукти в неналежних умовах та не сплачують податків. Крім того, відсоток подання даних про кількість хліба та хлібобулочних виробів в органи статистики скорочується з року в рік.

За офіційними даними Державного комітету статистики України, у І кварталі 2016 року в Україні було вироблено 277,8 тис. тонн хліба та хлібобулочних виробів, що в перерахунку на душу населення становить близько 6,5 кілограма за квартал, або 71,4 грама на добу. Разом з тим, мінімальний споживчий кошик, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.2000 р. №656, передбачає споживання хліба та хлібобулочних виробів у кількості 89 кілограмів за рік. Такі обсяги релевантні і нормам споживання хліба у сусідніх країнах. Тож з цієї формули випливає, що фактичне споживання хліба у першому кварталі в 3,4 раза перевищує статистичні дані.

Офіційні виробники, як-от «Концерн Хлібпром» (ТМ «Хлібна хата»), б’ють на сполох і просять споживачів уважно обирати продукцію.

«Трапляються неприємні ситуації, коли споживачі приносять нам продукт і кажуть, що в магазині його продавали під назвами наших продуктів, — розповідає генеральний директор ПАТ «Концерн Хлібпром» Владислав Аверченко. — Але в результаті розслідування з’ясовується, що ми не постачаємо даному підприємству, і візуально цей продукт навіть не схожий на наші вироби. Ми принаймні маємо можливість порівнювати наші вироби із промисловою партією чи арбітражними зразками. Та скільки може бути тих, хто не звертається зі своїми скаргами? Тож така ситуація завдає удару перш за все репутації відомих виробників, які насправді більше за інших дбають про якість».

На підприємстві розповідають, що відсутність адекватного обліку на ринку створює хаос, яким все більше користуються безвідповідальні підприємці. Заводам залишається наголошувати на важливості упаковки, якої не підробляють, авторизовувати партнерів та брендувати полиці магазинів, де справді продається заводський хліб, щоб принаймні краще інформувати споживачів.

Схожі новини